ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini - 5 door Cooper SD

Ο άλλος δρόμος         ..:: Σαββάτο, 16 Ιουλίου 2016 ::..
Εάν θέλεις ευκολότερη πρόσβαση πίσω από δυο επιπλέον πόρτες, δεν αντέχεις να πληρώνεις διαρκώς βενζίνη, δεν επιθυμείς όμως να αποχωριστείς τις επιδόσεις και την σπορ συμπεριφορά, αυτό το Mini δίνει την απάντηση για το πώς δεν θα προτιμήσεις το Cooper S

Δώσε Mini στο λαό. Αυτό θα έπρεπε να ήταν το σλόγκαν της φίρμας με βάση την ατελείωτη γκάμα αμαξωμάτων, κινητήρων, συνδυασμών μετάδοσης αλλά και εξοπλισμού. Το πετρελαιοκίνητο SD με τις πέντε πόρτες είναι το τέλειο άλλοθι για όποιον θέλει, αλλά δεν μπορεί να δικαιολογήσει την αγορά της «ρουκέτας», το τρίθυρο Cooper S. Όχι φυσικά στο κόστος κτήσης, όπου η βενζίνη παραδοσιακά προσφέρεται σε λίγο χαμηλότερη τιμή, όσο στα υπόλοιπα, δηλαδή στον χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, εύκολα ξεγελάς τη σύντροφο με ένα πεντάθυρο αμάξωμα, με καύσιμο το πετρέλαιο και γενικότερα έναν πιο «καθημερινό» τετράτροχο συνοδοιπόρο, από το απόλυτο GTi στα τέσσερα και κάτι μέτρα, εστιασμένο μόνο στη χαρά του οδηγού. Και στις δυο περιπτώσεις δυστυχώς, ο κανόνας είναι τα απαγορευτικά στην Ελλάδα δύο λίτρα του κινητήρα...

Εσωτερικό
Αφενός η νέα γενιά, αφετέρου η πεντάθυρη μορφή με το μεγαλύτερο μεταξόνιο, έχουν επιφέρει μια μικρή βελτίωση στους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι όμως και πάλι απέχουν από το να χαρακτηριστούν «κανονικοί». Τουλάχιστον οι επιπλέον δυο πόρτες ευνοούν την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών με 278 λίτρα είναι λίγο μεγαλύτερος από το τρίθυρο μοντέλο, οπότε η εκδρομή δεν θεωρείται πια ουτοπία. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα των υλικών (κυρίως στο ταμπλό) είναι πολύ καλή, η εργονομία έχει γίνει πιο γήινη και ο εξοπλισμός αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά, αλλά και πλούσιος στη σύνθεσή του. Μία οθόνη TFT με διάφορες χρήσιμες ενδείξεις, μαζί με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, δεσπόζουν στο κέντρο ψηλά στην κονσόλα. Αυτό που μετράει περισσότερο στο εσωτερικό, ειδικά σε αυτήν τη σπορτίφ έκδοση, είναι η «χωστή» θέση οδήγησης που θέλει να σε βάλει στο κλίμα της σπορ οδήγησης. Και το καταφέρνει...

Η τιμή του πεντάθυρου Cooper SD ξεκινάει από τα 27.043 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό χωρίς ελλείψεις (6 αερόσακοι, ESP, ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ράδιο-CD με θύρα USB, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών κλπ.) Από εκεί και πέρα, ότι πληρώνεις παίρνεις, μέσα από ένα μεγάλο κατάλογο έξτρα εξοπλισμού. Και βέβαια πρέπει κανείς να συνυπολογίζει ότι στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις με τους προβλεπόμενους ελέγχους και αντικαταστάσεις αναλωσίμων (λάδια, φίλτρα, μπουζί κλπ.) για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.


Γνώριμο εσωτερικό με καλή ποιότητα και συναρμογή, φαντεζί φωτισμό και εξοπλισμό, περιορισμένους χώρους και πρακτικότητα

Κινητήρας-κιβώτιο
Δύο λίτρα, τουρμποντίζελ, άμεσος ψεκασμός και 170 ίπποι ισχύος. Δεν ακούγεται άσχημο, έχοντας κατά νου τα πλεονεκτήματα της ροπής αλλά κι εκείνο της κατανάλωσης (γύρω στα 8 λίτρα η μέση δοκιμής) απέναντι στο βενζινοκίνητο «S». Δυο πρόσωπα έχεις να επιλέξεις στο δρόμο. Το ένα υπαγορεύει τους χαλαρούς ρυθμούς βόλτας και την αξιοποίηση της ροπής στις χαμηλές στροφές, (36,7 kgm μόλις στις 1.500 σ.α.λ.), συγκρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Από την άλλη, με διαφορετική διάθεση η απόλαυση είναι δεδομένη, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται οι στροφές να ανέβουν υπερβολικά. Όχι όσο εκείνη στο «S», ας είμαστε ρεαλιστές. Εδώ ο δείκτης του στροφόμετρου δεν τρελαίνεται στη δεξιά πλευρά, ούτε ο ρυθμός επιτάχυνσης μπορεί να χαρακτηριστεί «πολεμικός». Ωστόσο, μιλάμε για ένα ταχύτατο και αποτελεσματικό εργαλείο στο δρόμο, το οποίο μαζεύει εύκολα και άμεσα πολλά χιλιόμετρα, προσπερνάει... με την σκέψη όσους κωλυσιεργούν εμπρός του και εν τέλει μπαίνει στη ζυγαριά σύγκρισης με τον απόλυτο «αδελφό» του. Το τράβηγμα είναι υποδειγματικό, μια ματιά στο ταχύμετρο και θα καταλάβεις πως οι επιδόσεις είναι στο επίκεντρο (0-100 σε 7,4'', τελική 225 χλμ./ώρα). Ο ενδιαφέρων ήχος συνοδεύει την άμεση επιτάχυνση και τίποτα δεν προμηνύει πως κάτω από το καπό κρύβεται ένας ντίζελ. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο τέλος, βοηθά πολύ το σύνολο να ξεδιπλώσει τις αρετές του, ενώ, προσαρμόζεται και στις ανάγκες του εκάστοτε οδηγού.

Οδηγώντας
Σε επίπεδο επικοινωνίας και αμεσότητας το Mini δείχνει με σαφήνεια το δρόμο ακόμη και σε αμιγώς σπορ κατασκευές, αυτήν τη φορά το κάνει με ένα μανδύα ραφιναρίσματος (σε σχέση με το δικό του παρελθόν να εξηγούμαστε), ευπρόσδεκτο κατά τη γνώμη μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως μετατράπηκε σε «χαλί», ούτε πως απέκτησε διαδρομή η ανάρτησή του, απλώς απέκτησε μια υποφερτή κύλιση (η οποία παράγει ήχο στην εθνική). Η αίσθηση καρτ παραμένει, όσο και να αυξήθηκαν οι διαστάσεις. Άλλωστε στο τελευταίο οφείλεται και η μεγαλύτερη προοδευτικότητα στις αντιδράσεις αλλά και η εξάλειψη της νευρικότητας, σε σχέση με το τρίθυρο αλλά και την προηγούμενη γενιά. Το κράτημα είναι εξαιρετικό για άλλη μια φορά (το βάρος του ντίζελ κινητήρα δεν επηρέασε ευτυχώς την κατανομή), η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές αν και όχι τόσο «ξυραφένιο» όσο παλαιότερα, ενώ τα φρένα αποδείχτηκαν ανθεκτικά. Κοινώς πάλι το Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν, σημείο αναφοράς σε επίπεδο χειρισμού υπό πίεση. Η υποστροφή θα εμφανιστεί, μόνο όταν αφαιρέσεις όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, επιταχύνεις απότομα στην έξοδο αργών στροφών στο βουνό, ξεγελώντας ακόμη και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Πέραν τούτου, αποκαλύπτεις ένα ιδανικό στήσιμο που απασχολεί ελάχιστα τον «ηλεκτρονικό άγγελο», ο οποίος είναι εκεί για να διορθώσει την τροχιά, προτού το πάρεις είδηση. Όταν επιλέξεις το πρόγραμμα δυναμικής οδήγησης από το σχετικό διακόπτη (τρία προγράμματα λειτουργίας, κανονικό, οικονομικό και σπορ), τα αμορτισέρ σφίγγουν περισσότερο και οι αντιδράσεις αποκτούν επιπλέον ζωντάνια, στοιχείο άμεσα αντιληπτό στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Συνολικά, το Cooper SD νιώθει έτοιμο να επιτεθεί με ορμή σε ευθείες και στροφές.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Χρηστικότητα έναντι τρίθυρου
- Δωρεάν σέρβις

KATA
- Τιμή αγοράς
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση

Άλλο ένα Mini στο οποίο το αμάξωμα δεν «χαζεύει» στο δρόμο, η ανάρτηση διαβάζει σωστά, με τον οδηγό να συμμετέχει


Συμπέρασμα
Το 5θυρο Cooper SD καταφέρνει έως ένα βαθμό να συγκεράσει δυο διαφορετικούς κόσμους. Από τη μια να μην «χλωμιάσει» τους οπαδούς της επικοινωνιακής οδήγησης και της ζωντανής συμπεριφοράς που παραδοσιακά προσφέρουν τα μοντέλα της Mini. Από την άλλη, να προσθέσει λίγους πόντους ευημερίας στην καθημερινότητα, κάνοντας αραιότερες επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων, σε σχέση πάντα με τον «διψασμένο» βενζινοκίνητο συγγενή. Πρόσημο θετικό λοιπόν, παρά τα επιπλέον 1.500 ευρώ από το γνήσιο «S». Μοναδική ευχή, το SD να μην ήταν 2λιτρο...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP