ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW up - eco up

Αυτοκίνητο με κατανάλωση μοτοσυκλέτας         ..:: Σαββάτο, 04 Ιουνίου 2016 ::..
Η έκδοση του up! που κινείται με φυσικό αέριο αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές λύσεις μετακίνησης αυτήν τη στιγμή, με κόστος χρήσης που θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα παρά αυτοκίνητο και με το πρόσθετο πλεονέκτημα βεβαίως της πολύ χαμηλής ρύπανσης της ατμόσφαιρας

Το γκρουπ VW έχει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανάπτυξης μοντέλων που κινούνται με εναλλακτικές πηγές ενέργειας (φυσικό αέριο-ηλεκτρισμό) και ήδη έχουμε δοκιμάσει κάμποσα από αυτά. Στην προκειμένη περίπτωση και με δεδομένο ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμα ένα επαρκές δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου κίνησης κι ότι μεγάλο μέρος των χιλιομέτρων που διανύουν τα ελληνικά αυτοκίνητα αφορά μετακινήσεις στην πόλη, όπου και η κατανάλωση (και η ρύπανση της ατμόσφαιρας) είναι σημαντικά υψηλότερη, δοκιμάζουμε την πιο κατάλληλη ίσως πρόταση της VW για αεριοκίνηση, αυτή του μίνι αυτοκινήτου πόλης eco up! Θα θυμίσουμε εδώ ότι, πρώτον, το φυσικό αέριο είναι με διαφορά το καλύτερο καύσιμο για κινητήρες εσωτερικής καύσης από πλευράς εκπομπής ρύπων, αλλά και προστασίας του κινητήρα, δεύτερον, είναι το πιο οικονομικό (ακόμα και από το υγραέριο) και τρίτον, στις δύο μεγάλες ελληνικές πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου κυκλοφορεί η πλειοψηφία των ελληνικών αυτοκινήτων, υπάρχουν ήδη κάποια πρατήρια φυσικού αερίου (3 στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη), όπως επίσης υπάρχει από ένα πρατήριο και σε 2 ακόμα μεγάλες ελληνικές πόλεις, τη Λάρισα και το Βόλο.

Εσωτερικό
Εκτός από το διπλό δείκτη καυσίμου που έχει στο ταμπλό, το eco up! είναι εσωτερικά σαν τα υπόλοιπα up! Αν κι έχει μήκος μόλις 3,54 μ., είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... τα πόδια και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, είναι όμως μικρότερος από αυτόν των άλλων up!, με χωρητικότητα 213 λίτρων (αντί για 251). Προσθέστε και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία, αν και η ανάγκη για συγκράτηση του κόστους οδήγησε σε κάποιους συμβιβασμούς. Έτσι, ο οδηγός έχει δίπλα του (στην πόρτα) ένα μόνο διακόπτη για το αριστερό ηλεκτρικό παράθυρο ενώ το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού ανοίγει μόνο με το δικό του διακόπτη, που βρίσκεται στη δεξιά πόρτα. Επίσης, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα VW, όπου είναι συνεχής. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Γενικά, πάντως, ο οδηγός βολεύεται αρκετά καλά, ενώ και στον τομέα της ποιότητας το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό με τα μέτρα της κατηγορίας, παρ' όλο που εδώ δεν μπορεί κανείς φυσικά να περιμένει πολυτέλειες, μαλακά πλαστικά κλπ. Μιλάμε, όμως για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών, κάτι που στους κακούς δρόμους των ελληνικών πόλεων είναι πολύ σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού. To eco up! διατίθεται σε 2θυρη και 4θυρη έκδοση. Η τιμή του δεν είναι ακόμα γνωστή με το νέο σύστημα τέλους ταξινόμησης. Θα αναφέρουμε απλώς ότι με το προηγούμενο σύστημα ήταν κατά περίπου 2.000 ευρώ υψηλότερη σε σχέση μ' ένα βενζινοκίνητο up! με αντίστοιχο εξοπλισμό, ο οποίος στο eco up! περιλαμβάνει στάνταρ ESP, μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους (θώρακος-κεφαλής), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ραδιο-CD. Το μόνο που λείπει -αναγκαστικά- είναι η ρεζέρβα.

Το προσεγμένο και λειτουργικό εσωτερικό χωράει 4 ενήλικους χωρίς πρόβλημα, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης

Κινητήρας-κιβώτιο
To αυτοκίνητο κινείται από τον γνωστό 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα του βενζινοκίνητου up!, ο οποίος αποδίδει σ' αυτήν την έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη-φυσικό αέριο) 68 ίππους και ελαφρά χαμηλότερη ροπή (κατά 0,5 kgm) από τα δύο βενζινοκίνητα up! των 60 και 75 ίππων. Η λειτουργία του γίνεται κατ' αρχάς με φυσικό αέριο (υπάρχουν 2 ρεζερβουάρ φυσικού αερίου χωρητικότητας 11 κιλών), αλλά υπάρχει κι ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 10 λίτρων, για την περίπτωση που τελειώσει το φυσικό αέριο και δεν υπάρχει κοντά πρατήριο ανεφοδιασμού. Στη λειτουργία με φυσικό αέριο δεν αντιλαμβάνεσαι καμία διαφορά σε σχέση με την βενζίνη. Απλώς, επειδή το συγκεκριμένο μοντέλο είναι βαρύτερο κατά 80 κιλά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα (λόγω των επιπλέον εξαρτημάτων που απαιτούνται γιατί διαχείριση του φυσικού αερίου) είναι λίγο πιο αργό σε επιδόσεις από το up! των 60 ίππων. Κάτι που δεν έχει και τόση σημασία σ' ένα αυτοκίνητο πόλης, που είναι ούτως ή άλλως αρκετά ζωντανό για την κίνηση στις αστικές συνθήκες, χάρη στην επαρκή δύναμη και την ελαστικότητα του κινητήρα του. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι μόλις 79 g/km και απαλλάσσουν το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι κραδασμοί και ο θόρυβος που αναπόφευκτα περιμένεις από ένα 3κύλινδρο αυτοκίνητο είναι μόλις κάτι παραπάνω από τα επίπεδα ενός 4κύλινδρου και σε καμία περίπτωση δεν γίνονται δυσάρεστα. Πολύ καλό είναι και το πεντάρι κιβώτιο, που έχει εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια στις αλλαγές. Το μεγάλο πλεονέκτημα βεβαίως είναι το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρει το φυσικό αέριο. Μέσα στην πόλη εύκολα μπορείς να κινηθείς με κόστος χαμηλότερο από 4 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ σε λίγο πιο ανοιχτό δρόμο (π.χ. Αττική Οδός, λεωφόρος Κηφισού κλπ.) με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα, το κόστος μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Είναι προφανές πως ούτε το πιο οικονομικό ντίζελ δεν μπορεί να πλησιάσει τόσο χαμηλό κόστος, όπως επίσης και κανένα βενζινοκίνητο χιλιάρι (αλλά ούτε και τα αυτοκίνητα που έχουν υποστεί μετατροπή για λειτουργία με υγραέριο). Και ακόμα και για κάποιον που διανύει μόνο 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο, η απόσβεση της διαφοράς τιμής του eco up! από το βενζινοκίνητο των 60 ίππων γίνεται σε μόλις 3 χρόνια κι από εκεί και πέρα έχει (σημαντικό) καθαρό κέρδος. Σε σχέση μ' ένα ντίζελ σούπερ μίνι φυσικά είναι αμφίβολο και αν υπάρχει διαφορά τιμής, οπότε το κέρδος είναι άμεσο.

Οδηγώντας
Το up! είναι ένα από τα κορυφαία μίνι αυτοκίνητα σε άνεση, τομέας στον οποίο υπερτερεί ακόμα και από αρκετά σούπερ μίνι, κάτι που κάνει πολύ ξεκούραστες τις αστικές μετακινήσεις με αυτό. Αν και δείχνει την κατηγορία του με το κάπως ελαφρό «πάτημά» του και την ποιότητα κύλισης που υποδηλώνει αυτοκίνητο πόλης, μόλις περάσει πάνω από ανωμαλίες, τις απορροφά με κάποιο... άγνωστο τρόπο πολύ καλύτερα απ' ότι περιμένεις! Προσθέστε επίσης σ' αυτό, το γεγονός ότι το τιμόνι του έχει αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ ώστε να δυσκολεύει τους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ καλά είναι και τα φρένα του. Όσο για την «οδική συμπεριφορά», με τα εισαγωγικά να τονίζουν τη διαφορετική (και όχι ιδιαίτερα μεγάλη) σημασία που έχει αυτό το χαρακτηριστικό σ' ένα αυτοκίνητο πόλης, αν χρειαστεί να βγει κανείς έξω από τα στενά όρια της πόλης, προς κάποιο από τα απομακρυσμένα προάστια (και το λέμε αυτό γιατί άποψή μας είναι ότι τα αυτοκίνητα πόλης είναι για την πόλη και όχι για ταξίδια), θα διαπιστώσει ότι το up! είναι χωρίς εκπλήξεις. Υποστρέφει φυσιολογικά και προοδευτικά αν το πιέσεις (και γιατί να το πιέσεις;!), γέρνει πάνω στις μαλακές αναρτήσεις του, αλλά δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, ελέγχεται πολύ εύκολα και έχει άλλωστε και το ESP, ως πρόσθετη εξασφάλιση για την περίπτωση που θα το παρακάνεις.

YΠEP
- Κόστος χρήσης πολύ χαμηλότερο κι από του πιο οικονομικού ντίζελ
- Άνεση
- Γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, χωρίς τριγμούς
- Ζωντανός και ελαστικός κινητήρας
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Ο οδηγός δεν ανοίγει το παράθυρο του συνοδηγού
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση, το eco up! εντυπωσιάζει πάνω απ' όλα με το απίστευτα χαμηλό κόστος χρήσης του


Συμπέρασμα
Το up! είναι ούτως ή άλλως ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, ευκολοδήγητο, λειτουργικό και άνετο, ευχάριστο στην οδήγηση και με χώρους που αρκούν για τη μεταφορά 4 ατόμων. Η έκδοση φυσικού αερίου ταιριάζει γάντι στον αστικό χαρακτήρα του, προσθέτοντας σ' αυτά τα χαρακτηριστικά και την παράμετρο της οικονομίας, η οποία είναι εντυπωσιακή και κάνει τις μετακινήσεις με αυτό φτηνότερες ακόμα και από το εισιτήριο των μέσων μαζικής μεταφοράς! Η μείωση του χώρου αποσκευών είναι μικρός συμβιβασμός, με δεδομένο τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το γεγονός ότι ακόμα και το μειωμένο πορτμπαγκάζ του eco up! βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας. Ο μόνος πραγματικός συμβιβασμός που φαίνεται, λοιπόν, είναι η έλλειψη της ρεζέρβας. Κι αυτό φαίνεται πως είναι κάτι που πολλοί αγοραστές είναι διατεθειμένοι να παραβλέψουν προκειμένου να κάνουν τόσο μεγάλη οικονομία.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP