ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 1.6 BlueHDi 120

Με «καθαρή» ψυχή λιονταριού         ..:: Σαββάτο, 14 Νοεμβρίου 2015 ::..
Το 308, που ούτως ή άλλως μας έχει κερδίσει δικαίως με την ποιότητα και τη συμπεριφορά του, αποκτά τώρα και ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα, με μεγαλύτερα αποθέματα ροπής και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων

O όμιλος PSA (Peugeot Citroen) κατέκτησε πέρυσι την 1η θέση στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων του, τις οποίες μείωσε σε μέσο όρο 110 g/km, αρκετά κάτω από τη μέση τιμή των 125,7 g/km της ευρωπαϊκής αγοράς. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, το 308 εφοδιάστηκε σχετικά σύντομα με τους νέους πετρελαιοκινητήρες BlueHDi προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζουν το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με το φίλτρο μικροσωματιδίων (FAP), ενισχυμένο με ειδικό πρόσθετο (Adblue). Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνολογία BlueHDi μειώνει τα οξείδια του αζώτου (NOx) κατά 90%, βελτιστοποιεί τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου και εξασφαλίζει την εξάλειψη των μικροσωματιδίων κατά 99,9%.

Κατά τα λοιπά, το νέο 308 είναι το βότσαλο που ταράσσει λιμνάζοντα ύδατα σε μια κατηγορία η οποία προσπαθεί να αποτελέσει την κορυφή της πυραμίδας σε επίπεδο αγοράς. Αν ξεκινήσεις την οπτική ψηλάφηση του νέου λιονταριού, σίγουρα δεν πρόκειται να βγάλεις άκρη. Σαν ένα μείγμα μικρής BMW και αυστηρού VW, ίσως και κάτι από Audi. Σε κοιτάζει επιθετικά, το ύψος του δείχνει και είναι χαμηλό, ενώ η ουρά με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, είναι αξιοπρόσεκτη ακόμη και στη δεύτερη υποψιασμένη ματιά.

Εσωτερικό
Με μια πρώτη ματιά εδώ έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της premium αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας! Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει έξυπνα τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και του υπολογιστή ταξιδιού, με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Στην πράξη, οι κινήσεις δεν μπορούν να γίνουν με τη μια, χωρίς δηλαδή να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο, οπότε ένα θεματάκι επανεξέτασης υπάρχει εδώ.

Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές, παρότι ρηχές. Γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό ντουλάπι σε χωρητικότητα στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια όχι ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια, αλλά στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών περιμέναμε περισσότερα, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιονδήποτε να εκφράσει παράπονο. Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων κοστίζει από 22.270 ευρώ με απόσυρση, τιμή εύγευστη αφού συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό. Ο τελευταίος περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP & ASR, ABS & EBD, Brake Assist, Hill Assist, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, τέσσερα αυτόματα σε λειτουργία ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''.


Το εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό, με υψηλού επιπέδου υλικά, ενώ οι χώροι επιβατών δεν είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας πίσω

Κινητήρας-κιβώτιο
Πολύ καλό είναι το σύγχρονο σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και τα 30,6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Σπρώχνει το απόβαρο των 1.160 κιλών ακόμα πιο εύκολα και πρόθυμα από πριν χάρη στην αυξημένη ροπή του και συνεργάζεται άψογα με το σύγχρονο και άμεσο στη λειτουργία νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι προσπεράσεις είναι τώρα ακόμα πιο εύκολες και -κυρίως- ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες. Τα 9,5'' που ανακοινώνει η εταιρεία για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι εύκολος στόχος, όπως και η τελική ταχύτητα των 196 χλμ./ώρα και δείχνουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, που μπορεί να είναι πραγματικά γρήγορο αν το θελήσεις. Η καλή ηχομόνωση δεν αφήνει τον κινητήρα να ενοχλήσει, ακόμη και όταν εκείνος είναι κρύος νωρίς το πρωί. Τέλος, σε ό,τι αφορά την οικονομία, ακόμα και σε πολύ επιβαρυμένες συνθήκες η μικτή κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα/100 χλμ. Επιπρόσθετα, το νέο σύνολο πετρελαίου του 308 έχει εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km (82 με το χειροκίνητο κιβώτιο, 95 με το αυτόματο).

Οδηγώντας
Σε επίπεδο ανάρτησης, η τοποθέτηση των αμορτισέρ του πίσω άξονα στην τρέχουσα γενιά του 308 έγινε πάνω στον βραχίονα και όχι μέσα στο ελατήριο, προς όφελος φυσικά της άνεσης. Στην πράξη, εξυμνείς τις προσπάθειες των τεχνικών να πετύχουν τον ιδανικό συνδυασμό απόσβεσης και κρατήματος με τον πατροπαράδοτο γαλλικό τρόπο. Η απόκοσμη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και μοναδική ένσταση το «γκουπ» στα απότομα εγκάρσια κατσαρά οδοστρώματα. Σαν να τερματίζει η ανάρτηση, σαν να αργεί να απορροφήσει τον κραδασμό. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δίνει σεμινάρια ισορροπίας, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή! Η διαδρομή της επιτρέπει κλίσεις ακόμη και σε φάσεις επιτάχυνσης/επιβράδυνσης. Αυτό όμως σε τίποτα δεν την εμποδίζει να συγκρατεί σωστά το αμάξωμα στην πίεση. Ενδεικτικό είναι πως και στα πιο κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές, το 308 δεν έδειξε να κλονίζεται, πράγμα που μας αύξησε την αυτοπεποίθηση.

YΠEP
- Ποιότητα καμπίνας
- Κινητήρας-Ροπή
- Κύλιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Χώρος αποσκευών
- Κατανάλωση
- Εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km

KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Η αντίδραση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες
- Οι λειτουργίες της touch screen οθόνης

Η κύλιση και το κράτημα είναι υψηλού επιπέδου, επικοινωνιακό και με μικρό βολάν το σύστημα διεύθυνσης, εξαιρετικός από κάθε άποψη ο νέος ντίζελ κινητήρας


Συμπέρασμα
Το καλό έγινε ακόμη καλύτερο, στο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό με έμβλημα το λέοντα. Ο νέος ντίζελ κινητήρας είναι αποδοτικός, ψυχωμένος αλλά και αναλογικά οικονομικός. Είναι δεδομένο πως το συγκεκριμένο 308 θα βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό και μάλιστα στον πρωτοκλασάτο. Η ζωντάνια του νέου κινητήριου συνόλου στο μεσαίο εύρος λειτουργίας είναι υποδειγματική και τη θυμάσαι αφότου κατέβεις από το αυτοκίνητο! Στα υπόλοιπα, το 308 εκτός του ότι είναι ευχάριστο οδηγικά αναδεικνύει και μια premium αύρα που θέτει την Peugeot ψηλότερα από εκεί που τυπικά ανήκει. Η τιμή του μπορεί να χαρακτηριστεί «γερμανική», αλλά το καλό πράγμα κοστίζει...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP