ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan

Αποστολή στη Μάνη         ..:: Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2016 ::..


Η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Tiguan σηματοδοτεί και την έναρξη διάθεσης του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, με μεγάλες φιλοδοξίες για τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας του προηγούμενου μοντέλου στη χώρα μας. Με το λανσάρισμα να συμπίπτει με την εφαρμογή του νέου συστήματος για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, η γκάμα του Tiguan αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των αυξομειώσεων που θα υπάρξουν στις διάφορες εκδόσεις όλων των μοντέλων, ξεφεύγοντας πλέον από τη λογική των «κυβικών». Οι τιμές διάθεσης του νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της VW ξεκινούν από 27.300 για το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο 1.4 TSI των 125 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με την λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό καπό, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφών, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές των τετρακίνητων εκδόσεων ξεκινούν από 34.650 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.4 TSI των 150 ίππων.


Το Tiguan δεν ήταν μεγάλη εμπορική επιτυχία μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις διεθνείς αγορές, έχοντας πουλήσει 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το ξεκίνημα της εμπορικής του καριέρας το 2007. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου γνωρίζει στις μέρες μας τεράστια ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη, είναι προφανής η σημασία που δίνει η VW στο νέο μοντέλο και η μεγάλη προσοχή που δόθηκε στην εξέλιξή του. Πρόκειται άλλωστε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που βασίζεται και σε νέο «δάπεδο», αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου του γκρουπ που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB. Με δεδομένες στις καταναλωτικές συνήθειες της εποχής και την πρόθεση της VW να καλύψει τις ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων αγοραστών, οι Γερμανοί φρόντισαν να εξελίξουν μία πλήρη γκάμα για το νέο Tiguan, με προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και μία πλήρη γκάμα κινητήρων. Οι κινητήρες που διατίθενται στην ελληνική αγορά είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI σε εκδόσεις 125 και 150 ίππων (o δεύτερος με το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT), ο ντίζελ 1.6 TDI των 115 ίππων (θα είναι διαθέσιμος λίγο αργότερα) και ο 2λιτρος TDI σε εκδόσεις 150 και 190 ίππων. Ανάλογα με την έκδοση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων ή το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 6 ή 7 σχέσεων. Στο μέλλον η εταιρεία θα επεκτείνει τη γκάμα των τετρακίνητων εκδόσεων με ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα TSI 180 ίππων και ένα 2λιτρο ντίζελ «biturbo» με 240 ίππους.

Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μήκος 4,486 μ.), ενώ και το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 77 χιλιοστά, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Το πίσω κάθισμα είναι και πάλι συρόμενo, με αυξημένη διαδρομή στα 18 εκατοστά (2 περισσότερα από πριν), προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χωρών επιβατών και αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με χωρητικότητα που φτάνει τα 420 λίτρα (50 περισσότερα από πριν) με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω ή τα 515 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός. Αξίζει επίσης να αναφερθεί η βελτίωση κατά 13% του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης του αμαξώματος Cx, που βρίσκεται τώρα στο 0,32 αντί για το 0,37 του προηγούμενου, κάτι που σε ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τη μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, με δεδομένη τη μεγάλη επιφάνεια αεροδυναμικής αντίστασης που λόγω σχήματος παρουσιάζουν αυτά τα αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραγγελθεί με προαιρετικό πακέτο "off road", στο οποίο περιλαμβάνεται και διαφορετικό «ρύγχος» εμπρός κι αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που αυξάνουν τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων. Σημαντικό στοιχείο για το νέο Tiguan, τέλος, όπως και για τη στρατηγική της VW γενικότερα, είναι επίσης η μεγάλη γκάμα συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας και οδηγικών βοηθημάτων που είναι διαθέσιμη για το νέο μοντέλο, με αρκετά από αυτά τα συστήματα να είναι ήδη διαθέσιμα ως στάνταρ από την βασική έκδοση. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion προσφέρεται και με επιλογέα οδηγικού προφίλ, που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου, ανάλογα με το αν κινείται στην άσφαλτο ή εκτός δρόμου.




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Tiguan από την Αθήνα μέχρι τη Μάνη και αντίστροφα σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, την προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη 1.4 TSI των 150 ίππων και την τετρακίνητη ντίζελ 2.0 με την ίδια ισχύ (και τα δύο με αυτόματο κιβώτιο DSG). Θα ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ότι αυτή η εναλλαγή μας έκανε ακόμα μια φορά να επιβεβαιώσουμε την προτίμησή μας προς τους βενζινοκινητήρες, με το ντίζελ να υπερτερεί βεβαίως αρκετά στο θέμα της κατανάλωσης, που ήταν με αυτόν 2,5 ως 3 λίτρα/100 χλμ. χαμηλότερη απ' ότι με τον βενζινοκινητήρα (χωρίς προσπάθεια οικονομικής οδήγησης πάντως και στις δύο περιπτώσεις). Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας του και για μια ακόμη φορά μας ενθουσίασε με την απόδοσή του, τη γραμμική λειτουργία του, την απόκρισή του, το «μπρίο» που προσφέρει στο αυτοκίνητο. Πάρα το μικρότερο κυβισμό του, είναι με αυτόν το κινητήρα που το Tiguan είναι πιο σβέλτο και πιο ευχάριστο στην οδήγηση.

Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο προσφέρει μια πραγματικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο (η οποία πάντως εξακολουθεί να είναι έστω και λίγο υποδεέστερη αυτής του Passat, όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση σύγκρισης ενός "SUV" μ' ένα καλό σεντάν), είναι ποιοτικά πολύ προσεγμένο και οδηγικά ευχάριστο και ασφαλές, προσφέροντας τη δυνατότητα για πολύ ξεκούραστα ταξίδια. Η ηχομόνωση είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου, κάτι που αντιλαμβάνεσαι ακόμα περισσότερο όταν οδηγείς το ντίζελ, με τον θόρυβο του κινητήρα να απομονώνεται πολύ αποτελεσματικά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το κιβώτιο DSG είναι εξαιρετικό, όπως πάντα, και τα φρένα αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι είναι αναπόφευκτα κάπως ελαφρύ, αφού το αυτοκίνητο προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου, είναι όμως πολύ ακριβές, οπότε δεν θα δυσκολέψει κανένα ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση. Το ταξίδι μας περιλάμβανε και μία χωμάτινη διαδρομή στον Ταΰγετο, την οποία ακολούθησαν όλα τα αυτοκίνητα της αποστολής, συμπεριλαμβάνοντας και τα προσθιοκίνητα. Δεν μιλάμε βεβαίως για μια πολύ σκληρή διαδρομή, παρ' όλα αυτά όμως ήταν μια διαδρομή που ανέδειξε τις δυνατότητες που προσφέρουν, έστω και χωρίς τετρακίνηση, αυτού του είδους τα αυτοκίνητα για να κινηθεί κανείς χωρίς άγχος σ' ένα χωματόδρομο με κάμποσες ανωμαλίες όπου θα δίσταζε να κινηθεί μ' ένα συμβατικό αυτοκίνητο, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και το αυτόματο κιβώτιο.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP