ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Renault Clio Sport Tourer - 1.5 dCi

Αρμονικότερο του συμβατικού         ..:: Σαββάτο, 07 Νοεμβρίου 2015 ::..
Όποιος ισχυρίζεται ακόμη πως τα αυτοκίνητα τύπου «στέισον βάγκον» δεν βλέπονται εμφανισιακά, οδηγούνται μόνο από συνταξιούχους και συνολικά δεν έχουν ενδιαφέρον για έναν οπαδό της αυτοκίνησης, δεν έχουν παρά να γνωρίσουν το Clio Sport Tourer

Το νέας εσοδείας ευφάνταστο Clio είναι από τα πιο μελετημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και εξελίσσεται προσεκτικά από γενιά σε γενιά από τους εξπέρ γάλλους μηχανικούς, έτσι ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή άνεση στο δρόμο σε συνδυασμό με μια πρόσφυση-υπόδειγμα. Εδώ έχουμε τη «βάγκον» εκδοχή του, που πάτησε τους τροχούς της στη χώρα μας πριν από λίγο καιρό. Ευκαιρίας δοθείσης, την πήραμε στα χέρια μας και διανύσαμε 1.000 χιλιόμετρα σε έξι μέρες! Δεν υπάρχει λοιπόν η παραμικρή αμφιβολία για το πόσο καλά γνωρίσαμε το Clio Sport Tourer σε κάθε είδους διαδρομή. Κινηθήκαμε στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο, στον επαρχιακό, μέχρι τα βουνά πήραμε με αυτήν τη νέα εκδρομική πρόταση της Renault. Καταρχάς, θα διαφωνήσουμε με όλους εκείνους που πιστεύουν πως η πρόσθεση επιπλέον όγκου αφαιρεί πόντους από το αισθητικό αποτέλεσμα. Εδώ ισχύει το αντίθετο. Η σχεδιαστική εκτέλεση κολακεύει περισσότερο το Sport Tourer (20,4 εκατοστά που έχουν προστεθεί στο συνολικό μήκος του αμαξώματος) από ότι το κλασικό πεντάθυρο Clio! Οι μοντέρνες γραμμές του, οι περιορισμένοι πρόβολοι πίσω, συνδυάζονται με το μυώδες αμάξωμα που φτάνει τα 4,3 μέτρα και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, δημιουργώντας αποτέλεσμα που αρέσει ακόμη και στους φανατικούς εχθρούς των στέισον. Χωρίς να λησμονεί την ουσία (το πρακτικό και λειτουργικό έργο) είναι σε θέση να αμφισβητήσει ανοιχτά τον συγγενή του με το μικρότερο μήκος, γιατί δεν υστερεί από εκείνον σε κανένα τομέα, το αντίθετο μάλιστα.

Εσωτερικό
Ξεκινάμε από το πίσω τμήμα που αποτελεί και το νέο στην έκδοση Tourer. Σε πλήρη εκμετάλλευση ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 443 λίτρα (300 για το απλό Clio), έχει εύκολα διαχειρίσιμο σχήμα αλλά και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, 60 εκατοστά από το έδαφος. Με το διπλό πάτωμα στη θέση του δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης και η χωρητικότητα μειώνεται στα 358 λίτρα. Εκτός από την πλάτη του πίσω καθίσματος, που αναδιπλώνεται σε αναλογία 1/3-2/3, μπορεί να πέσει προς τα εμπρός και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού. Έτσι μεταφέρονται αντικείμενα με μήκος έως και 2,48 μέτρα. Γίνεται αμέσως σαφές πως το Clio Sport Tourer, παίρνει άριστα στους τομείς της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας, στο χώρο αποσκευών. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Clio: H προσεγμένη εικόνα του εσωτερικού, τα καλά στη συναρμογή πλαστικά, οι μέτριοι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών, καθώς και οι επαρκείς χώροι για μικροαντικείμενα.

Η τιμή του Clio Sport Tourer ξεκινάει από 17.490 ευρώ (16.285 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση dCi 90 Expression, η οποία διαθέτει εξοπλισμό με 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα, cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, Hill start Assist, το MediaN av με οθόνη αφής 7'', Bluetooth και σύστημα πλοήγησης, ενώ διαθέτει 5ετή εγγύηση όπως κάθε Clio. Πολύ καλή περίπτωση. Η πλούσια έκδοση Dynamic της δοκιμής μας, προσθέτει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και ζάντες 16’’, με 18.590 ευρώ (17.310 ευρώ με απόσυρση).


Μέχρι τις πίσω κολόνες τίποτα δεν διαφοροποιείται στο εσωτερικό του Clio Sport Tourer από τα υπόλοιπα αδέλφια του, από εκεί και πέρα μιλά η πρακτικότητα

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.5 dCi είναι γνώριμος από άλλα μοντέλα της Renault. Αποδίδει 90 ίππους και (κυρίως) έχει 22,4 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., που του χαρίζουν εξαιρετική απόκριση από τις χαμηλές στροφές και γραμμική λειτουργία μέχρι ψηλά. Ο 1.500άρης κινητήρας, που διαθέτει στάνταρ σύστημα Stop&Start στην πράξη τα καταφέρνει περίφημα, με τις εκπομπές CO2 να μην ξεπερνούν τα 90 g/km (απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας). Να σας πούμε εδώ πως το Clio Sport Tourer μας συνόδευσε στο ορεινότερο χωριό των Τρικάλων Θεσσαλίας, το γνωστό Γαρδίκι Ασπροποτάμου. Χωρίς ίχνος υπερβολής και μια ταχύτητα ταξιδιού γύρω στα 120-130 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4,6 λίτρα/100χλμ. με τον κλιματισμό στη θέση "on"! Η αυτονομία άγγιξε τα 1.000 χιλιόμετρα και εμείς μόνο κολακευτικά σχόλια έχουμε να γράψουμε για το συγκεκριμένο σύνολο. Αργότερα το οδηγήσαμε και στην πόλη, όπου και πάλι, με σχετική σύνεση στο γκάζι δεν έφτασε ποτέ τα 5 λίτρα/100 χλμ.!

Δίχως ηχητικά παρατράγουδα, ο 1,5 dCi εμφανίζει σχετικά πολιτισμένη και ελαστική λειτουργία, με επαρκή ροπή όπου και όταν τη χρειαστείς. Μόνο όταν πέσουν αρκετά οι στροφές του κινητήρα απαιτείται να καταφύγεις στον θετικό επιλογέα του -αραιά κλιμακωμένου- κιβωτίου πέντε σχέσεων (με τόση ροπή είναι εύκολη δουλειά η διάταξη τους). Με τρίτη σχέση στο κιβώτιο «καταπίνεις» εύκολα όλο το σφιχτό ορεινό στροφιλίκι πάνω από την Πύλη, χωρίς κόπο, προσπάθεια και ανεβοκατεβάσματα σχέσεων, όταν τα προπορευμένα οχήματα αγκομαχούν στην ανωφέρεια. H καλή ηχομόνωση του γαλλικού μοντέλου πνίγει τον χαρακτηριστικό θόρυβο του πετρελαιοκινητήρα προτού αυτός ενοχλήσει τους επιβάτες, ενώ και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι απολύτως ικανοποιητικές (η Renault αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6'' και τελική ταχύτητα 178 χλμ./ώρα).

Οδηγώντας
Σχεδόν καμία διαφορά δεν υπάρχει συγκριτικά με την πεντάθυρη έκδοση του γνωστού μας Clio στο δρόμο. Και λέμε σχεδόν, γιατί ο επιπλέον όγκος έχει προσδώσει περισσότερη «ηρεμία» στις κινήσεις του Sport Tourer όταν αυτό ταξιδεύει. Τα περίπου 50 κιλά που ζυγίζει παραπάνω από το χάτσμπακ καθόλου δεν έχουν επηρεάσει την εικόνα του στο οδικό δίκτυο. Σε πρακτικό επίπεδο, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση στην καθημερινή χρήση, αλλά σε αυτό οφείλεται η ελάχιστη κλίση του αμαξώματος υπό πίεση, ενώ παράλληλα προσθέστε πως χαρίζει αμεσότητα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Το μεστό σε αίσθηση τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), το στιβαρό αμάξωμα, αλλά και τα επαρκή φρένα, δημιουργούν ένα εξαιρετικό σύνολο για κάθε είδους χρήση. Το μικρό οικογενειακό της Renault, δείχνει παντού συμπαγές και καλοστημένο, κρύβοντας επιμελώς τί κουβαλά στο πίσω τμήμα του, κάτι που ξεχνάς κι εσύ μετά από λίγο χρόνο. Σίγουρα δεν τιμά με εκείνον τον απόλυτο και εμφατικό γαλλικό τρόπο την άνεση και την ποιότητα κύλισης, ωστόσο, μετά από έξι 24ωρα και πολλά χιλιόμετρα στο κάθισμα του οδηγού, το αποτέλεσμα δεν σε ενοχλεί. Αντίθετα, δηλώνεις ευχαριστημένος από ό,τι σου προσφέρει σφαιρικά το Clio Sport Tourer. Ιδίως μετά από ένα μεγάλο ταξίδι, η αίσθηση που μένει είναι η αντίστοιχη με αυτήν ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου και όχι εκείνη ενός σούπερ μίνι με «ουρά».

YΠEP
- Κατανάλωση
- Ροπή κινητήρα
- Πρακτικότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εκλεπτυσμένη σχεδίαση 

KATA
- Η τιμή της πλούσιας έκδοσης
- Η μη «γαλλική» κύλιση

Μέχρι τις πίσω κολόνες τίποτα δεν διαφοροποιείται στο εσωτερικό του Clio Sport Tourer από τα υπόλοιπα αδέλφια του, από εκεί και πέρα μιλά η πρακτικότητα


Συμπέρασμα
Το «μικρό» estate διαθέτει ένα ξεχωριστό και κατά γενική ομολογία ελκυστικό προφίλ που δύσκολο αμφισβητείται, ακόμη και από τον κακοπροαίρετο κριτή. Καλοστημένο, πρακτικό, ευρύχωρο, και κυρίως απίθανα οικονομικό σε καύσιμο, μπορεί εύκολα να βάλει σε σκέψεις τον υποψήφιο αγοραστή, πως το συμβατικό Clio του παρέχει σαφώς λιγότερα. Καιρός να γκρεμίσουμε τις προκαταλήψεις μας, αφού και η επίσκεψη στο ταμείο, δεν χαρακτηρίζεται απαγορευτική.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP