ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes E Class - 200 Natural Gas

Λιμουζίνα με κατανάλωση σούπερ μίνι         ..:: Σαββάτο, 30 Μαϊου 2015 ::..
Ούτε με... λεωφορείο δεν μπορεί κανείς να κινηθεί φτηνότερα από την E 200 με φυσικό αέριο, που κατά τα άλλα προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της λιμουζίνας της Mercedes σε ασφάλεια, ποιότητα, τεχνολογία και άνεση

Η προσπάθεια ελαχιστοποίησης του κόστους χρήσης μέσω ενός φτηνότερου καυσίμου είναι πλέον ένα γενικευμένο φαινόμενο και δεν αφορά μόνο τα φτηνά αυτοκίνητα. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η ψύχωση με τα ντίζελ που έχει καταλάβει τους Έλληνες, ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα που διανύουν ετησίως δεν δικαιολογούν μια τέτοια επιλογή. Ένα καύσιμο που μειώνει το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων ακόμα και σε σχέση με τα ντίζελ είναι το φυσικό αέριο. Το οποίο μάλιστα έχει το πλεονέκτημα ότι χρησιμοποιείται σε βενζινοκινητήρες, που προσφέρουν πιο ευχάριστη οδήγηση αλλά και χαμηλότερό θόρυβο σε σχέση με τους ντίζελ, είναι ακόμα ασφαλέστερο από το υγραέριο και είναι φθηνότερο από όλα τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ είναι φυσικά και το περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον. Έτσι, αρκετές εταιρείες προσφέρουν πλέον αυτοκίνητα με εργοστασιακά συστήματα καύσης φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων και Mercedes. Και μάλιστα όχι μόνο σε μικρά μοντέλα της, αλλά και στην E Class. Μια πρόταση που αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον στην Ελλάδα, με δεδομένη την απελευθέρωση χρήσης του φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα και τη βαθμιαία ανάπτυξη ενός δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού, που προς το παρόν περιλαμβάνει τρία πρατήρια στην Αθήνα και ένα στην Θεσσαλονίκη, ενώ έτοιμο να λειτουργήσει είναι και το πρώτο πρατήριο στο Βόλο.

Εσωτερικό
Η E Class δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι ένα αυτοκίνητο γοήτρου, που προφανώς προσφέρει ποιότητα, τεχνολογία και άνεση πολύ πάνω από το μέσο όρο. Την αίσθηση του «ακριβού» αυτοκινήτου την έχεις με το που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού, όχι μόνο λόγω της ποιότητας των υλικών και της συναρμολόγησης, αλλά και λόγω της σημασίας στη λεπτομέρεια, της αίσθησης απόλυτης λειτουργικότητας που έχουν τα χειριστήρια, οι διακόπτες και τα όργανα, των ρυθμίσεων που υπάρχουν για να βολευτείς απόλυτα και να αφοσιωθείς στην οδήγηση χωρίς ενοχλήσεις. Οι χώροι φυσικά είναι άπλετοι, αλλά μεγάλους χώρους έχουν πλέον πολλά αυτοκίνητα, ακόμα και της μεσαίας κατηγορίας. Η Mercedes δεν προσπαθεί πια να επιβάλλει το κύρος των αυτοκινήτων της με τις διαστάσεις και τους χώρους, αλλά με την ποιότητα, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα. Σ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο άλλωστε (4,879 μ. είναι το μήκος της E-Class) είναι εύκολο να προσφέρεις ούτως ή άλλως μεγάλους χώρους και για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος σε σχέση με αυτόν των άλλων εκδόσεων της E Class λόγω της τοποθέτησης του ρεζερβουάρ αερίου. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 400 λίτρα και, αν και είναι επαρκής για 4 επιβάτες, σίγουρα βρίσκεται αρκετά κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Αυτό που σε κερδίζει είναι η άψογη εργονομία, μία θέση οδήγησης μ' ένα σωρό ρυθμίσεις που σου επιτρέπουν να βολευτείς με απόλυτη ακρίβεια, αρκετοί χώροι- ανοιχτοί και κλειστοί- για να βολευτούν τα διάφορα μικροπράγματα που κουβαλούν μαζί τους οι άνθρωποι σήμερα και γενικά αυτή η αίσθηση λειτουργικότητας και άνεσης που ξεπερνάει τα συνηθισμένα και χαρακτηρίζει ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Γιατί, βεβαίως, είναι ακριβή η E 200 Natural Gas, ιδιαίτερα στην Ελλάδα της εξοντωτικής φορολογίας όπου η τιμή της ξεκινάει από 57.700 ευρώ χωρίς απόσυρση (54.900 με απόσυρση). Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλουσιότατο, όπως θα περίμενε κανείς σε μια λιμουζίνα γοήτρου. Στάνταρ είναι το ESP, σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), σύστημα ελέγχου απόστασης και πρόληψης συγκρούσεων (Collision Prevention Assist), 7 αερόσακοι (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), ενεργό καπό για την προστασία πεζών, hill holder και στέγνωμα φρένων σε υγρό δρόμο, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματα φώτα, αυτόματοι καθαριστήρες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού κλπ. Μοναδική έλλειψη, είναι αυτή της ρεζέρβας.

Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, η εργονομία άψογη, οι χώροι πολύ καλοί και ο εξοπλισμός πλούσιος, όπως θα περίμενε κανείς από μια λιμουζίνα γοήτρου

Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση της E 200 με το φυσικό αέριο είναι βεβαίως διπλού καυσίμου (βενζίνης και αερίου), οπότε δεν υπάρχει ο κίνδυνος να ακινητοποιηθεί κανείς σε περιοχή όπου δεν διατίθεται φυσικό αέριο. Και βέβαια με το συνδυασμό και των δύο καυσίμων το αυτοκίνητο έχει και το πλεονέκτημα της αυξημένης αυτονομίας σε σχέση με τις βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος με 156 ίππους, εύστροφος, ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται μόλις στις 1.250 στροφές), αρκετά δυνατός και με καλή ροπή, ο οποίος ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας καλές επιδόσεις που εξασφαλίζουν ευχάριστη οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα.

Η άψογη συνεργασία με το εξαιρετικό αυτόματο επτάρι κιβώτιο της Mercedes με τις απόλυτα ομαλές αλλαγές τις οποίες σχεδόν δεν καταλαβαίνεις, απλά ενισχύει τα παραπάνω και βελτιώνει ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα. Αλλά εκείνο που χαρακτηρίζει βεβαίως την συγκεκριμένη έκδοση με τον κινητήρα φυσικού αερίου, είναι εντυπωσιακά χαμηλό κόστος καυσίμου, σημαντικά χαμηλότερο κι από αυτό της έκδοσης ντίζελ. Με τις τρέχουσες τιμές φυσικού αερίου η κίνηση στην πόλη μπορεί να κοστίζει γύρω στα 8 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και στο ταξίδι 6 ή και λιγότερο (για όσο διαρκεί φυσικά το φυσικό αέριο, αφού προς το παρόν θα υπάρχει μόνο ένα πρατήρια ανεφοδιασμού εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αυτό του Βόλου). Αντίστοιχα, πολύ χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2, 116 g/km, πολύ κάτω από 140 g/km που είναι το όριο για την ελεύθερη κίνηση στον δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά της E, ήταν ούτως η άλλως εξαιρετική και πριν την ανανέωση του μοντέλου και αυτό δεν έχει αλλάξει. Παρά το μέγεθος και το βάρος του, που δεν φαίνονται καθόλου στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, εντυπωσιάζει την ευθυβολία και τη σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και με το άψογο κράτημά του στις στροφές. Χωρίς εκπλήξεις, χωρίς δισταγμούς, χωρίς ασάφειες, ακολουθεί με ευκολία την πορεία που έχεις επιλέξει και σπάνια καταφεύγει στη βοήθεια του ESP, όταν πλέον ξεχάσεις ότι, όσο καλό αυτοκίνητο κι αν οδηγείς, οι νόμοι της Φυσικής ισχύουν για όλους! Τα άψογα φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που σου εμπνέει αυτό το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι έχει μεν ικανοποιητική αίσθηση αλλά μέτρια επαναφορά, όπως σε όλες τις Mercedes. Φυσικά και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι κορυφαία και πολύ καλή η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις.

YΠEP
- Κόστος καυσίμου επιπέδου σούπερ μίνι
- Αυξημένη αυτονομία
- Επτάρι αυτόματο κιβώτιο
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια
- Εργονομία
- Άνεση
- Φρένα
- Εξοπλισμός

KATA
- Τιμή
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Μικρότερος χώρος αποσκευών σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις της E Class
- Έλλειψη ρεζέρβας

Η λειτουργία με φυσικό αέριο προσφέρει οικονομία που θυμίζει σούπερ μίνι, παρά το δυνατό 2λιτρο κινητήρα, που προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και την ασφάλεια στα προσπεράσματα που απαιτεί κανείς από ένα ακριβό αυτοκίνητο


Συμπέρασμα
Στις εποχές που ζούμε, με την έξοδο από την οικονομική κρίση να μην είναι ορατή, το χαμηλό κόστος χρήσης είναι ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα ακόμα και για τα ακριβά αυτοκίνητα. Με μεγάλο μέρος της ελληνικής αγοράς να καλύπτεται από τις εταιρικές πωλήσεις, είναι προφανές ότι η προσφορά αυτοκινήτων της μεγάλης κατηγορίας με τόσο χαμηλό κόστος χρήση όσο αυτό της συγκεκριμένης E 200, μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη από πολλές εταιρείες. Το αυτοκίνητο ούτως ή άλλως είναι εξαιρετικό, ένα αυτοκίνητο γοήτρου αντάξιο της φήμης της Mercedes, που προσφέρει ένα συνδυασμό ασφάλειας, ποιότητας, άνεσης και τεχνολογίας πολύ πάνω από αυτό που αποκαλούμε «μέσο όρο». Το γεγονός ότι ένα τέτοιο πολυτελές αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με κόστος που θυμίζει σούπερ μίνι, είναι σίγουρα ιδιαίτερα ενδιαφέρον, τώρα μάλιστα που ξεκινάει και η επέκταση του δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου και εκτός των δύο μεγάλων πόλεων.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP