ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Ή στραβός είναι ο γιαλός...

        ..:: Σαββάτο, 28 Νοεμβρίου 2015 ::..

Για να ασκήσει το κράτος πετυχημένη φορολογική πολιτική σε οποιονδήποτε τομέα (να μπορέσει δηλαδή να μαζέψει τα ποσά που έχουν υπολογιστεί ότι θα αποφέρει η επιβολή ενός φόρου), πρέπει αυτοί που ασκούν τη φορολογική πολιτική να έχουν επαφή με την πραγματικότητα, να γνωρίζουν πώς λειτουργεί η κοινωνία και η αγορά, να γνωρίζουν τη φοροδοτική ικανότητα αυτών που καλούνται να πληρώσουν τους φόρους, αλλά βεβαίως -όταν πρόκειται για τέλη επί περιουσιακών στοιχείων- να γνωρίζουν στοιχειωδώς τί ακριβώς είναι αυτό που φορολογούν! Δυστυχώς για όσους έχουν αυτοκίνητα, όσοι παίρνουν τις αποφάσεις που αφορούν τα αυτοκίνητα είναι -διαχρονικά- παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο και, ως αυθεντικοί έλληνες πολιτικοί, δεν προσπαθούν καν να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στον κλάδο, ώστε να μπορούν να ασκήσουν αποτελεσματική πολιτική. Γι' αυτούς αποτελεσματική πολιτική είναι απλώς να καθίσουν στην υπουργική καρέκλα.

Αρκεί να θυμηθεί κανείς τις μετριότητες στις οποίες σχεδόν πάντα ανέθεταν οι ελληνικές κυβερνήσεις το υπουργείο Μεταφορών, για να καταλάβει πόσο απίθανο είναι να ρυθμιστούν οι κανόνες αγοράς και χρήσης των αυτοκινήτων με τρόπο αποτελεσματικό, που να είναι δίκαιος για τους χρήστες τους, ωφέλιμος για το κοινωνικό σύνολο, αποδοτικός για τα δημόσια ταμεία και προστατευτικός για το περιβάλλον. Όταν όμως το υπουργείο που κατεξοχήν ρυθμίζει τους κανόνες χρήσης των αυτοκινήτων βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου, σκεφθείτε πόσο πιο απίθανο είναι το υπουργείο Οικονομικών να πάρει τις σωστές αποφάσεις για τη φορολόγησή τους. Το αποτέλεσμα είναι φυσικά εκτρώματα σαν την τελευταία απόφαση για τα τέλη κυκλοφορίας, για τα οποία οι κυβερνήτες μας, είναι που είναι εντελώς άσχετοι και για τα απλά συμβατικά αυτοκίνητα, θέλησαν να μπουν σε λεπτομέρειες και για τα... υβριδικά (τρομάρα τους!)

Όσοι παρακολουθούν λίγο τα θέματα του αυτοκινήτου, θα θυμούνται τον ανεκδιήγητο ΓΑΠ που είχε αποφασίσει ότι οι υπουργοί θα κινούνται με υβριδικά αυτοκίνητα που... δεν υπήρχαν! Κάπου κάποιος είχε ακούσει ότι το Prius είχε κινητήρα 1500 κ.εκ., οπότε είπαν «να που υπάρχουν και υβριδικά αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού (γιατί φυσικά το μυαλό τους δεν πήγαινε πιο πέρα από τα «κυβικά»), ευκαιρία να δείξουμε ότι κάνουμε οικονομία». Και ανακοίνωσαν ότι οι υπουργοί θα είχαν υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι 1.500 κ.εκ. Μόνο που η πληροφόρησή τους ήταν... μια γενιά πίσω (η άτιμη η τεχνολογία εξελίσσεται πιο γρήγορα από τις αντιλήψεις και το ρυθμό προσαρμογής των ελλήνων πολιτικών στην πραγματικότητα) και το νέο Prius είχε κινητήρα 1.800 κ.εκ., γιατί έτσι ήταν πιο οικονομικό (πού να καταλάβουν τώρα ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστεί πιο πολλά «κυβικά» για να γίνει πιο οικονομικό)! Οπότε δεν υπήρχε στην παγκόσμια αγορά κανένα απολύτως μοντέλο που να ανταποκρινόταν στις προδιαγραφές που έθεσε ο ΓΑΠ!

Λες και ο καθένας που έρχεται στην εξουσία, λοιπόν, προσπαθεί να δείξει ότι είναι πιο άσχετος από τους προηγούμενους, οι σημερινοί άρχισαν να αυξομειώνουν τέλη με βάση τις χρονολογίες και (φυσικά) τα κυβικά κι εκεί μπήκαν στην εξίσωση και τα υβριδικά (που είναι βεβαίως πολύ λίγα και θα μπορούσαν να τα αφήσουν ήσυχα χωρίς δημοσιονομικές επιπτώσεις για να μη φανεί η ασχετοσύνη τους, αλλά ήθελαν να δείξουν ότι αυτοί... ξέρουν). Και με μία εντελώς ανισόρροπη απόφαση εφάρμοσαν νέα παράμετρο κυβισμού και στα υβριδικά αυτοκίνητα (που έχουν εντελώς διαφορετική λειτουργία από τα συμβατικά) επιβάλλοντας αυξημένα τέλη σε όσα έχουν θερμικό κινητήρα πάνω από 1549 κ.εκ. (προσέξτε ακρίβεια όμως στα κυβικά, όχι 1550 στρογγυλά, αλλά 1549!!!) Το σημερινό Prius, δηλαδή, που είναι πιο οικονομικό από τα παλιότερα, τα οποία είχαν μικρότερου κυβισμού βενζινοκινητήρα, επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας λόγω της αύξησης του κυβισμού τού βενζινοκινητήρα του, ενώ εκείνα απαλλάσσονται. Τιμωρείται δηλαδή όποιος προσπαθεί να κάνει οικονομία στα καύσιμα και να προστατεύσει το περιβάλλον εκπέμποντας λιγότερους ρύπους! Αν όλα αυτά σας φαίνονται παράλογα, θα σας θυμίσουμε απλώς το εξής: έχουμε σήμερα μία κυβέρνηση με πρωθυπουργό «μηχανικό» ο οποίος είχε μιλήσει πρόσφατα για... καύση διοξειδίου του άνθρακα. Άνθρωπο με πτυχίο πολυτεχνείου που δεν ξέρει τη Χημεία του λυκείου. Τετέλεσται..._Π.Φ.


  UP