ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Chevrolet Aveo - 1.3 D

Πειστική εναλλακτική         ..:: Σαββάτο, 05 Δεκεμβρίου 2015 ::..
Απέναντι στους πρωτοκλασάτους της κατηγορίας B στέκεται αξιοπρεπώς και με πειθήνια σιγουριά το ανανεωμένο Aveo, με μπόλικες αρετές, κρυφές και φανερές, μεταξύ των οποίων και ο εξαιρετικός ντίζελ κινητήρας 1,3 λίτρων

Όσες φορές και να το κοιτάξεις δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως η φόρμα του Aveo είναι επιθετική, το βλέμμα του ακόμη πιο σπινθηροβόλο, η αύρα του τουλάχιστον... ιταλική. Με τέτοια εικόνα είναι δεδομένο πως θα βάλει σε σκέψεις πολλούς αγοραστές που εκτιμούσαν το προηγούμενο μοντέλο, αλλά το απέρριπταν ελέω συντηρητικής ένδυσης. Τώρα κυριολεκτικά δεν έχουν λόγο. Πρόκειται αντικειμενικά για ένα όμορφο αυτοκίνητο, σφηνοειδές και με φαρδιούς ομογενοποιημένους ώμους, ενώ αφήνει την αίσθηση του γεροδεμένου στον παρατηρητή.

Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο μικρό Chevy κάθεσαι στο καλό κάθισμα και ανακαλύπτεις γύρω σου μια ποιότητα που είναι πολύ καλή με τα μέτρα της κατηγορίας. Αυτό δεν αφορά μόνο τη συναρμογή, που αφήνει την αίσθηση της πολύ μεστής κατασκευής, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, αλλά και τα χρησιμοποιημένα υλικά, που είναι σαφώς καλύτερα από το επίπεδο που συνηθίζεται στην κατηγορία των σούπερ μίνι. Αποκομίζεις μια εξαιρετικά φιλική αίσθηση, με μια εύκολα σε ρύθμιση σωστή θέση οδήγησης. Η σχεδίαση είναι διακριτική, η εργονομία αποδεκτή, οι χώροι για μικροπράγματα πολύ καλοί και φυσικά οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικά καλοί με τα μέτρα της κατηγορίας και σαφώς άνω του μέσου όρου του ανταγωνισμού. Μοναδική μικρή ένσταση, η περιορισμένη ορατότητα στη διαγώνιο, κάτι που συνηθίζεται όμως σχετικά γρήγορα. Η βασική έκδοση LT κοστίζει από 14.980 ευρώ (13.970 ευρώ με απόσυρση). Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με στάνταρ ESP, Hill holder, κλιματισμό, 6 αερόσακους, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, τηλεχειριστήρια στο τιμόνι και ηχοσύστημα με MP3, USB και Bluetooth.


Στόχος εδώ είναι η άνεση και η ασφάλεια, υπάρχουν περιθώρια πρόσφυσης αλλά η μαλακή ρύθμιση στο set up σε αποτρέπει

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό του Chevrolet κρύβεται ένας από τους καλύτερους ντίζελ στα 1,3 λίτρα, αν όχι ο καλύτερος στην κλάση του! Πρόκειται για ένα από τα πλέον εξελιγμένα σύνολα στο είδος του. Με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα τροφοδοσίας άμεσου ψεκασμού, αποδίδει 95 ίππους και πάνω από 21,4 kgm ροπής. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Από μόλις 1.750 σ.α.λ. το «τράβηγμα» είναι εντυπωσιακά, με οποιαδήποτε σχέση στο μέτριο σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την κατάλληλη κλιμάκωση. Είναι τόσο πλούσια τα αποθέματα ροπής σε χαμηλό εύρος περιστροφής, που πολύ εύκολα μπορούν να σε ευχαριστήσουν με τον τρόπο που «σπρώχνουν» το αμάξωμα του Aveo ακόμη και σε ανηφορικά τμήματα του δρόμου. Ο κινητήρας εφοδιάζεται με σύστημα Start&Stop, πέρα από αυτό όμως, αποδεικνύεται στην πράξη πολύ οικονομικός, αφού ποτέ δεν χρειάστηκε κατά την επταήμερη δοκιμή μας πάνω από 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Από πλευράς θορύβου, ένα μικρό κροτάλισμα στις χαμηλές στροφές και το ραλαντί αποκαλύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με πετρελαιοκινητήρα, όμως στο μεσαίο φάσμα ο θόρυβος περιορίζεται αισθητά, στο τέλος τον ξεπερνάς χωρίς να δώσεις σημασία.

Οδηγώντας
Το Aveo υπερψηφίζει την άνεση, δεν χωρά η παραμικρή αμφιβολία περί αυτού. Το κάνει όμως χωρίς να λησμονεί το κράτημα και την ασφάλεια στις στροφές. Πατάει σταθερά στον ασφαλτοτάπητα, χωρίς να καινοτομεί αλλά και χωρίς να δημιουργεί την παραμικρή ανασφάλεια. Οι λογικές κλίσεις που επιτρέπει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν ενοχλούν, αλλά δεν σε προδιαθέτουν κιόλας να συνεχίσεις σε γρήγορους ρυθμούς. Το Aveo αποδείχτηκε στο δρόμο φιλικό και σίγουρο, με καλά περιθώρια πρόσφυσης και εξαιρετική ευκολία χειρισμών. Εννοείται πως η πολύ καλή άνεση και η αντίστοιχη ποιότητα κύλισης λειτουργούν θετικά υπέρ του, ενώ ο ώριμος τρόπος που περνά πάνω από τις ανωμαλίες σε ξαφνιάζει ευχάριστα. Σίγουρα το περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα λόγω του πετρελαιοκινητήρα, γίνεται αντιληπτό, αλλά επί της ουσίας αυτό σε τίποτα δεν μειώνει την αποτελεσματικότητα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα φρένα του είναι ικανοποιητικά σε απόδοση, αλλά με περίεργη αρχικά αίσθηση (νεκρή διαδρομή), ενώ το τιμόνι, αν και έχει αυτή την τεχνητή ελαφριά απόκριση, διεκπεραιώνει επαρκώς το ρόλο του.

YΠEP
- Κινητήρας
- Χαμηλή κατανάλωση
- Άνεση στο δρόμο
- Χώροι
- Τιμή αγοράς

KATA
- Αίσθηση τιμονιού

Καλή ποιότητα υλικών και συναρμογή, πλούσιοι χώροι και «φιλόξενος» σχεδιασμός, συνθέτουν το παζλ στην καμπίνα


Συμπέρασμα
Το Aveo εξακολουθεί να αποτελεί ένα τίμιο σούπερ μίνι χωρίς αδυναμίες, επίσης χωρίς τυμπανοκρουσίες και φανφάρες. Χωρίς συμπλέγματα, είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες (και ένα πέμπτο με σχετικά μικρούς συμβιβασμούς). Το σημαντικότερο είναι πως δεν χάνει την επαφή του με τον προηγμένο ανταγωνισμό, συνάμα, προσφέρεται σε ελκυστική τιμή αγοράς, υιοθετώντας μάλιστα ένα κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα στα 1,3 λίτρα.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.chevrolet.gr


  UP