ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

«Έργα» και ημέρες της τοπικής αυτοδιοίκησης

        ..:: Παρασκευή, 29 Απριλίου 2016 ::..

Μιλάμε συχνά για τα λάθη, τις παραλείψεις ή τα σκάνδαλα των κεντρικών κυβερνήσεων στην Ελλάδα, αλλά συνήθως ξεχνάμε τα αντίστοιχα ολισθήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, που συχνά ξεπερνάει κατά πολύ την κεντρική κυβέρνηση σε ανικανότητα, φαυλότητα και διαφθορά. Η Ελλάδα είναι π.χ. γεμάτη από άχρηστα «έργα» δήμων και περιφερειών που κόστισαν ένα σωρό λεφτά χωρίς να προσφέρουν τίποτα, πολλές φορές μάλιστα δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τη ζωή των πολιτών. «Έργα» που έγιναν είτε για να εξυπηρετήσουν τοπικά κάποιους ψηφοφόρους οι κομματάρχες, είτε απλά για να δοθούν «δουλειές» σε εργολάβους και προμηθευτές. Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο μας έδωσε ένα πρόσφατο δελτίο Τύπου του Δήμου Νέας Σμύρνης που αναπαρήγαγαν τοπικές εφημερίδες, σχετικά με ένα έργο «ανάπλασης» του εμπορικού κέντρου της πόλης με χρηματοδότηση της περιφέρειας Αττικής.

Σε μια εποχή που τα σχολεία καταρρέουν, τα νοσοκομεία δεν έχουν ούτε γάζες και οι συνταξιούχοι δυσκολεύονται να αγοράσουν τα φάρμακά τους, η περιφέρεια Αττικής θα ξοδέψει... 3.650.000 ευρώ για μία «ανάπλαση» με μονοδρομήσεις, ποδηλατόδρομους (σε μια πόλη χτισμένη πάνω σε υψώματα, με ανηφόρες που πρέπει να είσαι... αθλητής για να ανέβεις με ποδήλατο!) και αντιδρομήσεις, με κερασάκι στην τούρτα τη δημιουργία νησίδας στο κέντρο του βασικού εμπορικού δρόμου της συνοικίας, που είναι μονόδρομος (ναι, σωστά διαβάζετε, θα κατασκευάσουν νησίδα στη μέση ενός μονόδρομου)! Ένα «έργο», που εκτός του ότι θα αναστατώσει για χρόνια (μέχρι να ολοκληρωθεί, αν και όταν ολοκληρωθεί) τη ζωή των πολιτών, δε θα τους προσφέρει απολύτως τίποτα. Kαι θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στα καταστήματα της περιοχής που ήδη δοκιμάζονται από την κρίση, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την πρόσβαση σε αυτά, αφού θα μειώσει τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης κατά τα δυο τρίτα.

Στη Νέα Σμύρνη τέτοιου είδους σκανδαλώδεις επεμβάσεις δεν είναι καινούργιες, αφού ήδη στο παρελθόν δύο διαφορετικοί δήμαρχοι αναστάτωσαν με μονοδρομήσεις πρώτα το κάτω μέρος της πόλης και μετά το επάνω, δημιουργώντας πραγματικό λαβύρινθο για την κίνηση των αυτοκινήτων (κάτι που αυξάνει φυσικά και την εκπομπή ρύπων), για να αποτελειώσει την καταστροφή η δημιουργία του τραμ, που στην κυριολεξία έκοψε την πόλη στα δύο. Και φυσικά τέτοιου είδους σκανδαλώδεις επεμβάσεις δεν είναι καινούργιες και σε ένα σωρό άλλες συνοικίες της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας, ακόμα και σ' αυτήν τη δύσκολη εποχή, που η τοπική αυτοδιοίκηση διαμαρτύρεται για έλλειψη πόρων και δεν μπορεί να καλύψει σωστά άλλες, πολύ σημαντικότερες ανάγκες των πολιτών, από τα σκουπίδια μέχρι τα δημοτικά ιατρεία και από τους παιδικούς σταθμούς μέχρι τα πάρκα και τους χώρους στάθμευσης.

Το μυστικό φυσικά είναι ότι όλα αυτά τα «έργα» δίνουν δουλειές σε εργολάβους και προμηθευτές, που προφανώς είναι πολύ πιο σημαντικοί για τους δημοτικούς και περιφερειακούς μας «άρχοντες» από ότι οι πολίτες των περιοχών που διοικούν. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, πολλά από αυτά τα έργα είναι εκ του πονηρού, έχοντας ως απώτερο στόχο να σκοτώσουν την υπάρχουσα εμπορική δραστηριότητα σε κάποιες περιοχές, στρέφοντας τον κόσμο προς κάποια μεγάλα εμπορικά κέντρα. Έτσι ακριβώς έγινε και π.χ. με την Κηφισιά, όπου αντίστοιχες «αναπλάσεις» συρρίκνωσαν την τοπική αγορά στο κέντρο της συνοικίας, προς όφελος των μεγάλων εμπορικών κέντρων της λεωφόρου Κηφισιάς. Δε γνωρίζω ποιοι θα ωφεληθούν από την πολύχρονη αναστάτωση που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Νέας Σμύρνης και την μόνιμη δυσκολία πρόσβασης που θα υπάρχει πλέον στα καταστήματά του, αλλά όταν ακούς για νησίδες σε μονόδρομο και ποδηλατόδρομους σε ανηφόρες, κάποιο λάκκο έχει φάβα..._Π.Φ.


  UP