ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Seat Leon - 2.0 TDI FR DSG

Απόλαυση σε απόχρωση ντίζελ!         ..:: Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015 ::..
Η Seat αποδεικνύει ότι μπορεί να προσφέρει σπορτίφ χαρακτήρα και οδηγικές συγκινήσεις ακόμα και με ένα ντίζελ, όταν αυτός ο ντίζελ είναι τόσο δυνατός και εύστροφος όσο ο κινητήρας του συγκεκριμένου FR, με δεδομένο ότι υπάρχει ούτως ή άλλως ένα εξαιρετικό πλαίσιο που μπορεί να αξιοποιήσει αυτήν τη δύναμη

Η VW έχει αναθέσει στη Seat το ρόλο της δημιουργίας αυτοκινήτων με σπορτίφ χαρακτήρα. Και σ' αυτόν το χαρακτήρα το Leon ανταποκρίθηκε απόλυτα ήδη από τις προηγούμενες γενιές του, με ξεκάθαρα πιο σπορτίβ συμπεριφορά στο δρόμο από τα άλλα μικρομεσαία μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, με λιγότερο καλή άνεση ίσως, αλλά καλύτερο κράτημα και πιο «άμεσες» αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Προφανώς, όμως, αυτός ο σπορτίφ χαρακτήρας δεν αρκεί να επιδεικνύεται με μοντέλα μαζικής παραγωγής τα οποία προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις για την καθημερινή οδήγηση, αλλά χρειάζεται να τονιστεί και με κάποιες εκδόσεις με πιο σπορ χαρακτήρα (εμφανισιακά, αλλά και σε επίπεδο επιδόσεων) για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Οι εκδόσεις FR παραδοσιακά έπαιζαν αυτόν το ρόλο και αυτό συμβαίνει και με το σημερινό Leon. Προσαρμοσμένο μάλιστα στην πραγματικότητα της εποχής, το αυτοκίνητο προσφέρεται και σε έκδοση FR με ντίζελ κινητήρα, κάτι που δείχνει και την εξέλιξη των ντίζελ, που μπορούν πλέον να προσφέρουν και επιδόσεις εκτός από οικονομία.

Εσωτερικό
Σε επίπεδο λειτουργικότητας το Leon FR είναι φυσικά σαν οποιοδήποτε Leon, προσφέροντας πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες (όχι για έναν 5ο πίσω, όμως, λόγω του ογκώδους «τούνελ» στο κέντρο), που θα μεταφερθούν και θα ταξιδέψουν άνετα. Ταυτόχρονα πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι το κάπως ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης δυσκολεύει λίγο την τοποθέτηση αντικειμένων μεγάλου βάρους και όγκου. Απολύτως ικανοποιητική είναι επίσης στο εσωτερικό η ύπαρξη χώρων για μικροπράγματα, ανοιχτών και κλειστών. Η θέση οδήγησης είναι καλή (καλύτερη μάλιστα από αυτήν των βασικών εκδόσεων, χάρη στο «σπορ» κάθισμα που στηρίζει ακόμα καλύτερα το σώμα), οι ρυθμίσεις είναι επαρκείς για να βρει ο κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία του αυτοκινήτου αποπνέει γερμανική νοοτροπία με έμφαση στη λειτουργικότητα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ καλή και τα μαλακά πλαστικά δείχνουν ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σ' αυτόν τον τομέα. Βεβαίως, αυτό που επίσης είναι εμφανές είναι η... ντιρεκτίβα των Γερμανών (όπως και στη Skoda) να μη δείχνουν τα Seat τόσο «πλούσια» όσο τα γερμανικά μοντέλα του γκρουπ. Οπότε το ταμπλό είναι πιο λιτό από αυτό ενός Golf και γενικά το εσωτερικό του Leon είναι κάπως πιο «απλό», χωρίς όμως κάποιο συμβιβασμό σε επίπεδο λειτουργικότητας. Σε κάθε περίπτωση άλλωστε, στην εξίσωση προστίθεται ένας σημαντικός παράγοντας που αυξάνει το λόγο τιμής προς αξία κι αυτός είναι η καλή τιμή του αυτοκινήτου. Το Leon FR με τον 2λιτρο ντίζελ ξεκινάει από 26.050 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.474 με απόσυρση), με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες SD, Aux και USB και σύστημα Start-Stop. Η έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεκινάει από 28.050 ευρώ χωρίς απόσυρση (25.265 με απόσυρση).


Το εσωτερικό είναι λειτουργικό και ποιοτικό και οι χώροι πολύ καλοί για την κατηγορία

Κινητήρας-κιβώτιο
Ντίζελ είναι αυτό το FR, αλλά τί ντίζελ! Ένας δίλιτρος ντίζελ με 184 ίππους και τεράστια ροπή, που κινεί πραγματικά γρήγορα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5'') και δεν σου δίνει αφορμές για να επιθυμήσεις ένα βενζινοκινητήρα. Κάτι που οφείλεται και στην συνολική λειτουργία του, όχι μόνο στην απόδοσή του, αφού είναι και ιδιαίτερα εύστροφος για ντίζελ, άλλα και αρκετά πολύστροφος, με την κόκκινη γραμμή να ξεκινάει στις 5.000 στροφές. Κανένα περιθώριο για παράπονα λοιπόν, όπως κανένα παράπονο δεν υπάρχει και από το εξαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις έξι ταχύτητες, που συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Εξίσου σημαντικό είναι ότι όλα αυτά συνδυάζονται με μία κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλή για τόσο γρήγορο αυτοκίνητο. Μέσα στην πόλη εύκολα μπορείς να την συγκρατήσεις ακόμα και κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο μπορείς να πλησιάσεις και τα 6.

Οδηγώντας
Το Leon ούτως ή άλλως σε όλες τις εκδόσεις του προσφέρει μια οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί απόλυτα ακόμα κι όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Πολύ περισσότερο αυτό συμβαίνει με το FR, που χρησιμοποιεί την πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα που χρησιμοποιούν οι λιγότερο γρήγορες εκδόσεις της γκάμας. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά εξαιρετικό στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα, ακριβέστατη συμπεριφορά και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Σε κάθε στροφή απλά σημαδεύεις, στρίβεις το τιμόνι όσο χρειάζεται και το αυτοκίνητο ακολουθεί μία απόλυτη ακρίβεια την τροχιά που περιμένεις. Σε περίπτωση που αφήσεις το πόδι από το γκάζι πάνω στην στροφή, αιφνιδιασμοί δεν υπάρχουν και το αυτοκίνητο απλώς κλείνει την τροχιά του και συνεχίζει με έναν τρόπο απολύτως προβλέψιμο και ελεγχόμενο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ελάχιστες, συμπληρώνοντας ένα σπορτίφ χαρακτήρα που θα ικανοποιήσει τον απαιτητικό οδηγό.

Τα φρένα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός τόσο γρήγορου αυτοκινήτου, ενώ το τιμόνι είναι γρήγορο, άμεσο και ακριβές, όχι κορυφαίο σε αίσθηση, αλλά σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Κάτι που βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου και ενισχύει την απόλαυση της οδήγησης. Όλα αυτά σημαίνουν, όπως και στις προηγούμενες γενιές, ότι το Leon είναι μέτριο σε άνεση. Δεν γίνεται μεν κουραστικό, αλλά δεν απομονώνει αποτελεσματικά τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου και υστερεί σε άνεση π.χ. από το νέο Golf GTI, από το οποίο υπερτερεί σε οδική συμπεριφορά. Η διαφοροποίηση, λοιπόν, είναι εμφανής ανάμεσα στα μοντέλα του γκρουπ και το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Δυνατός και εύστροφος ντίζελ
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Λειτουργικότητα-εργονομία
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός

KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Μέτρια άνεση

Ο δυνατός ντίζελ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, τις οποίες αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό πλαίσιο, προσφέροντας οδηγική απόλαυση ακόμα και στον απαιτητικό οδηγό


Συμπέρασμα
Είναι δεδομένο ότι απολαμβάνουμε την οδήγηση κάθε Leon που παίρνουμε για δοκιμή, οπότε αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για το συγκεκριμένο FR, που σε προκαλεί να το πάρεις και να βγεις για βόλτα, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή που το οδηγείς (αν φυσικά απολαμβάνεις την οδήγηση γενικότερα). Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς δεν σου δημιουργεί... τύψεις για αντικοινωνικές προεκτάσεις αυτής της απόλαυσης, αφού συνδυάζεται με μία κατανάλωση από πολύ λογική ως χαμηλή. Αν συνυπολογίσει κανείς τους χώρους, την καλή ποιότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό του, που προσφέρονται μάλιστα σε μία τιμή αρκετά «γήινη» παρά το αυξημένο τέλος ταξινόμησης που συνεπάγεται ο κυβισμός του κινητήρα, πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους επιθυμούν να συνδυάσουν ένα λειτουργικό αυτοκίνητο που να καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες, αλλά να προσφέρει και δυνατές συγκινήσεις στον οδηγό.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP