ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Golf - 1.4 TGI

Φυσικά Fysikon!         ..:: Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2015 ::..
Το μπεστ σέλερ της μικρομεσαίας κατηγορίας σε μία έκδοση που, μαζί με τις γνωστές αρετές του σε ευρυχωρία, ποιότητα, λειτουργικότητα, άνεση κι ασφάλεια, προσφέρει ασυναγώνιστη οικονομία ακόμα και σε σύγκριση με το ντίζελ, χάρη στη χρήση φυσικού αερίου

Η εμπλοκή του γκρουπ VW στη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου για την αυτοκίνηση είναι ολοκληρωτική, με ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο, σε όλες τις μάρκες μαζικής παραγωγής που διαθέτει. Τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου καυσίμου είναι σημαντικά και τα έχουμε ήδη αναφέρει πολλές φορές σε αντίστοιχες δοκιμές άλλων μοντέλων. Το βασικότερο φυσικά είναι η μεγάλη οικονομία που προσφέρει, μεγαλύτερη από αυτή του ντίζελ, σε συνδυασμό μάλιστα με τα πλεονεκτήματα του βενζινοκινητήρα σε θόρυβο, ευστροφία κλπ. Δεν είναι λοιπόν παράξενο το ότι η VW προσφέρει και μία έκδοση φυσικού αερίου για το Golf, το μπεστ σέλερ της πανευρωπαϊκά. Μια έκδοση που κατά τα άλλα προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων Golf, με μοναδική -αναπόφευκτη- διαφορά την απουσία ρεζέρβας, στη θέση της οποίας έχει τοποθετηθεί το ρεζερβουάρ του φυσικού αερίου.

Εσωτερικό
Βασισμένο στη νέα «πλατφόρμα» MQB του γκρουπ VW, το σημερινό Golf είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο κι εξακολουθεί να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους, φιλοξενώντας πολύ άνετα 4 επιβάτες και διεκδικώντας δικαιωματικά το ρόλο του «μικρού οικογενειακού» αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, αφού έχει κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών με τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Δεδομένη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού με μία πολύ καλή θέση οδήγησης, που προσφέρει επαρκείς ρυθμίσεις, σωστή στήριξη του σώματος, εύχρηστα χειριστήρια και ευανάγνωστα όργανα. Απολύτως επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα μέσα στο αυτοκίνητο. Αναμενόμενη ήταν επίσης και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, το Golf άλλωστε ήταν πάντα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία «μαζικής παραγωγής» σ' αυτόν τον τομέα, πλησιάζοντας σε ποιότητα τα "premium" αυτοκίνητα.

Η τιμή της έκδοσης με το φυσικό αέριο ξεκινάει από 21.100 ευρώ χωρίς απόσυρση ή 20.140 με απόσυρση. Είναι 600 ευρώ ακριβότερο από το βενζινοκίνητο 1.4 TSI που έχει τον ίδιο κινητήρα (με μεγαλύτερη ισχύ βέβαια, στους 122 ίππους). Σε σύγκριση με το ντίζελ υπάρχει η ιδιομορφία, λόγω του διαφορετικού κυβισμού, το TGI να είναι φτηνότερο κατά 200 ευρώ στην τιμή χωρίς απόσυρση, αλλά 270 ευρώ ακριβότερο στην τιμή με απόσυρση. Και στις δύο περιπτώσεις οι διαφορές στην τιμή είναι τόσο μικρές, που με την ασύγκριτη οικονομία της έκδοσης με το φυσικό αέριο, όπως θα δούμε παρακάτω, μπορούν να αποσβεστούν σε λιγότερο από ένα χρόνο! Αυτή η τιμή αντιπροσωπεύει επίσης κι ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα μάλιστα στον τομέα της ασφάλειας, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, 7 αερόσακους, ένδειξη πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD και σύστημα start/stop.

Το Golf είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας και το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα και λειτουργικότητα

Κινητήρας-κιβώτιο
Το Golf 1.4 TGI χρησιμοποιεί, όπως και το Audi A3 g-tron που είχαμε δοκιμάσει προ καιρού, τον πολύ καλό κινητήρα 1.4 TSI σε μία διαφορετική έκδοση ισχύος από αυτές που χρησιμοποιούνται στα βενζινοκίνητα Audi και VW, ρυθμισμένον ειδικά γι' αυτήν την έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου), που σίγουρα αγοράζεται από καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία. Η ισχύς του είναι 110 ίπποι σταθερά από τις 4.800 ως τις 6.000 στροφές, ενώ η ροπή του είναι 20,4 kgm σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500 στροφές. Οι επιδόσεις είναι λίγο πιο αργές από αυτές του TSI των 122 ίππων, αλλά και πάλι είναι επαρκέστατες για την καθημερινή οδήγηση με ασφάλεια (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,9'' και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας). Στην πράξη, πάντως, δύσκολα καταλαβαίνεις τη διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του κινητήρα κι αυτό συμβαίνει κυρίως αν πιέσεις πολύ το αυτοκίνητο (κάτι που μάλλον δεν είναι στη λογική των ανθρώπων που αγοράζουν ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου με στόχο τη μέγιστη οικονομία). Στην καθημερινή οδήγηση δεν καταλαβαίνεις καν τη διαφορά, η ροπή άλλωστε είναι η ίδια, το αυτοκίνητο είναι ζωντανό και μπορείς να κινηθείς με ρυθμούς που οι περισσότεροι γύρω σου δεν ακολουθούν ποτέ. Το καλό εξάρι κιβώτιο βοηθάει στην καλή αξιοποίηση του κινητήρα και σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι διαφορά ανάμεσα στα δύο καύσιμα του αυτοκινήτου (που παίρνει εμπρός με βενζίνη, περνάει αυτόματα στη χρήση του φυσικού αερίου και μόνον όταν αυτό εξαντληθεί επιστρέφει αυτόματα στη χρήση της βενζίνης, κάτι που συνεπάγεται και σημαντικά αυξημένη αυτονομία).

Το ρεζερβουάρ φυσικού αερίου είναι τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας και έχει χωρητικότητα 15 κιλών, που επαρκούν για περισσότερα από 250 χιλιόμετρα σε συνθήκες πραγματική οδήγησης (πάνω από 300 χιλιόμετρα στο ταξίδι). Το ερώτημα που προκύπτει αμέσως είναι φυσικά, πόσο μεγάλη είναι η οικονομία που κάνεις με το φυσικό αέριο. Η απάντηση είναι, τεράστια! Όπως και το αντίστοιχο Audi A3 που είχαμε δοκιμάσει, το Golf TGI καίει στην πόλη γύρω στα 5,5 κιλά αερίου/100 χλμ. και στο ταξίδι γύρω στα 4. Με τη σημερινή τιμή του αερίου λίγο πάνω από τα 90 λεπτά, αυτό σημαίνει ότι κάνεις 100 χιλιόμετρα με... 5 ευρώ! Οι μικρές διαφορές στην τιμή του TGI σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα ντίζελ και βενζίνης... εξαϋλώνονται σε λιγότερο από ένα χρόνο κι από εκεί και πέρα κινείσαι με κόστος καυσίμου χαμηλότερο κατά 5 περίπου ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με το ντίζελ και ακόμα περισσότερο σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που διανύει κατά μέσο όρο 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο έχει μ' αυτόν τον τρόπο 600 ευρώ μικρότερο κόστος από το ντίζελ (και, όπως κι εκείνο, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας γιατί έχει εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km).

Οδηγώντας
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, πέρα από το ότι πρόκειται για ένα απολύτως προβλέψιμο και ασφαλές αυτοκίνητο, πρέπει κανείς να λάβει υπ' όψη για την αξιολόγησή της δύο δεδομένα. Το πρώτο είναι ότι η VW, λαμβάνοντας υπ' όψη ότι όσοι επιλέγουν τις βασικές εκδόσεις κάθε μοντέλου, το κάνουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους με οικονομικά κριτήρια, αποφάσισε στις εκδόσεις μέχρι τους 122 ίππους να χρησιμοποιήσει για λόγους μείωσης του κόστους μια πιο απλή πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, αντί για το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων των πιο γρήγορων εκδόσεων, που έχουν άλλωστε και αυξημένες απαιτήσεις. Το δεύτερο σημείο που πρέπει να ληφθεί υπ' όψη, είναι ότι οι Γερμανοί έκαναν τεράστια προσπάθεια για να βελτιώσουν την άνεση που προσφέρει το Golf (μια που πρόκειται για αυτοκίνητο που απευθύνεται στο «μέσο χρήστη»). Αυτό το καταφέραν πολύ καλά και το αυτοκίνητο έχει πράγματι μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και προσφέρει πολύ καλή άνεση (καλύτερη απ' αυτή που μας είχαν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα γενικώς), απορροφώντας πολύ ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου.

Αυτά σημαίνουν πιο «μαλακές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, άρα μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές και εμφάνιση της υποστροφής λίγο νωρίτερα όταν πιέζεται το αυτοκίνητο. Όλα πάντως γίνονται πολύ προοδευτικά και ελέγχονται πολύ εύκολα, απλώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με, έστω ψήγματα, σπορ χαρακτήρα, που να σε προκαλεί να το πιέσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές και απλώς ικανοποιητικό σε αίσθηση και τα φρένα πολύ καλά. Είναι, λοιπόν, ένα στιβαρό, ασφαλές και πολύ άνετο αυτοκίνητο, που απευθύνεται στη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών της μικρομεσαίας κατηγορίας, οι οποίοι δεν οδηγούν με τις ρόδες στον αέρα!

YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Ασυναγώνιστη οικονομία
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Τιμή υψηλότερη του μέσου όρου της κατηγορίας
- Έλλειψη ρεζέρβας

Η ασυναγώνιστη οικονομία που προσφέρει ο καλός κινητήρας 1.4 με τη χρήση φυσικού αερίου συνδυάζεται με άνεση υψηλού επιπέδου και ασφαλή οδική συμπεριφορά


Συμπέρασμα
Γι' αυτούς που μένουν στις πόλεις όπου υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο (τα πρατήρια φυσικού αερίου αυτήν τη στιγμή είναι τρία στην Αθήνα και ένα στην Θεσσαλονίκη, ενώ ένα ακόμα στο Βόλο κι ένα στη Θεσσαλονίκη είναι έτοιμα και αναμένουν την σύνδεση με το δίκτυο και μερικά ακόμα προγραμματίζονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία και Λάρισα) το Golf 1.4 TGI είναι μια μεγάλη ευκαιρία για αυτοκίνηση με κόστος... συγκοινωνίας! Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού η αντιπροσωπεία έχει κρατήσει την τιμή του ελάχιστα ακριβότερη από αυτήν του αντίστοιχου βενζινοκίνητου και του ντίζελ, οπότε η απόσβεση είναι άμεση. Κι από εκεί και πέρα έχει κανείς ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα της αγοράς, ευρύχωρο, ποιοτικό, ασφαλές και άνετο (και με μεγάλη αυτονομία λόγω των δύο καυσίμων), το οποίο δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας κι έχει ένα κόστος καυσίμου χαμηλότερο και από αυτό ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP