ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes A Class - 200

Έκδοση επιδόσεων στη βάση της γκάμας         ..:: Σαββάτο, 11 Ιουνίου 2016 ::..
Περισσότερο αισθητική παρά ουσιαστική είναι η ανανέωση της συγκεκριμένης έκδοσης της A Class, που διατηρεί τον πολύ καλό 1600άρη βενζινοκινητήρα κινητήρα τούρμπο, τις επιδόσεις που αυτός προσφέρει και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση αυτών των επιδόσεων

Η δοκιμή κάποιων αυτοκινήτων μετά από "facelift", ειδικά αν πρόκειται για μοντέλα τόσο καλά και πετυχημένα σαν τη Mercedes A Class, είναι αρκετά άχαρη υπόθεση. Πολύ περισσότερο μάλιστα αν δεν υπάρχει και κάποια διαφορά στα μηχανικά μέρη, όπως συμβαίνει με την A 200, αφού οι όποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο γίνονται περισσότερο για να δείχνει καινούργιο στους -κακομαθημένους από τις εταιρείες κατά τη γνώμη μας- υποψήφιους αγοραστές, παρά γιατί χρειάζεται κάποια βελτίωση στα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Έτσι κι εδώ, λοιπόν, το ανανεωμένο μοντέλο έχει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και φώτα (με νέους -προαιρετικούς- προβολείς τεχνολογίας LED εμπρός) και κάποιες προσθήκες στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ υπάρχει μία νέα βασική βενζινοκίνητη έκδοση, η A 160 με 102 ίππους. Η δική μας δοκιμή αφορά την A 200, που λειτουργικά δεν διαφοροποιείται κατ' αρχάς από την -πολύ καλή- A 200 που δοκιμάσαμε προ τριετίας. Εκτός αν αποφασίσει κανείς να κάνει εξερεύνηση στη λίστα με τα έξτρα, οπότε όλο και κάτι νεότερο θα βρει από πλευράς τεχνολογίας, αφού οι τεχνολογικές εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εποχή μας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ηλεκτρονικά και τα ηλεκτρονικά εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο είναι μία A Class, ένα 5θυρο χάτσμπακ δηλαδή «μέσα στην καρδιά» της κατηγορίας. Οι χώροι που προσφέρει είναι απολύτως επαρκείς για 4 επιβάτες (χωρίς να είναι και οι κορυφαίοι της κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που πίσω δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια) ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα (ικανοποιητικός, αλλά όχι κορυφαίος) είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 341 λίτρα του. Για την ποιότητα κατασκευής φυσικά δεν τίθεται θέμα, είναι κορυφαία και θυμίζει ανά πάσα στιγμή ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι! Πολύ καλή είναι επίσης και η εργονομία του αυτοκινήτου, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι το γεγονός ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι σπουδαίοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί που είναι λίγοι (αλλά και το ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό δεν έχει και πολύ μεγάλη χωρητικότητα).

Η A 200 δεν είναι πλέον η δεύτερη, αλλά η τρίτη βενζινοκίνητη έκδοση μετά την προσθήκη και της A 160, οπότε η τιμή της έχει μετακινηθεί ελαφρά προς τα πάνω για να διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τις δύο «μικρότερες» εκδόσεις. Έτσι, ξεκινάει από τα 30.950 ευρώ στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η επιλογή του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις 7G-DCT που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι προαιρετική, με επιπλέον κόστος. Αυτή η τιμή συνδυάζεται μ' ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, αντάξιο και του γοήτρου και της κατηγορίας του αυτοκινήτου, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ ESP, hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για την αποφυγή πρόσκρουσης με προπορευόμενο όχημα (Collision Prevention Assist), σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop και ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες Aux και USB. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας.


Το ποιοτικό εσωτερικό ανταποκρίνεται στην εικόνα της Mercedes, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και ο εξοπλισμός πλήρης

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 156 ίππους, αλλά (κι αυτό είναι το πιο σημαντικό) έχει ροπή αντίστοιχη με αυτήν του ντίζελ και φυσικά ευστροφία βενζινοκινητήρα, που είναι πολύ καλύτερη από του ντίζελ. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα, για να γίνει αντιληπτό ότι αυτό είναι πλέον ένα αρκετά δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο (8,1'' αναφέρει η Mercedes για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα και 7,8'' για την αυτόματη έκδοση), με το οποίο προσπερνάς ασφαλέστατα ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες (ορεινές διαδρομές με φορτίο κλπ.) και μπορείς να οδηγήσεις αρκετά γρήγορα αν το επιθυμείς. Είναι, λοιπόν, ένας πολύ καλός συνδυασμός ανάμεσα στη χρήση ενός κινητήρα περιορισμένου κυβισμού και στην παροχή ισχύος για καλές επιδόσεις. Μόνο που αυτή η αυξημένη ισχύς φυσικά δεν θα μπορούσε παρά να έχει και επιπτώσεις στην κατανάλωση (στη φύση τίποτα δεν είναι τζάμπα!), η οποία δεν είναι μεν υπερβολική για αυτοκίνητο αυτών των επιδόσεων, αλλά είναι αυξημένη π.χ. σε σχέση με την A 180. Έτσι, η A 200 καίει στην πόλη πάνω από 10 λίτρα/ 100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο ανεβαίνει πάνω από 8 λίτρα/10 χλμ. (και φυσικά και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να ανεβεί αρκετά περισσότερο αν ο οδηγός αποφασίσει να εξαντλήσει τις δυνατότητες του κινητήρα). Πολύ καλή είναι η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ένα καλό κιβώτιο, γρήγορο στις αλλαγές, αλλά και καλά κλιμακωμένο σε σχέση με τη δύναμη του κινητήρα (κάτι που διευκολύνεται βέβαια και από την ύπαρξη 7 σχέσεων).

Οδηγώντας
Εξαιρετική όμως είναι και η οδική συμπεριφορά της νέας A Class, που έχει πολύ καλό κράτημα και πρόσφυση υψηλού επιπέδου, οπότε σπάνια ζητάει την επέμβαση του ESP. Το αυτοκίνητο είναι εντελώς ουδέτερο σε συμπεριφορά, δεν υποστρέφει υπερβολικά ούτε εύκολα, δεν έχει τάση να «γυρίζει» αν αφήσεις το γκάζι και γενικά έχει μία «ακρίβεια» στη συμπεριφορά του, που δεν τη χάνει όσο κι αν την πιέσεις. Το τιμόνι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση αλλά, όπως σε όλες τις Mercedes, μέτρια επαναφορά, ενώ τα φρένα είναι, όπως σε όλες τις Mercedes, εξαιρετικά. H άνεση, όμως, δεν βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα που προσφέρουν οι μεγαλύτερες Mercedes, στην περίπτωση δε που επιλέξει κανείς τα έξτρα λάστιχα χαμηλού προφίλ που τοποθετούνται σε 18άρες ζάντες, είναι σαφής ο σπορ προσανατολισμός και εξίσου σαφής η μέτρια άνεση, με αρκετά «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τέλος, περιέργως, το αυτοκίνητο δημιουργεί στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου κάπως περισσότερο αεροδυναμικό θόρυβο απ' ό,τι θα περιμέναμε, αν και η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει να γίνεται αυτό δυσάρεστο.

YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Μέτρια άνεση (ιδιαίτερα με τα 18άρια λάστιχα χαμηλού προφίλ)
- Έλλειψη ρεζέρβας

Δυνατή και γρήγορη, η A 200 έχει και την οδική συμπεριφορά που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα της


Συμπέρασμα
Η προσθήκη της A 160 στις εκδόσεις της A Class έκανε ακόμα πιο ξεκάθαρο τον προσανατολισμό της A 200, ως της έκδοσης για σπορ οδήγηση και επιδόσεις στη «βάση» της γκάμας του μοντέλου, εκεί που ο κινητήρας 1.6 επιτρέπει λογικές τιμές για ένα -έστω και "premium"- μικρομεσαίο χάτσμπακ. Το αυτοκίνητο έχει αλλάξει μόνο στα σημεία μετά την ανανέωση, με δεδομένη τη διατήρηση του κινητήρα και των άλλων μηχανικών μερών χωρίς αλλαγές. Εξακολουθεί, λοιπόν, να είναι δυνατό και γρήγορο, περισσότερο απ' όσο χρειάζεται για την καθημερινή «φυσιολογική» χρήση στην πόλη ή στο ταξίδι, όπως γράφαμε στη δοκιμή του πριν την ανανέωση. Σε προδιαθέτει επομένως να οδηγήσεις πιο γρήγορα και να εξερευνήσεις τα όρια ενός αυτοκινήτου που ούτως ή άλλως είναι ποιοτικό, ασφαλές και πολύ καλά εξοπλισμένο.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP