ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C4 - 1.6 e-HDi

Χτίζοντας στην παράδοση         ..:: Σαββάτο, 24 Οκτωβρίου 2015 ::..
Ανανεωμένο στα σημεία, το C4 μας αποδεικνύει πως τιμώντας πιστά την παράδοση που έχτισες από το παρελθόν, επί του προκειμένου γύρω από την άνεση, μπορείς ως εταιρεία, μη αποκλίνοντας από τις αρχές σου, να χτίσεις χαρακτήρα

Τελικά, καλά λένε πως πρέπει να διαβάσεις το παρελθόν για να ερμηνεύσεις το μέλλον. Πάρτε για παράδειγμα την ιστορία της γαλλικής εταιρείας. Έχοντας διαπιστώσει από πρώτο χέρι όλα αυτά τα χρόνια, πόσες μελέτες έχει κάνει η Citroen ώστε να χτίσει τη φιλοσοφία της γύρω από την άνετη μετακίνηση, είναι φυσικό να περιμένεις ένα αυτοκίνητο σαν το ανανεωμένο C4 πέντε χρόνια μετά την εμφάνιση της δεύτερη γενιάς. Eξωτερικά, οι πιο ορατές αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα με το σκουρόχρωμο κρύσταλλο, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας LED, ενώ και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι καινούργια. Ανασχεδιασμένος είναι φυσικά και ο εμπρός προφυλακτήρας, με τους νέους προβολείς ομίχλης να διαθέτουν λειτουργία «cornering». Αναμφίβολα, το C4 δείχνει σύγχρονο, προσαρμοσμένο στη νέα εταιρική ταυτότητα.

Εσωτερικό
Με λίγες κουβέντες, άνετο, φιλόξενο αλλά και αρχοντικό. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι αρκετά καλοί, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Θα θέλαμε επίσης και περισσότερους χώρους μικροαντικειμένων. Σημαντικό είναι, όμως, ότι ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας και αγγίζει τα 408 λίτρα. Τα υλικά είναι ποιοτικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και η εικόνα γενικότερα προσεγμένη. Αλλαγές συναντούμε τόσο στον πίνακα οργάνων, συγκεκριμένα στο ταχύμετρο, το οποίο δεν διαθέτει πλέον αναλογική ένδειξη. Η ουσιαστική διαφοροποίηση αφορά στον ανασχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας. Εδώ υπάρχει ένα εντελώς νέο σύστημα infotainment (το οποίο μάλιστα ανήκει στη βασική έκδοση και διαθέτει και ένα πολύ καλό σύστημα πλοήγησης) με μία οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία αντικαθιστά τους περισσότερους από τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Λιγότεροι διακόπτες ερμηνεύονται ως ευκολότερη εργονομία. Ο βασικός εξοπλισμός του C4 περιλαμβάνει εκτός από την καθιερωμένη πληρότητα των αερόσακων, το ESP και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα infotainment, Hill Start Assist, Intelligent Traction Control, Blind Spot Monitoring System, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop. Όλα αυτά στη λογική τιμή των 21.340 ευρώ χωρίς απόσυρση (17.910 ευρώ με απόσυρση).


Το εσωτερικό της ανανεωμένης C4 είναι αρκετά ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, τραβώντας αδιαμαρτύρητα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ή ξεσπάσματα, με αρκετά διευρυμένο ωφέλιμο εύρος, για τα δεδομένα των ντίζελ κινητήρων αυτού του κυβισμού. Οι 115 ίπποι και τα 27,5 kgm ροπής, ανταποκρίνονται κάτι παραπάνω από θετικά στα 1.200 κιλά του απόβαρου και προάγουν μια αίσθηση ικανοποίησης σε κάθε ρυθμό κίνησης, εντός ή εκτός πόλης. Το σημαντικότερο βέβαια από όλα και εδώ, είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ακόμη και με «πυροβολημένους» ρυθμούς. Γύρω στα 6 λίτρα είναι μια μέση τιμή δοκιμής, ενώ ενδέχεται να δεις και χαμηλότερες τιμές αν αποφασίσεις να ακολουθήσεις πιστά το πρωτόκολλο, εκμεταλλευόμενος τα πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές, ασχολούμενος ελάχιστα με τον εξαιρετικό σε χρήση επιλογέα με την σοφά αραιή διάταξη στις έξι σχέσεις. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να κινείσαι σβέλτα με μια σχέση επάνω στο κιβώτιο ακόμη και σε ανηφόρες, αρκεί να μην αφήσεις τις στροφές του κινητήρα να πέφτουν υπερβολικά. Αν το κάνεις σωστά, πάντα θα σε συνοδεύει η έλξη από το πολύ καλό σύνολο, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Οδηγώντας
Εδώ έχουμε μια κλασική Citroen πιστή στα χαρίσματα του κατασκευαστή. Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο νου είναι η διαδρομή της ανάρτησης επομένως και ένας τυπικά γαλλικός-ευεργετικός τρόπος αντιμετώπισης των κακοστρωμένων δρόμων. Αυτό δεν συντελείται επιβαρύνοντας υπέρμετρα την οδική συμπεριφορά, απλώς εδώ μιλάμε για μια διαφορετική φιλοσοφία, πρώτος λόγος της οποίας είναι οι άνετες οικογενειακές μετακινήσεις με το «ήπιο ριμπάουντ» της ανάρτησης μετά από κάθε φόρτιση (εγκάρσια ή διαμήκη). Η ησυχία στην καμπίνα είναι υποδειγματική για την κατηγορία και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό ακόμη και με απαγορευτικές ταχύτητες. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται ιδανικά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ζουν τη ραστώνη τους. Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια πως η C4 πληρώνει το τίμημα της μαλακής σε ρύθμιση ανάρτησης εις βάρος των δυναμικών χαρακτηριστικών της. Όχι. Κρατάει πολύ καλά την τροχιά της και δεν παρεκκλίνει της ενδεδειγμένης πορείας, όσο κι αν το αμάξωμά της παίρνει κλίσεις, όσο κι αν το τιμόνι της δεν είναι διαβήτης. Στο πλαίσιο του οικογενειακού χαρακτήρα της τα καταφέρνει περίφημα, διατηρώντας ένα αξιοπρεπές επίπεδο ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς διανθισμένο με μια άνεση-κύλιση-ηχομόνωση, από τις καλύτερες στην κλάση. Τα φρένα της μικρομεσαίς Citroen είναι αποτελεσματικά χωρίς όμως εκείνη την αίσθηση της άμεσης εξοικείωσης.

YΠEP
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Ορατότητα πίσω
- Θήκες για μικροαντικείμενα

Το μαγικό χαλί που παρέχει η ανάρτηση, αποτελεί φόρο τιμής στο έμβλημα, στην παράδοση και στην ιστορία της, ενώ πολύ καλό είναι και το κράτημα


Συμπέρασμα
Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από το μικρομεσαίο Citroen. Βελτιωμένο παντού και όχι προς χάριν της επικοινωνίας, δημιουργεί παντού φίλους ανάμεσα σε αυτούς που προτιμούν τις άνετες οικογενειακές προτάσεις. Συλλάβαμε τον εαυτό μας να απολαμβάνει χαλαρές βόλτες στο εσωτερικό του ανανεωμένου γαλλικού μοντέλου, αψηφώντας πολλές φορές το απαράδεκτο «ανάγλυφο» του ελληνικού οδικού δικτύου.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP