ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Renault Kadjar

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016 ::..


Το ξεκίνημα της εμπορικής καριέρας του Kadjar στην ελληνική αγορά καλύπτει το κενό που υπήρχε στη γκάμα της Renault σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία, αυτήν των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, η οποία άλλωστε γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη πανευρωπαϊκά. Ο... ξάδελφος του Qashqai παρουσιάστηκε σε μία μεγάλη εκδήλωση που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία στην Αττική για τους εκπροσώπους του Τύπου, δείγμα της ιδιαίτερης σημασίας που δίνει στο νέο μοντέλο της, το οποίο έχει άλλωστε πολλά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στην ελληνική αυτοκινητική και φορολογική πραγματικότητα και προσφέρεται σε ρεαλιστικές τιμές. Συγκεκριμένα, οι τιμές για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 ξεκινούν από 20.850 ευρώ, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control και ραδιο CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux, ενώ στάνταρ είναι και η ρεζέρβα ανάγκης. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 22.340 ευρώ για το 1.5 dCi.


Η Renault καθυστέρησε λίγο να μπει στις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, αλλά η είσοδός της έγινε με προσεκτικά και μελετημένα βήματα, όπως αποδεικνύει άλλωστε και η επιτυχία του Captur. Τώρα η εταιρεία επεκτείνει την ίδια σχεδιαστική αντίληψη προς την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, τη μικρομεσαία, παρουσιάζοντας το Kadjar. Με μήκος 4,45 μέτρα, το νέο της μοντέλο ξεκίνησε από μία πολύ καλή βάση, αφού είναι «χτισμένο» πάνω στη δοκιμασμένη μικρομεσαία πλατφόρμα του γκρουπ Renault-Nissan, στην οποία βασίζεται και το Nissan Qashqai. Αυτό που έπρεπε να κάνουν οι άνθρωποι της Renault, ήταν απλώς να διαφοροποιήσουν το Kadjar από το Qashqai, ώστε να είναι ξεκάθαρη και η διαφορετική εταιρική ταυτότητα των δύο μοντέλων. Και πράγματι, το αυτοκίνητο της Renault είναι αρκετά διαφορετικό από αυτό της Nissan, όχι μόνο αισθητικά (κάτι που είναι και το πιο εύκολο να επιτευχθεί) αλλά και λειτουργικά. Κατ' αρχάς είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερους χώρους, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά ένα εκατοστό (συνολικά 19) και θα λέγαμε ότι το εσωτερικό του δείχνει λίγο πιο «ακριβό» και ραφιναρισμένο. Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο και διαιρούμενο και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 472 λίτρα (με κιτ επισκευής ελαστικού, άρα με τη ρεζέρβα ανάγκης θα είναι μάλλον λίγο μικρότερος, αλλά και πάλι ικανοποιητικός για την κατηγορία του αυτοκινήτου).

Κάποια διαφοροποίηση υπάρχει και στα μηχανικά μέρη και ιδιαίτερα στον βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο, που στο Kadjar χρησιμοποιείται σε έκδοση 130 ίππων (μια επιλογή που προφανώς βασίζεται και στο γεγονός ότι το Kadjar είναι μεγαλύτερο, άρα και βαρύτερο). Σε ό,τι αφορά τους ντίζελ, χρησιμοποιούνται οι γνωστοί κινητήρες 1.5 με 110 ίππους και 1.6 με 130 ίππους, με τον τελευταίο να προσφέρεται και στην τετρακίνητη έκδοση του αυτοκινήτου (οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες). Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι ταχυτήτων, ενώ στην έκδοση ντίζελ 1.5 προσφέρεται και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επίσης με έξι ταχύτητες. Σχετικά με τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, η Renault έχει ανακοινώσει για το Kadjar ότι η γωνία προσέγγισης είναι 18° και η γωνία φυγής 25°. Με το Kadjar προσφέρεται επίσης ένας μεγάλος αριθμός ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και εξελιγμένα συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Χαρακτηριστικό στοιχείο επίσης στο εσωτερικό του Kadjar, είναι η οθόνη TFT με τα όργανα του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων με διαφορετικές διατάξεις, ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού (π.χ. μεγαλύτερο ταχύμετρο, κλασική διάταξη με τα δύο στρογγυλά όργανα, απουσία στροφομέτρου κλπ.) Σχετικά με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,1'' για το βενζινοκίνητο 1.2, σε 11,9'' για το ντίζελ 1.5 και σε 9,9'' για το 1.6 (10,5'' στην τετρακίνητη έκδοση).




Η εκδήλωση για την παρουσίαση του Kadjar περιλάμβανε και την οδήγηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης 1.5 dCi, που αναμένεται να είναι και η δημοφιλέστερη στην ελληνική αγορά, σε μία ορεινή διαδρομή επάνω στην Πάρνηθα, περνώντας από τον Άγιο Μερκούριο προς τη Μαλακάσα. Το αυτοκίνητο μας φάνηκε ιδιαίτερα ποιοτικό και περιποιημένο στο εσωτερικό κι έχει αρκετά καλή θέση οδήγησης. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει, αποτελώντας και βασικό στοιχείο του χαρακτήρα του, είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει, απορροφώντας πολύ αποτελεσματικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος και προσφέροντας μάλιστα ταυτόχρονα μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, χωρίς απότομες μεταφορές βάρους ή άτσαλες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές, ενώ ο κινητήρας αποδείχθηκε για μια ακόμα φορά ιδιαίτερα οικονομικός και η κατανάλωση του αυτοκινήτου ήταν μόνο 7,2 λίτρα/100 χλμ. για το σύνολο της διαδρομής μας, παρά το γεγονός ότι το πιέσαμε αρκετά. Συνολικά θα λέγαμε ότι και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο συμβαδίζει με την συνολική εικόνα του, εσωτερικά κι εξωτερικά, ως ενός ποιοτικού και άνετου "crossover" με ξεχωριστή αισθητική και «ραφιναρισμένο» χαρακτήρα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP