ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 1.2 Pure Tech 130

Εναλλακτική στο ντίζελ         ..:: Σαββάτο, 09 Απριλίου 2016 ::..
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1200άρης κινητήρας άμεσου ψεκασμού με τον κωδικό Pure Tech βάζει στο παιχνίδι του εσωτερικού ανταγωνισμού στη γκάμα του πετυχημένου 308 την έκδοση βενζίνης, η οποία αντικαθιστά επάξια ό,τι υπήρχε μέχρι πρότινος στα 1,6 λίτρα

Έχουμε γράψει τόσα πολλά για αυτή την τελευταία γενιά του μικρομεσαίου οικογενειακού Peugeot που νιώθουμε πως έχουμε εξαντληθεί επάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Έλα όμως που δεν μας αφήνουν οι ίδιες οι (τεχνολογικές) εξελίξεις στη φίρμα, που κάθε τόσο επαναφέρουν τον «λέοντα» εκ νέου στο προσκήνιο. Αυτήν τη φορά αφορμή ήταν ο μικρής χωρητικότητας τούρμπο βενζινοκινητήρας, ο οποίος κυριολεκτικά μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Κατά τα άλλα, το 308 είναι εξωτερικά σαν να μείγμα μικρής BMW και αυστηρού VW, ίσως και με κάτι από Audi. Σε κοιτάζει επιθετικά, το ύψος του δείχνει και είναι χαμηλό, ενώ και το μήκος του μίκρυνε συγκριτικά με τον προκάτοχο. Από την άλλη, η ουρά με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, είναι ελκυστική με αύρα πολυτελούς εκτέλεσης.

Εσωτερικό
Με μια πρώτη ματιά εδώ έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της premium αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας! Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει έξυπνα τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και του υπολογιστή ταξιδιού, με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές παρότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό ντουλάπι σε χωρητικότητα στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια όχι ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια, αλλά στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών περιμέναμε περισσότερα, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο. Το 308 με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων κοστίζει 20.940 ευρώ με απόσυρση, τιμή τσιμπημένη, παρότι συνδυάζεται με πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Ο τελευταίος περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικοί καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''.


Μαλακά υλικά και καλή συναρμογή το εσωτερικό, η οθόνη αφής προσφέρει τα πάντα, οι χώροι επιβατών ικανοποιητικοί, αλλά όχι από τους καλύτερους της κατηγορίας πίσω

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 τούρμπο (Pure Tech) με τους 130 ίππους και τα 23,5 kgm ροπής, αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6 με τους 125 ίππους και σας πληροφορούμε εξαρχής πως ο «νέος» είναι παντού και πάντα καλύτερος! Προσφέρει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 18% έναντι του τετρακύλινδρου, ταυτόχρονα έχει εξαιρετική καμπύλη ροπής, με το 95% της μέγιστης τιμής να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας υιοθετεί μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και άμεσο ψεκασμό, με πίεση που φτάνει τα 200 bar και έως τρεις εκχύσεις ανά κύκλο καύσης. Μεγάλη συνεισφορά στη μείωση της κατανάλωσης (είδαμε μέση δοκιμής κάτω από 8 λίτρα) έχει ο περιορισμός των μηχανικών τριβών κατά 35% σε σχέση με τον 1.6. Για λόγους αξιοπιστίας, το καπάκι του 1.2 χρησιμοποιεί το ίδιο κράμα αλουμινίου με τους κινητήρες ντίζελ. Οι κραδασμοί του 3κύλινδρου κινητήρα έχουν μειωθεί αισθητά, χάρη στη χρήση άξονα εξισορρόπησης, με βολάν διπλής αδράνειας αλλά και με καλύτερα ηχομονωτικά υλικά.

Το αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, καθώς ακόμα και με τέρμα γκάζι, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι τον χαρακτηριστικό κραδασμό που παράγουν 3κύλινδρα σύνολα. Στην πράξη μιλάμε κυριολεκτικά για ένα μικρό θαύμα σε επίπεδο επιδόσεων και αυτού που αντιλαμβάνεσαι στη δράση. Το εντυπωσιακό τράβηγμα ξεκινά λίγο πάνω από τις 1.500 στροφές και δεν περιορίζεται μέχρι ψηλά! Όταν λέμε τράβηγμα, εννοούμε δυνατή ψυχωμένη έλξη που επιταχύνει σβέλτα το 308 και μας κάνει εύκολα να πιστέψουμε πως πρόκειται για την καλύτερη έκδοση στις προτάσεις βενζίνης. Όχι μόνο στη γκάμα του μικρομεσαίου λέοντα, αλλά ακόμη και απέναντι σε ό,τι δοκιμάσαμε τελευταία σε 1.0 ή 1.2 λίτρα, αυτός εδώ ο κινητήρας κάνει τη διαφορά, αφού μας εξέπληξε ευχάριστα. Χωρίς αυτό να αποτελεί κλισέ. Συνεργάζεται δε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με σοφή κλιμάκωση, έστω και αν οι διαδρομές του επιλογέα θα μπορούσαν να ήταν πιο «καθαρές».

Οδηγώντας
Άλλη μια έκδοση του 308 που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ της άνεσης και της δραστήριας οδικής συμπεριφοράς. Το 76% της πλατφόρμας είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, με το χώρο του εφεδρικού τροχού να είναι φτιαγμένος αποκλειστικά από συνθετικά υλικά. Η βελτιστοποίηση της ανάρτησης και των σημείων στήριξης της, κατέστησαν δυνατή τη μείωση του κύκλου στροφής του 308 εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλή ευελιξία. Η τοποθέτηση των αμορτισέρ του πίσω άξονα έγιναν πάνω στον βραχίονα και όχι μέσα στο ελατήριο, προς όφελος φυσικά της άνεσης. Στην πράξη, εξυμνείς τις προσπάθειες των τεχνικών να πετύχουν τον ιδανικό συνδυασμό απόσβεσης και κρατήματος με τον πατροπαράδοτο γαλλικό τρόπο. Η πολύ καλή κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και μοναδική ένσταση η φλύαρη αντίδραση του πίσω άξονα στα απότομα εγκάρσια κατσαρά οδοστρώματα. Σαν να αποσταθεροποιεί κατά κάποιο τρόπο, στιγμιαία τον πίσω άξονα με χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο τιμόνι να δίνει τον τόνο και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή, παρά τις δεδομένες κλίσεις αμαξώματος, λόγω της διαδρομής της ανάρτησης. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς, με σωστή αίσθηση και ανάλογη αντοχή. Η αίσθηση που έχεις διαρκώς, είναι πως διαθέτεις κάτω από το καπό πολύ περισσότερα από 1,2 λίτρα.

YΠEP
- Ποιότητα καμπίνας
- Οδική συμπεριφορά
- Κύλιση
- Κινητήρας
- Χώρος αποσκευών
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Τιμή αγοράς
- Η «επιπόλαιη» αντίδραση της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Το 3κύλινδρο σύνολο των 1,2 λίτρων και 130 ίππων κολακεύει τα οδικά χαρακτηριστικά του 308, χωρίς να λησμονεί την άνεση σε κάθε περίπτωση


Συμπέρασμα
Ένας ομολογουμένως εξαιρετικός βενζινοκινητήρας που ταιριάζει γάντι στο προικισμένο σε όλους τους τομείς 308. Αποδίδει 130 ίππους και φαντάζει με την πλούσια ροπή του πως διαθέτει πολύ περισσότερα κυβικά από τα 1,2 λίτρα. Όποιος αντισταθεί στον πειρασμό του πετρελαίου και επιλέξει τη συγκεκριμένη έκδοση δεν θα βγει χαμένος. Έστω και αν πωλείται λίγο ακριβότερα από ότι περιμέναμε αρχικά...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP