ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R

Στην πίστα των Μεγάρων         ..:: Τετάρτη, 25 Μαϊου 2016 ::..


Διαθέσιμο προς πώληση είναι πλέον το εντυπωσιακό νέο Civic Type R, που προσφέρεται και στην ελληνική αγορά κατόπιν παραγγελίας (γιατί θα ήταν φυσικά παράλογο να έχει η αντιπροσωπεία ετοιμοπαράδοτο ένα τέτοιο αυτοκίνητο που διώκεται φορολογικά από κράτος με φόρους και τέλη που θα εκτοξεύσουν την τιμή του -και με το νέο σύστημα τέλους ταξινόμησης- πάνω από τις 50.000 ευρώ). Ευτυχώς η ελληνική αντιπροσωπεία, σεβόμενη τη δουλειά των αυτοκινητικών συντακτών, αλλά και την επιθυμία των φίλων της μάρκας για περισσότερες πληροφορίες για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, έφερε ένα αυτοκίνητο από τη Γερμανία και μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε με αυτό μερικούς γύρους στην πίστα των Μεγάρων, ένα χώρο που βρίσκεται πιο κοντά στο σπορ χαρακτήρα του από το ελληνικό οδικό δίκτυο (αν και τα χαρακτηριστικά του και η ευκολία οδήγησης που προσφέρει για όποιον το σέβεται, επιτρέπουν και την καθημερινή οδήγησή του στο δρόμο, χωρίς άγχος και χωρίς υπερβολική κατανάλωση).


Το Type R είναι εδώ και χρόνια ό,τι πιο κοντινό σε καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο έχει η Honda από τη γκάμα των «πολιτικών» Civic. Ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να οδηγηθεί εύκολα σε καθημερινή βάση, αλλά και να προσφέρει κορυφαία οδηγική απόλαυση σε όποιον αποφάσιζε (και ήξερε πώς) να εξερευνήσει τα όριά του. Στη νέα γενιά του εξακολουθεί να κινείται πάνω στην ίδια λογική, αποτελώντας ταυτόχρονα κι ένα κορυφαίο δείγμα της τεχνολογίας της Honda και αποδεικνύοντας ότι τα όρια εξέλιξης και αύξησης της ισχύος των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων δεν έχουν εξαντληθεί ακόμα. Για πρώτη φορά το Type R θα κινείται από κινητήρα τούρμπο, ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού i-VTEC, που αποδίδει 310 ίππους στις 6.500 στροφές και ροπή 40,8 kgm σταθερά από τις 2.500 ως τις 4.500 στροφές (και οι δύο τιμές είναι υψηλότερες από αυτές οποιουδήποτε προηγούμενου μοντέλου Honda Type R). Ο συνδυασμός της υπερτροφοδοσίας με τις τεχνολογίες μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων VTEC και VTC της Honda, επιτρέπει την μείωση της υστέρησης απόκρισης του τούρμπο στις χαμηλές στροφές και την απόδοση υψηλής ισχύος στις υψηλές στροφές. Με αυτόν τον κινητήρα το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5,7'' κι έχει μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ./ώρα.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί επίσης χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων με πυκνή κλιμάκωση, έχει ελικοειδές διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για την αποτελεσματική διαχείριση της ισχύος από τους μπροστινούς τροχούς κι ένα σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους στην μπροστινή ανάρτηση (που είναι με σύστημα Dual Axis Strut το οποίο αποτελεί παραλλαγή των γονάτων Μακφέρσον) το οποίο ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση. Επίσης, χρησιμοποιεί αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης, ώστε να υπάρχει πάντα η σωστή ρύθμιση (και η επιθυμητή αναλογία άνεσης-κρατήματος) σε σχέση με τον τρόπο οδήγησης. Τα φρένα της Brembo και τα ελαστικά της Continental (διαστάσεων 235 35 Ρ19) έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Honda ειδικά για το Type R. Το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που εφαρμόζει ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι, βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ένα «μπουτόν» με την ένδειξη +R, με το οποίο ο οδηγός ενεργοποιεί την επιλογή ρύθμισης "+R mode", οπότε η χαρτογράφηση της ροπής αλλάζει, δίνοντας έμφαση στις επιδόσεις, η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται, όπως και η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, ενώ η βασική δύναμη απόσβεσης από τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ αυξάνεται κατά 30%. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν γίνει και στο αμάξωμα, η ακαμψία του οποίου έχει αυξηθεί κατά 18% με βελτιστοποίηση των βάσεων και χρήση κόλλας αεροπορικού τύπου στις συγκολλήσεις αντί πρόσθετου δομικού ατσαλιού, κάτι που βοήθησε στην εξοικονόμηση βάρους 4,5 κιλών. Μείωση του βάρους έχει επιτευχθεί και από τα καθίσματα που, ακόμα και τα πίσω, είναι διαφορετικά στο Type R (τα μπροστινά είναι φυσικά κανονικά μπάκετ).




Όλα αυτά είναι βεβαίως ενδιαφέροντα ως... εγκυκλοπαιδικές γνώσεις αλλά, όπως και να το κάνουμε, αυτό που έχει τελικά σημασία σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι πώς μεταφράζονται όλα αυτά τα τεχνικά στοιχεία στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και πόσο απολαυστική είναι η οδήγησή του. Κατ' αρχάς η θέση οδήγησης (χαμηλωμένη σε σχέση με τα απλά Civic) είναι πολύ καλή, το μπάκετ κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα και προδιαθέτει για σπορ οδήγηση, ιδιαίτερα όταν βρίσκεσαι σ' ένα περιβάλλον σαν την πίστα. Το δεύτερο στοιχείο που υποπίπτει στην αντίληψή σου από τα πρώτα κιόλας μέτρα μόλις ξεκινήσεις, είναι το εξαιρετικό κιβώτιο, ακριβέστατο και με άψογη αίσθηση, έχοντας βρει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη να μη σφίγγει δυσάρεστα στις γρήγορες αλλαγές, αλλά και να μην είναι υπερβολικά μαλακό, ώστε να αισθάνεσαι το «κούμπωμα» της ταχύτητας. Ο κινητήρας είναι προφανές από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ότι είναι πολύ δυνατός κι επιταχύνει το αυτοκίνητο με πολύ γρήγορους ρυθμούς, θα παρατηρήσουμε απλώς ότι αρχίζει να δίνει την αίσθηση της δύναμης που πραγματικά έχει πάνω από τις 2.500 στροφές και μέχρι το όριο της μέγιστης ισχύος του. Αυτό είναι κάτι που είναι μάλλον φυσιολογικό για ένα σπορ αυτοκίνητο, απλώς το αναφέρουμε για να επισημάνουμε ότι ακόμα και με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν εξελιχθεί, τελικά δεν υπάρχει ακόμα μια αποτελεσματική λύση για την απόλυτα γραμμική λειτουργία των κινητήρων με τούρμπο από πολύ χαμηλά. Μέσα στην πίστα, πάντως, οι επιταχύνσεις από στροφή σε στροφή ήταν καταιγιστικές, σε βαθμό που προλάβαινες να κάνεις και δεύτερη αλλαγή ταχύτητας ανάμεσα και στις πιο κοντινές μεταξύ τους!

Εκείνο που σίγουρα εντυπωσιάζει, είναι το γεγονός ότι ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να βάζει τόσο αποτελεσματικά στην άσφαλτο 310 ίππους, χωρίς συμβιβασμούς στην ακρίβεια της συμπεριφοράς του και χωρίς να «τραβάει» ανεξέλεγκτα από εδώ κι από εκεί στο πάτημα του γκαζιού. Σ' αυτό συμβάλλει βεβαίως και το αποτελεσματικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που «κλειδώνει» πολύ γρήγορα όταν δημιουργείται η ανάγκη και, σε συνδυασμό και με το σύστημα «υποβοήθησης ευκινησίας», κατευθύνει με ακρίβεια το αυτοκίνητο εκεί που θέλει ο οδηγός, χωρίς υστερίες. Κάτι στο οποίο βοηθάει και το εξαιρετικό τιμόνι, που είναι ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέγει με μικρές κινήσεις και χωρίς μεγάλη προσπάθεια τις αλλαγές πορείας που θέλει να κάνει και παίρνοντας αμέσως ακριβείς πληροφορίες για το πως το αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε στις εντολές του. Τέλος, τα φρένα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και δεν έδειξαν να κουράζονται μετά τους απανωτούς γύρους στην πίστα από τους 20 δημοσιογράφους που ήταν παρόντες στην εκδήλωση! Αυτό που έχει πλέον χαθεί είναι ο έντονος σπορ ήχος που είχαν παλιότερα τέτοια αυτοκίνητα, που είναι πλέον πολύ πιο «ήπιος», παρά την προσπάθεια που έχει γίνει από την εταιρεία για ενίσχυσή του με διάφορες ρυθμίσεις στην ακουστική του κινητήρα. Αλλά εδώ δεν είναι πια ίδιος ο ήχος στην Formula 1, ήταν δυνατόν να μείνει αλώβητος ο ήχος του Type R;!

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP