ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Countryman - Cooper S ALL4

Επιδιώκοντας την πληρότητα         ..:: Σαββάτο, 03 Οκτωβρίου 2015 ::..
Μια νέα πολυγωνική μάσκα και ένα επίσης νέο μαύρο περίβλημα στα φωτιστικά του ανανεωμένου Countryman κρύβουν πίσω τους ένα ολοκληρωμένο Crossover που τα έχει όλα (τετρακίνηση, υπέρογκη ισχύ, αυτόματο κιβώτιο) συν την εικόνα του ξεχωριστού

Όσο και να με βρίσκει αντίθετο όλο αυτό το «ξεχείλωμα» στη γκάμα του Mini, δεν μπορώ να αμφισβητήσω πως οι επιστήμονες του μάρκετινγκ σίγουρα γνωρίζουν περισσότερα για το τί θέλουν οι πελάτες από την εταιρεία. Όπως και να έχει, η πληθώρα εκδόσεων στη γκάμα σού δίνει τη δυνατότητα να διακρίνεις αυτές με το ξεχωριστό ενδιαφέρον, είτε είσαι υποψήφιος αγοραστής, είτε είσαι δημοσιογράφος του ειδικού Τύπου. Για παράδειγμα αυτό εδώ το Countryman με την τετρακίνηση και τους 190 ίππους, μοιάζει με μια γλυκιά υπερβολή του τύπου, «ας υπάρχουν και ας μην τα αξιοποιήσω ποτέ», με όποιο ανάλογο τίμημα στην τιμή, την κατανάλωση, την άνεση. Δεν αμφιβάλλω πάντως, πως το Countryman είναι ένα μέσο εικόνας, ένα είδωλο κύρους, ένα "fashion icon" και υπό αυτό το πρίσμα η όποια υπερβολή επιτρέπεται.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκέστατοι χώροι για 4 άτομα, ανάλογοι μ' αυτούς που προσφέρει σήμερα ένα καλό μικρομεσαίο, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Στην τετραθέσια διάταξη τα ατομικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού. Ο χώρος αποσκευών, με 350 λίτρα, ανεβαίνει σε επίπεδα μικρομεσαίου οικογενειακού, ανταποκρινόμενος έτσι στο ρόλο του "crossover" που θέλει να παίξει το Countryman. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, όμως, είναι απλώς επαρκείς. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι δυστυχώς κλιμακωτή. Η εργονομία έχει πολλά θέματα προς συζήτηση και δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις με την πρώτη τί είναι τι και τί ακριβώς επιτελεί. Χρειάζεται κάποιος χρόνος εξοικείωσης. Κατά τα άλλα, παράπονα για τα πλαστικά και την συναρμογή τους κάτω από οποιαδήποτε χρήση δεν υπάρχουν, οπότε ο "premium" αέρας είναι εδώ εμφανής.

Η τιμή του τετρακίνητου Countryman Cooper S ξεκινάει από 30.950 ευρώ χωρίς απόσυρση (29.520 με απόσυρση). O στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, Start/Stop, ράδιο-CD, ράγες οροφής κλπ. Σαφώς η τιμή χαρακτηρίζεται λίγο τσουχτερή, αλλά ας μην αγνοούμε πως το συγκεκριμένο «ψηλό» Mini διαθέτει και τετρακίνηση και σχεδόν δυο εκατοντάδες ίππους κάτω από το καπό του.


Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι λίγες και αφορούν στις νέες επενδύσεις και ταπετσαρίες των καθισμάτων, αλλά και στην περαιτέρω βελτίωση της ηχομόνωσης

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας 1.6 με τούρμπο, μεταβλητό χρονισμό 190 ίππους και σχεδόν 27 κιλά ροπής. Ένας κινητήρας που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, αξιοποιώντας το στήσιμο, στην περίπτωση κατά την οποία επιθυμείς να οδηγήσεις δυναμικά. Με μπόλικη ροπή από χαμηλά και γραμμική συμπεριφορά, το σύνολο του Countryman Cooper S είναι αυτό που περιμένεις. Σαφώς όσο το πιέζεις παράγει θόρυβο και δεν προσφέρει σε καμία των περιπτώσεων ανάλογες συγκινήσεις με τις αντίστοιχες του νέου δίλιτρου τρίθυρου Cooper S. Εδώ έχουμε ένα «πουσαρισμένο» 1600άρη με πολύ δυσκολότερο έργο σε ό,τι αφορά το απόβαρο συγκριτικά με το γνωστό μας συμβατικό Cooper S. Θετική είναι η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το τελευταίο είναι καλό σε κλιμάκωση, με πολύ ομαλές αλλαγές, που βελτιώνονται αισθητά σε ταχύτητα στο πρόγραμμα sport και φυσικά με δυνατότητα σειριακών αλλαγών, μέσω του επιλογέα αλλά και των paddles πίσω από το τιμόνι. Το αυτόματο κιβώτιο, πάντως, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το αυξημένο βάρος, έχει αυξητική συνέπεια στην κατανάλωση. Στην πόλη δεν καταφέραμε να ρίξουμε την τιμή κάτω από τα 11-11,5 λίτρα/100 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο έπεσε στα 9 λίτρα/100 χλμ., τιμή που δεν μπορείς όμως να διατηρήσεις σε μεικτή χρήση.

Οδηγώντας
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,9 εκ.) δεν εμποδίζει το δυνατό Countryman να ακολουθήσει πιστά την τροχιά που του δείχνεις, έστω και χωρίς τον πειθήνιο τρόπο με την λιγότερη αδράνεια που το κάνει το τρίθυρο Cooper S. Από την άλλη, υπάρχει η τετρακίνηση που αντισταθμίζει την κατάσταση κι έτσι το μεγάλο Μini στρίβει με σαφήνεια, φεύγει με τα τέσσερα και απολύτως ελεγχόμενα όταν το πιέσεις, με το πολύ καλό ESP να επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται πραγματικά. Στην καλή εικόνα του στο δρόμο συμβάλλουν τόσο τα εξαιρετικά φρένα, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι, ανεξάρτητα αν στο τελευταίο είχες αρχικά μεγαλύτερες προσδοκίες. Το σύστημα τετρακίνησης, με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο διαφορικό, υπό κανονικές συνθήκες στέλνει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς και, αν χρειαστεί λόγω των συνθηκών πρόσφυσης, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και στο 100%. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες περιορίζονται από το ύφος του αυτοκινήτου αλλά και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Τα τελευταία, μαζί με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι υπεύθυνα για την μέτρια άνεση. Σε γενικές γραμμές το τετρακίνητο Countryman Cooper S προσπαθεί να υιοθετήσει ένα σπορτίφ προφίλ για το συγκεκριμένο είδος. Το καταφέρνει, έστω και με κόστος σε άλλους τομείς.

YΠEP
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τετρακίνηση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών

KATA
- Τιμή αγοράς
- Κατανάλωση
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Άνεση

Το κουμπί Sport τονίζει την απόκριση στο γκάζι και βαραίνει το τιμόνι, προσφέροντας "fun to drive" εμπειρία, η λειτουργία της τετρακίνησης δίνει τη δυνατότητα παιχνιδιού με το πίσω μέρος στη στροφή


Συμπέρασμα
Αναζητώ ήδη στον τιμοκατάλογο πόσο έχει το δικίνητο Countryman Diesel με 16άρες ζάντες και το ανάλογο ανθρώπινο προφίλ! Ούτε οι σχεδόν 200 ίπποι θα μου λείψουν, ούτε οι θηριώδεις τροχοί. Εδώ που τα λέμε, για το συγκεκριμένο Μini με το σχετικό μπόι, ούτε ο σπορτίφ χαρακτήρας του θα αλλοιωθεί αν το καύσιμο είναι διαφορετικό από βενζίνη. Αν σώνει και καλά επιμένετε στη βενζίνη, τότε το δικίνητο είναι εξίσου ικανό και στοιχίζει σχεδόν 2.000 ευρώ λιγότερα. Αλλά βέβαια υπάρχουν πάντα και εκείνοι που τα θέλουν όλα! Και σίγουρα είναι και θέμα χρήσης, με δεδομένο ότι το Countryman είναι αυτοκίνητο που ξεφεύγει σαφώς από τα όρια της αστικής χρήσης και σε μια χειμωνιάτικη εκδρομή που θα φτάσει και σε χιονισμένη άσφαλτο, η τετρακίνηση θα κάνει τη διαφορά (πολύ περισσότερο αφού αυτοί οι μεγάλοι τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα φαρδιά λάστιχα δεν είναι και ό,τι το καταλληλότερο για το χιονισμένο δρόμο).

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP