ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Fiat 500X - 1.4T 170 HP 4x4

Συμπληρωματικές συνιστώσες         ..:: Σαββάτο, 09 Ιουλίου 2016 ::..
Με επιτυχία συνδυάζει η συγκεκριμένη έκδοση του 500X την ιταλική παράδοση τoυ γκρουπ Fiat σε μικρούς κινητήρες, επιδόσεις και καλή οδική συμπεριφορά με το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο εννιάρι (!) κιβώτιο που προέρχονται από τους αμερικανούς συνεταίρους της στην Chrysler-Jeep, προσφέροντας ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με μοναδική αδυναμία την αυξημένη κατανάλωση

Τα περισσότερα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στις μέρες μας είναι προσθιοκίνητα. Παρ' όλα αυτά, αρκετές εταιρείες προσφέρουν και τετρακίνητες εκδόσεις τους, οι οποίες άλλωστε ταιριάζουν περισσότερο στην ιδέα που οδήγησε στη δημιουργία της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η Fiat δεν ήταν δυνατό να μείνει έξω από αυτήν τη λογική, με δεδομένο ότι ανήκει πλέον σε ένα γκρουπ μαζί με την κατεξοχήν εκπρόσωπο της φιλοσοφίας των τετρακίνητων εκτός δρόμου, τη Jeep, έχοντας έτσι πρόσβαση και στη σχετική τεχνογνωσία. Η τετρακίνητη έκδοση του 500X μπορεί να έχει έναν κάπως πιο "light" εκτός δρόμου χαρακτήρα από το συγγενές μοντέλο της Jeep, το Renegade, χρησιμοποιεί όμως τα ίδια μηχανικά μέρη, που εξασφαλίζουν εκτός δρόμου δυνατότητες επαρκείς για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών.

Εσωτερικό
Το 500X έχει διαστάσεις μικρομεσαίου χάτσμπακ (μήκος 4,25 μ.) και με δεδομένο το αυξημένο ύψος του προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου. Πολύ περισσότερο αφού αντίστοιχου επιπέδου είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 350 λίτρα και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ανοιχτοί και κλειστοί, παρ' όλο που οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενική εργονομία, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα τα πράγματα ήταν ακόμα καλύτερα, γιατί υπήρχαν ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το κάθισμα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι αρκετά προσεγμένη, υπάρχουν μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, χωρίς πάντως να υπάρχει η εικόνα ενός πολυτελούς ή «ακριβού» αυτοκινήτου. Είναι δηλαδή ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με προσεγμένο διάκοσμο και καλά υλικά. Η τιμή του τετρακίνητου 500X 1.4 ξεκινάει από 31.310 ευρώ με επιπλέον έκπτωση 3.400 ευρώ που ισχύει αυτήν την εποχή. Το αυτοκίνητο έχει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Holder, σύστημα αποφυγής ανατροπής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα πολυμέσων UConnect με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και σύστημα Start-Stop.


Απολύτως ανταγωνιστικό για την κατηγορία είναι το εσωτερικό σε χώρους, λειτουργικότητα και εξοπλισμό

Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και στο Jeep Renegade, στη συγκεκριμένη έκδοση του 500X συνδυάζεται ο κινητήρας 1.4 τούρμπο της Fiat με τους 170 ίππους μαζί με το αμερικάνικο αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων της Chrysler-Jeep. Μια επιλογή που εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6'', μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα), χάρη στη δύναμη του κινητήρα, την μεγάλη ροπή που προσφέρει το τούρμπο και την αποτελεσματική αξιοποίηση αυτής της δύναμης από ένα κιβώτιο με τόσο μεγάλο αριθμό σχέσεων (κάτι που βοηθάει και στην καλή κλιμάκωσή τους). Αν μάλιστα επιλέξει κανείς τη θέση "sport" στον επιλογέα τρόπου οδήγησης, το αυτοκίνητο γίνεται ακόμα πιο ζωντανό, με αλλαγές ταχυτήτων που ευνοούν τις επιδόσεις και πιο άμεση απόκριση. Είναι λοιπόν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να οδηγηθεί αρκετά γρήγορα, αλλά και ξεκούραστα χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, η ύπαρξη του οποίου σίγουρα βελτιώνει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Όλα αυτά βέβαια έχουν και το τίμημά τους, που είναι η αυξημένη κατανάλωση. Ιδιαίτερα στην πόλη εύκολα ξεπερνάς ακόμα και τα 12 λίτρα/100 χλμ., ενώ και στο ταξίδι χρειάζεται προσοχή για να πέσει η κατανάλωση αρκετά κάτω από τα 10.

Οδηγώντας
Αν και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τετρακίνηση, το αυτοκίνητο είναι κατά βάση στημένο με ασφάλτινη λογική κι αυτό είναι εμφανές στο δρόμο, όπου παρουσιάζει τις αρετές που περιμένει κανείς από ένα ιταλικό αυτοκίνητο. Έχει καλό κράτημα, αλλά και πιο «σπορτίβ» συμπεριφορά από το Renegade, που είναι πιο ουδέτερο. Εδώ μπορούν να εμφανιστούν τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε μια πιεσμένη στροφή, απλώς η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο (σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση) τις δυνατότητες ελέγχου του αυτοκινήτου και την ακρίβεια της συμπεριφοράς του πριν χρειαστεί να επέμβει το ESP (που τελικά επεμβαίνει πολύ σπάνια, αν το παρακάνεις). Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις σε σχέση με ένα σεντάν, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την συμπεριφορά του. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του δεν είναι ανύπαρκτες, χάρη και στο συνδυασμό της τετρακίνησης και του αυξημένου ύψους από το έδαφος με το αυτόματο κιβώτιο, απλώς δεν είναι ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου κι αυτές οι δυνατότητες έχουν κάποια όρια (θα ικανοποιήσουν πάντως τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών).

Το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνει και λειτουργία αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης. Το 500X προσφέρει και σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων, με τρεις επιλογές: Auto (για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και "Traction" (η οποία επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα για κίνηση εκτός ασφάλτου). Το τιμόνι είναι αρκετά καλό σε αίσθηση, η οποία είναι μεν κάπως «τεχνητή», αλλά θα ικανοποιήσει τους περισσότερους, με δεδομένο άλλωστε ότι πρέπει να κριθεί και με βάση το είδος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Καλά επίσης είναι και τα φρένα. Τα καλά οδικά χαρακτηριστικά έχουν πάντως και κάποιες παρενέργειες στην άνεση, που δεν είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις βρίσκονται σε ό,τι αφορά τη ρύθμισή τους πιο κοντά στη λογική του εκτός δρόμου, παρά του εντελώς ασφάλτινου αυτοκινήτου, οπότε δεν φιλτράρουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα τις απότομες εγκάρσιες.

YΠEP
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Λειτουργικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- ESP με επιλογές ρύθμισης
- Συνδυασμός τετρακίνησης με αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων
- Εξοπλισμός

KATA
- Κατανάλωση
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Μέτρια άνεση αναρτήσεων

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, το στήσιμο του αυτοκινήτου επίσης και η τετρακίνηση με το αυτόματο κιβώτιο προσφέρουν και κάποιες δυνατότητες εκτός δρόμου που θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των οδηγών


Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση του 500X καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία τις δύο «συνιστώσες» του γκρουπ FCA, από τη μία τις επιδόσεις και την καλή οδική συμπεριφορά που παραδοσιακά εκφράζουν τα ιταλικά αυτοκίνητα και από την άλλη την τετρακίνηση για εκτός δρόμου περιπέτειες που παραδοσιακά εκφράζει η Jeep. Όπως όλες οι εκδόσεις της γκάμας, είναι απολύτως ανταγωνιστικό από πλευράς χώρων, λειτουργικότητας και οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα των άλλων κατασκευαστών, προσφέροντας επιπλέον την τετρακίνηση, αλλά και μια ασυνήθιστη λύση στο σύστημα μετάδοσης με το μοναδικό στην κατηγορία αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων. Επιπλέον, για την ελληνική αγορά, ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι καλές επιδόσεις προσφέρονται από ένα κινητήρα μικρού κυβισμού, που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Θα ήταν σχεδόν ιδανική πρόταση, αν δεν υπήρχε η αυξημένη κατανάλωση...

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP