ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 2008 - 1.6 BlueHDi 120

Δύναμη και οικονομία         ..:: Σαββάτο, 05 Μαρτίου 2016 ::..
Ο εξαιρετικός νέος κινητήρας 1.6 της Peugeot στην ισχυρότερη έκδοσή του κερδίζει τις εντυπώσεις στο μικρό γαλλικό "crossover", προσφέροντας επιδόσεις και μεγάλη οικονομία, σ' ένα αρκετά ποιοτικό αυτοκίνητο που κατά τα άλλα διακρίνεται για τον πολύ καλό συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και άνεσης που προσφέρει

Κανένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει την όλο και μεγαλύτερη ζήτηση που υπάρχει στην ευρωπαϊκή αγορά για μικρά αυτοκίνητα «ελεύθερου χρόνου», στην ουσία για υπερυψωμένα αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ», αλλά μπορεί να μην έχουν καν τετρακίνηση. Σε αυτή την κατηγορία η πρόταση της Peugeot είναι το 2008, ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο 208, με το ίδιο μεταξόνιο, αλλά «φουσκωμένο» και υπερυψωμένο, ώστε να προσφέρει τους χώρους και την αίσθηση του «τζιποειδούς» που περιμένει ο αγοραστής της κατηγορίας. Οι διαστάσεις του βεβαίως παραμένουν «μαζεμένες» (μήκος 4,16 μ.), αν και ελαφρά μεγαλύτερες από του 208, από το οποίο το 2008 είναι 20 χιλιοστά μακρύτερο και 25 χιλιοστά φαρδύτερο.

Εσωτερικό
Η συγγένεια με το 208 είναι άμεσα αισθητή με το που μπαίνεις στο εσωτερικό, ιδιαίτερα στο ταμπλό και το εμπρός μέρος του εσωτερικού γενικότερα. Από εκεί και πέρα βεβαίως, λόγω του μεγαλύτερου ύψους και των μεγαλύτερων διαστάσεων γενικότερα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίοι για την κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών επίσης έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα σε σύγκριση με το 208, φτάνοντας τα 360 λίτρα, χωρητικότητα μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ, με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί, με μοναδική παρατήρηση, ότι οι ποτηροθήκες είναι ρηχές.

Ένα άλλο στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, είναι η σχεδιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της Peugeot, αλλά και με αυτά του ανταγωνισμού και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα. Η Peugeot έκανε μια πολύ ασυνήθιστη επιλογή, τοποθετώντας ένα πολύ μικρό τιμόνι, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ότι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη! Αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις (ίσως να είναι και πιο ευχάριστο για πολλούς να έχεις μικρό τιμόνι), αλλά πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το χειριστήριο του cruise control είναι κρυμμένο πίσω από το «μπράτσο» του τιμονιού. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης ίσως να μην επιτρέψει σε κάποιους να βρουν με ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η (στάνταρ) οθόνη αφής στο επάνω μέρος του ταμπλό θέλει κάποια εξοικείωση, αλλά τη μαθαίνεις και τελικά σε εξυπηρετεί. Σχετικά με το σύστημα πλοήγησης, όμως, θα λέγαμε ότι δεν είναι από τα πιο αποτελεσματικά σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, γιατί πρέπει κανείς να γνωρίζει σε ποιο σημερινό δήμο ανήκει ο κάθε δρόμος (δεν υπάρχει καν η επιλογή του ταχυδρομικού κώδικα, όπως σε άλλα συστήματα), κάτι που δεν είναι εύκολο μετά τις δεκάδες συγχωνεύσεις που έχουν γίνει (υπάρχουν περιπτώσεις που 4-5 ή και περισσότεροι δήμοι, σε απόσταση μάλιστα μεταξύ τους, έχουν συγχωνευτεί σε ένα, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν αυτή τη «μεταφορά»). Η ποιότητα κατασκευής δείχνει τη σημασία που δίνουν η Γάλλοι σ' αυτόν τον τομέα εδώ και καιρό και το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας. Έχει μαλακά πλαστικά μπροστά από τον οδηγό, σκληρά στο επάνω μέρος του ταμπλό, και γενικά πρόκειται για ένα προσεγμένο εσωτερικό, στο πλαίσιο πάντα της κατηγορίας. Η τιμή του αυτοκινήτου (που είναι το πιο ακριβό από τις τρεις εκδόσεις ντίζελ 1.6 με διαφορετική ισχύ που υπάρχουν για το 2008) ξεκινάει από 21.770 ευρώ με απόσυρση, με πολύ καλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.


Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι μεγαλύτεροι από του 208 στο ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 των 120 ίππων είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του, δυνατός, με πολύ καλή ροπή, χωρίς όμως να είναι από τους λιγότερο θορυβώδεις. Προσφέρει πάντως καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4'', 0-1000 μ. σε 32,4''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Το ικανοποιητικό σε αίσθηση κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι σωστά κλιμακωμένο, η ροπή του κινητήρα άλλωστε είναι τόσο καλή, που η συνεργασία μαζί του είναι άψογη. Το αποτέλεσμα είναι μια εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που συγκρατείται μόλις στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, ενώ κατά την κίνηση σε ένα επαρχιακό δρόμο με 80–100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 5!

Οδηγώντας
Παρά το αυξημένο ύψος του από το έδαφος, το 2008 έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και μπορούμε να πούμε ότι σ' αυτόν τον τομέα είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ίσως γιατί οι Γάλλοι επέλεξαν μία ρύθμιση στις αναρτήσεις που προσφέρει πολύ καλή μεν για την κατηγορία, αλλά όχι «παραδοσιακά γαλλική» άνεση. Στην ουσία επέλεξαν την χρυσή τομή που προσφέρει καλή μεν άνεση για τα οικογενειακά δεδομένα, αλλά και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια και μπορεί να ικανοποιήσει κι έναν απαιτητικό οδηγό. Χάρη και στο μικρό και άμεσο τιμόνι του (το οποίο περιέργως -με βάση το χαρακτήρα του 2008- έχει ακόμα καλύτερη αίσθηση από αυτό του 208) το αυτοκίνητο ελέγχεται πολύ εύκολα, έχει ακριβέστατη και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, χωρίς μάλιστα υπερβολικές κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος του. Η σταθερότητά του στις ευθείες είναι επίσης πολύ καλή και τα ικανοποιητικά φρένα συμπληρώνουν μία συνολικά θετική εικόνα. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι στημένο με καθαρά «ασφάλτινη» λογική, αν και το εξελιγμένο ESP που προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 4 διαφορετικές ρυθμίσεις (άσφαλτο, χιόνι, άμμο, λάσπη κλπ.), δίνει κάποιες επιπλέον δυνατότητες παραπάνω από ένα καθαρά ασφάλτινο αυτοκίνητο, όχι όμως φυσικά όσο ένα σύστημα τετρακίνησης.

YΠEP
- Δύναμη-ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Θόρυβος κινητήρα άνω του μέσου όρου

Παρά το αυξημένο ύψος του από το έδαφος, το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με καλή άνεση για την κατηγορία


Συμπέρασμα
Μπαίνοντας σε μια κατηγορία κατεξοχήν «οικογενειακή» η Peugeot κατάφερε να διατηρήσει τα υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά που έχουν γενικά τα αυτοκίνητα της. Λειτουργικά και ποιοτικά το αυτοκίνητο είναι απολύτως ανταγωνιστικό στην κατηγορία του, ο πολύ καλός κινητήρας ντίζελ στην κορυφαία έκδοσή του των 120 ίππων τού δίνει ένα ακόμα ατού, προσφέροντας ταυτόχρονα δύναμη και πολύ χαμηλή κατανάλωση, αλλά πέρα απ' όλα αυτά το αυτοκίνητο είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση ακόμα και από έναν απαιτητικό οδηγό. Καλύπτει λοιπόν τις ανάγκες της οικογένειας, χωρίς να ξεχνάει τις ανάγκες του οδηγού!
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP