ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη BMW M2 στο Hungaroring

Αποστολή στην Ουγγαρία         ..:: Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016 ::..


Η BMW οργάνωσε τη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας M2 Coupe στη γνωστή από τη Formula 1 πίστα Hungaroring κοντά στη Βουδαπέστη, δίνοντας την ευκαιρία στους αυτοκινητικούς συντάκτες να οδηγήσουν την κορυφαία σπορ έκδοση της σειράς 2 στον φυσικό της χώρο, σε μια πίστα υψηλών προδιαγραφών. Μια εκδήλωση με ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον, αφού ο επικεφαλής του τμήματος Εταιρικής Επικοινωνίας Central Eastern Europe (CEE) του ομίλου BMW που οργάνωσε την παρουσίαση, είναι Έλληνας, ο Νίκος Ταγκούλης, στέλεχος της BMW Hellas για πολλά χρόνια, ενώ η εξαιρετική φωτογραφική κάλυψη όλης της εκδήλωσης έγινε από έλληνες φωτογράφους, αλλά και η ομάδα παραγωγής βίντεο εικονικής πραγματικότητας για την εκδήλωση στο Hungaroring ήταν επίσης ελληνική! Καλύτερο δείγμα των δυνατοτήτων που έχουν, ακόμα και σε εξαιρετικά ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, οι Έλληνες που δουλεύουν, πιστεύουμε πως δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αφορά μία εκδήλωση ιδιαίτερου κύρους για μία μεγάλη πολυεθνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας σαν τη BMW.


Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι αν και πρόκειται για «κανονικά» αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στους δρόμους, οι εκδόσεις "M" των διάφορων μοντέλων της BMW, βρίσκονται στο στοιχείο τους όταν τις οδηγείς στη πίστα. Δεν είναι απλά εκδόσεις επιδόσεων των συγκεκριμένων μοντέλων με ένα δυνατό κινητήρα, τέτοιες εκδόσεις υπάρχουν άλλωστε και χωρίς το σήμα "M". Στη σειρά 2, για παράδειγμα, στην οποία ανήκει η M2 που οδηγήσαμε, υπάρχει η 235i με 326 ίππους και επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5'' (4,8'' με το αυτόματο κιβώτιο). Το θέμα, λοιπόν, δεν ήταν να βγει ακόμα μία έκδοση με μισό δευτερόλεπτο διαφορά, αλλά ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, εξελιγμένο με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας, το οποίο μπορεί βεβαίως να χρησιμοποιηθεί και καθημερινά στο δρόμο, αλλά μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις αγωνιστικού επιπέδου, όταν την βάλει κανείς στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας. Και δεν μιλάμε για κάτι θεωρητικό, όπως στην Ελλάδα όπου οι πίστες είναι είδος εν ανεπάρκεια, αφού στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν αρκετές πίστες, όπου μπορεί ο κάθε ιδιώτης να πάει με το αυτοκίνητό του και να διασκεδάσει χωρίς να κινδυνεύει και χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τους άλλους γύρω του.

Η M2 Coupe, λοιπόν, κινείται από ένα νέο αλουμινένιο 3λιτρο εν σειρά κινητήρα τούρμπο (με τούρμπο διπλής εισαγωγής - TwinScroll), που αποδίδει 370 ίππους και ροπή 47,4 kgm σταθερά από τις 1.400 ως τις 5.560 στροφές. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα, με λειτουργία "overboost", να αυξηθεί η ροπή για λίγο στα 51 kgm από τις 1.450 ως τις 4.756 στροφές. Σημείο των καιρών είναι το γεγονός ότι, ενώ μιλάμε για ένα θηρίο με δύναμη και επιδόσεις αγωνιστικού, είναι εφοδιασμένο με σύστημα Start-Stop και σύστημα ανάρτησης της ενέργειας από το φρενάρισμα, για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Για τον ίδιο λόγο έχουν ληφθεί και άλλα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως π.χ. η αποσύνδεση του συμπιεστή του κλιματιστικού όταν δεν χρησιμοποιείται, ο ηλεκτρονικός έλεγχος της αντλίας λαδιού (βεβαίως η λίπανση γίνεται με σύστημα «ξηρού κάρτερ», ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος έλλειψης λιπαντικού στις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις και στις στροφές με αρκετά πλευρικά "g"), η λειτουργία της αντλίας νερού μόνο όταν χρειάζεται, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, που δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια όταν το αυτοκίνητο οδηγείται στην ευθεία κλπ. Πρόκειται για εφαρμογή στην πράξη της φιλοσοφίας των μοντέλων "M", που παρά τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα τους, πρέπει και να μπορούν να οδηγηθούν ευχάριστα, εύκολα και -όσο είναι δυνατόν- οικονομικά από τον καθένα σε καθημερινή βάση. Από την άλλη πλευρά έχει γίνει ειδική σχεδίαση της εξαγωγής του κινητήρα, ώστε να προσφέρει ένα χαρακτηριστικό σπορ ήχο στη λειτουργία του.

Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 ταχυτήτων ή προαιρετικά ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη M DCT 7 ταχυτήτων (όπως ήταν στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στο Hungaroring). Οι αναρτήσεις είναι από αλουμίνιο, όπως και οι τροχοί των 19'', με αισθητά αποτελέσματα στη μείωση του μη φερόμενου βάρους. Βεβαίως, πέρα από τη μείωση του βάρους, έχει επανεξεταστεί στο σύνολό της η ρύθμιση των αναρτήσεων και η κατασκευή εξαρτημάτων όπως οι ελαστικοί σύνδεσμοι, ώστε η συμπεριφορά τους να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις ενός τόσο δυνατού και γρήγορου σπορ αυτοκινήτου. Το εμπρός σύστημα με το υποπλαίσιο έχει ενισχυθεί, ώστε να αυξηθεί η ακαμψία του, ενώ αντίστοιχη ενίσχυση υπήρξε και για το πίσω υποπλαίσιο. Το αυτοκίνητο έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης "Μ", με το ποσοστό «κλειδώματος» να μπορεί να κυμανθεί από 0 ως 100%. Για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ακρίβεια στη συμπεριφορά της M2, σε ορισμένες περιπτώσεις το διαφορικό λειτουργεί προληπτικά. Για παράδειγμα, στην έξοδο μιας στροφής με ολισθηρό οδόστρωμα, κλειδώνει σε ένα προκαθορισμένο ποσοστό πριν καν αρχίσει να «σπινάρει» κάποιος τροχός, ώστε να εξασφαλιστεί ότι και οι δυο τροχοί θα έχουν την ίδια ακριβώς ολίσθηση κατά την ίδια χρονική στιγμή. Τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι (380 χιλιοστών εμπρός και 370 πίσω). Οι επιδόσεις που αναφέρει η BMW για το αυτοκίνητο είναι επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,3'' με το κιβώτιο M DCT (4,5'' με το χειροκίνητο), από 80 ως 120 χλμ./ώρα σε 4,4'' και μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα (μπορεί όμως να αυξηθεί στα 270 με το προαιρετικό σπορ πακέτο M Driver's Package).




Στο ελεγχόμενο περιβάλλον της πίστας με την εξαιρετική πρόσφυση που προσφέρει το αγωνιστικού επιπέδου οδόστρωμα, όλα τα παραπάνω μεταβάλλονται από ένα σύνολο τεχνολογικών εφαρμογών σε μια μία κορυφαία οδηγική εμπειρία, που δείχνει και την τεράστια εξέλιξη στην τεχνολογία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, η οποία καταρρίπτει στερεότυπα και αλλάζει τους κανόνες οδήγησης. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι ένα αυτοκίνητο με 370 ίππους και πίσω κίνηση θα μπορούσε να κινείται με τέτοια ακρίβεια στις στροφές και να ελέγχεται τόσο εύκολα ακόμα και από οδηγούς έμπειρους μεν, οι οποίοι όμως δεν ανήκουν στη μικρή ομάδα των αγωνιζόμενων; Και ας μη νομιστεί ότι αυτό οφείλεται στα ηλεκτρονικά γιατί, με σύσταση των «εκπαιδευτών» που μας έδειξαν την πίστα και μας καθοδήγησαν στα διάφορα μέρη της εκδήλωσης που περιλάμβαναν και συγκεκριμένες ασκήσεις, τις M2 τις οδηγήσαμε στο Hungaroring με το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης στο Sport +, που αποσυνδέει το ESP! Το αυτοκίνητο είναι πράγματι εξαιρετικά στημένο και, παρά το γεγονός ότι είναι η πιο μικρή "M", πολύ ισορροπημένο και προοδευτικό. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι οι όροι «μεγάλο» και «μικρό» είναι πολύ σχετικοί όταν μιλάμε για αυτοκίνητα στην εποχή μας, αφού αυτή η «μικρή» M2 έχει μήκος 4,47 μ. (και βάρος 1420 κιλά), παρά δύο εκατοστά δηλαδή όσο ήταν η M3 του 2000! Το γεγονός είναι, ότι το αυτοκίνητο κινείται με εξαιρετική ακρίβεια και δεν σου δίνει ούτε στιγμή την αίσθηση ότι δεν το ελέγχεις, ακόμα κι όταν το έχεις λίγο παρακάνει στο γκάζι και αρχίζει να φεύγει το πίσω μέρος. Γιατί το μπλοκέ διαφορικό και το εξαιρετικής ακρίβειας τιμόνι (που όπως συμφώνησαν πάντως και άλλοι συνάδελφοι, είναι λίγο μεγαλύτερο από ότι θα έπρεπε σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο) κάνουν το αυτοκίνητο απολύτως υπάκουο στις εντολές του οδηγού, διευκολύνοντάς τον ακόμα και στην υπερβολή!

Ο κινητήρας έχει απίστευτη δύναμη και ο ήχος του είναι πράγματι αντάξιος του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικό σε ακρίβεια λειτουργίας και πολύ γρήγορο. Σε βαθμό που μπορείς αν θέλεις να το χρησιμοποιήσεις ακόμα και μέσα στην πίστα αφήνοντας το να ελέγχει αυτόματα τις αλλαγές, χωρίς να επεμβαίνεις με τα "paddles" που υπάρχουν στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και ανθεκτικά, και αν προς το τέλος των διαφόρων δοκιμασιών στις οποίες τα υποβάλαμε, καταφέραμε να τα κουράσουμε λίγο, μειώνοντας ελαφρά την αποτελεσματικότητά τους, αυτό είναι κάτι μάλλον φυσιολογικό σε μία αγωνιστική πίστα επιπέδου Formula 1 (π.χ. στο τέλος της ευθείας εκκίνησης είχαμε ήδη 220 χλμ./ώρα, από τα οποία έπρεπε να φρενάρουμε δυνατά για να μπούμε σε κλειστή στροφή). Σε περίπτωση που χρησιμοποιεί κανείς το αυτοκίνητο για προσωπική ευχαρίστηση στην πίστα είναι παραπάνω από επαρκή, σε περίπτωση αγωνιστικής εμπλοκής προφανώς η "M" έχει ειδικές λύσεις για όλα τα μοντέλα της. Κλείνοντας, πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτή ήταν μία από τις πιο ευχάριστες παρουσιάσεις στις οποίες παραβρεθήκαμε τα τελευταία χρόνια, μία εκδήλωση που ούτε στιγμή δεν είδαμε σαν «δουλειά», αλλά περισσότερο σαν ένα ευχάριστο διάλειμμα στη δουλειά, ένα από τα «τυχερά του επαγγέλματος»!

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP