ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Seat Leon - 1.0 TSI

Κρυφό χαρτί         ..:: Σαββάτο, 23 Ιουλίου 2016 ::..
Το Leon, στα πρότυπα της εποχής, πρόσθεσε στη γκάμα του ένα βενζινοκίνητο χιλιάρι που παραδίδει μαθήματα απόδοσης, επιδόσεων και οικονομίας στη μικρομεσαία κατηγορία, κρατώντας χαμηλά τους τόνους στους υπόλοιπους τομείς

Αν για κάποιους τα 1.000 κυβικά εξακολουθούν να είναι ταμπού και κατηγοριοποιούν αυτοκίνητα, δεν μένει παρά να επιβιβαστούν στο Leon με το σύνολο του ενός λίτρου βενζίνης και τους 115 ίππους, που στην πράξη κάνει όντως θαύματα. Θα σας πούμε μόνο για να μην σας κουράσουμε, πως επιτυγχάνει αντίστοιχες ή και καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με δίλιτρα οκταετίας. Αν αυτό επίσης δεν σας λέει κάτι, να προσθέσουμε πως καταναλώνει σχεδόν τα μισά λίτρα αμόλυβδης από αυτά. Και παρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική, δεν ακούγεται σαν... γκαζοτενεκές, αλλά γουργουρίζει γλυκά κάπου βαθιά, χωρίς να ενοχλεί και χωρίς να προδίδεται.

Εσωτερικό
Ο νεανικός χαρακτήρας δεν απέτρεψε τους σχεδιαστές από την προσπάθεια ενίσχυσης της πρακτικότητας. Έτσι ερμηνεύονται οι πολύ καλοί χώροι για 4 επιβάτες (όχι τόσο για έναν 5ο πίσω, όμως, λόγω του ογκώδους «τούνελ» στη μέση), που θα μεταφερθούν και θα ταξιδέψουν άνετα. Παράλληλα, μεγάλος για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Να απουσίαζε και το κάπως ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης, το οποίο δυσκολεύει λίγο την τοποθέτηση αντικειμένων μεγάλου βάρους και όγκου, όλα θα ήταν καλύτερα. Ικανοποιητική είναι επίσης στο εσωτερικό η ύπαρξη χώρων για μικροπράγματα, ανοιχτών και κλειστών σχεδόν παντού. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις για να βρει ο κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία αποπνέει γερμανική νοοτροπία με έμφαση στη λειτουργικότητα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών στη σημερινή γενιά είναι αψεγάδιαστη και τα μαλακά πλαστικά δείχνουν ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Το ταμπλό πάντως είναι πιο λιτό από αυτό ενός Golf και γενικά το εσωτερικό του Leon είναι κάπως πιο απλοϊκό, χωρίς όμως λειτουργικούς συμβιβασμούς. Το Leon TSI του ενός λίτρου ξεκινάει από τα 16.950 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες SD και USB και σύστημα Start-Stop. Η έκδοση Ecomotive υιοθετεί χαμηλότερο ύψος ανάρτησης και κάποια αεροδυναμικά βοηθήματα για καλύτερη κατανάλωση.


Άχρωμο και κάπως μουντό εσωτερικό, αλλά με γερμανική ποιότητα υλικών, μεγάλους χώρους και πρακτικότητα

Κινητήρας-κιβώτιο
Πρόκειται απερίφραστα για ένα κόσμημα κάτω από το καπό. Πηγαίνει αέρα, διήνυσε πάνω από 700 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ, δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα αμόλυβδης. Ο λόγος για τον 3κύλινδρο 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων ο οποίος διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή για καλύτερη διαχείριση των καυσαερίων και μικρότερο βάρος. Το intercooler είναι ενσωματωμένο στην εισαγωγή, έτσι ώστε να περιοριστούν οι απώλειες κατά τη διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας μέχρι να φτάσει στο θάλαμο καύσης. Ο ήχος με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, ιδίως χαμηλά, προδίδει τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά συνολικά η χροιά του είναι σχεδόν διασκεδαστική. Τραβά χωρίς κομπιάσματα από τις 1.000 σ.α.λ. και αποκρίνεται ικανοποιητικά στο γκάζι. Το 6άρι κιβώτιο εκτός από σωστό κούμπωμα διαθέτει και σωστή κλιμάκωση, με αποτέλεσμα να μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τη ροπή των 20,4 kgm σε κάθε διαδρομή. Η ποιοτική αίσθηση του μικρού TSI, σε εκπλήσσει κάθε φορά που ανεβάζει στροφές σαν ηλεκτρικό μοτέρ και ξεχνάς με το τράβηγμά του πόσα κυβικά εκατοστά κρύβονται μπροστά σου.

Οδηγώντας
Το σύστημα διεύθυνσης σαν να έχασε κάτι από τη ζωντάνια που μας είχε συνηθίσει παραδοσιακά το Leon. Το ίδιο ισχύει και για τη ρύθμιση της ανάρτησης, μην ξεχνάμε πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μικρομεσαίο οικογενειακό που ρίχνει το βάρος στην οικονομία καυσίμου, στην άνεση, στην ευκολία χρήσης, συνολικά σε ένα περιορισμού του κόστους, αναδεικνύοντας μια φιλικότητα προς τον χρήστη. Μπορεί να παρασυρθήκαμε από το εξαιρετικό σύνολο του ενός λίτρου, αλλά δεν έχουμε στα χέρια μας ένα σπορ αυτοκίνητο, όσο οδηγοκεντρικό να είναι το Leon ακόμη και σε αυτή την τελευταία γενιά. Σε επίπεδο αποτελέσματος πάντως, θα πληροφορηθείς που κοιτούν οι κινητήριοι τροχοί. Σε δρόμο με στροφές, το Leon έχει μια ελαφριά αίσθηση, είναι άνετο, με εξαίρεση κάποιες μικρές αναπηδήσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες λακκούβες, ιδίως όταν η ταχύτητα είναι χαμηλή. Υπό πίεση σου δίνει την απαραίτητη σιγουριά για να το εμπιστευτείς. Υποστρέφει όσο χρειάζεται για να σου υποδείξει το όριο και μπορεί να τοποθετηθεί με ευκολία. Δεν διεκδικεί την αμεσότητα του προηγούμενου αλλά είναι πιο ελαφρύ και γρήγορο σε αντιδράσεις από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Ικανά με καλή αίσθηση τα φρένα.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Ευκολία χρήσης

KATA
- Πιο απρόσωπο οδηγικά σε σχέση με τις πιο γρήγορες εκδόσεις

Κάνεις πλάκα στους άλλους οδηγούς με τις ορέξεις του βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου, ενώ στην πίεση το αυτοκίνητο σου δίνει την απαραίτητη σιγουριά για να το εμπιστευτείς


Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα λέγαμε πως είναι υπόδειγμα προσωπικότητας, αλλά από εκεί και πέρα, με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα στη γκάμα του, δείχνει πως μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από ότι θα ζητήσεις και κυρίως από όσα θα περίμενες εσύ από αυτό.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP