ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Alfa Romeo Giulietta - 1.4 T Multiair (170)

Βαθιά υπόκλιση         ..:: Σαββάτο, 27 Δεκεμβρίου 2014 ::..
Η Giulietta στην έκδοση QV Line με αυτό το εξαιρετικό ματ γκρι χρώμα ζαλίζει ακόμη και τους αδιάφορους προς τα αυτοκινητικά δρώμενα και είναι σίγουρα η πιο ελκυστική μικρομεσαία Alfa Romeo που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά συνολικά!

Συνήθως γράφουμε για τις αντιδράσεις του φιλοθεάμονος κοινού, όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους της πρωτεύουσας με κάποιο νέο και ενδιαφέρον μοντέλο. Αυτή τη φορά ακόμη κι εμείς, οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι, πιάσαμε τον εαυτό μας να «ματιάζει» περιμετρικά τη Giulietta στη νέα έκδοση QV Line με τους εκπληκτικούς σε σχεδίαση τροχούς. Εξωτερικά ξεχωρίζει από το λογότυπο QV Line, τα σκούρα κρύσταλλα, το νέο στιλπνό φινίρισμα στη γρίλια, τα καλύμματα των καθρεφτών, τις χειρολαβές των θυρών και τα πλαίσια των προβολέων ομίχλης. Εφοδιάζεται με ζάντες 18'' με σκούρο φινίρισμα, με τις εμπρός να υιοθετούν μέσα τους τις κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo.

Εσωτερικό
Το ανανεωμένο εσωτερικό είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές ανάγκες από πλευράς λειτουργικότητας και ποιότητας. Δερμάτινο τιμόνι με νέες ραφές, σπορ πεντάλ αλουμινίου, δέρμα στα καθίσματα και ειδικοί μαρσπιέδες, όλα στα πρότυπα της μεγαλύτερης QV με το θηριώδη κινητήρα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, φιλοξενώντας άνετα 4 άτομα, χωρίς να είναι πάντως από τους καλύτερους της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία και δείχνει ότι οι Ιταλοί επιτέλους υπολογίζουν και τις πρακτικές ανάγκες των πελατών τους. Το απολύτως κανονικό σχήμα του διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του, οι δύο πρακτικές «θήκες» για μικρά αντικείμενα στα πλευρά είναι πολύ χρήσιμες και μόνο το κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης προσφέρει έδαφος για κριτική.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και οι παρατηρήσεις μας αφορούν μικρές λεπτομέρειες, όπως ότι τα όργανα δεν είναι τόσο ευανάγνωστα όσο θα θέλαμε τη μέρα και αν κάθεσαι ψηλά τα βλέπεις «ίσα-ίσα», ενώ το πέλμα του δεξιού ποδιού είναι λίγο πιο «όρθιο» απ' όσο θα έπρεπε όταν ακουμπάει πάνω στο γκάζι. Οι κλειστοί χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί και το ντουλαπάκι στο ταμπλό πολύ μεγάλο και πρακτικό, αλλά οι ανοιχτοί είναι ανεπαρκείς. Στην ανανεωμένη γενιά δόθηκε προσοχή στην ηχομόνωση, στα ακριβότερα υλικά αλλά και στο νέο σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το Uconnect όπως αποκαλείται, διατίθεται με οθόνη αφής, διαγώνιου 5 ή 6,5 ιντσών, από την οποία οδηγός και συνοδηγός χειρίζονται το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, ενώ ευνοείται και η σύνδεση smartphone.

Η τιμή εκκίνησης της ανανεωμένης βενζινοκίνητης Giulietta των 1,4 λίτρων στην έκδοση QV Line είναι 28.000 ευρώ (25.040 ευρώ με όφελος και απόσυρση). Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC με ηλεκτρονικό έλεγχο διαφορικού (e-Q2) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες (Hill Ηolder), σύστημα επιλογής της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (DNA), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με 6 ηχεία, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα Start&Stop, αισθητήρες παρκαρίσματος και εμπρός και πίσω υποβραχιόνια.


Αναβαθμισμένο ποιοτικά και λειτουργικό, με επαρκείς αλλά όχι κορυφαίους χώρους, είναι το διαφοροποιημένο σε σχέση με πριν εσωτερικό της Giulietta

Κινητήρας-κιβώτιο
Το έχουμε ξαναπεί και θα το επαναλάβουμε. Σε αυτοκίνητα σαν τη Giulietta δεν ταιριάζουν οι ντίζελ κινητήρες, αλλά οι ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι βενζίνης, όπως αυτός ο ψυχωμένος 1400άρης με τους 170 ολοζώντανους ίππους. Αυτός είναι ο κινητήρας που βγάζει τον πιο ολοκληρωμένο εαυτό της στο δρόμο. Αλλά και την ηδονή, την κορύφωση των ορεινών διαδρομών, τη σπίθα, το πάθος, θα το ζήσετε με τούτη εδώ την έκδοση του Multiair. Υπόσχεται πολλά, είναι η αλήθεια, σε επίπεδο απόδοσης και αξιοπιστίας και τα δείγματα που δίνει με τους 170 ίππους είναι εξόχως θετικά. Σε τέτοιους κινητήρες δεν παίζει ρόλο η ονομαστική τους απόδοση μόνο, αλλά η προσωπικότητα, η έκρηξη, το βάθος, ο ήχος, το πώς συμπεριφέρονται σε 'κείνα τα σημεία της καμπύλης που εσύ προτιμάς.

Η «νορμάλ» ρύθμιση προτείνει στους λάτρεις της βενζίνης να ενεργοποιήσουν το DNA στην επιλογή Dynamic, όπου η μικρή QV είναι απολαυστικά γεμάτη παντού, από το πρώτο έως το τελευταίο αποτύπωμα του παπουτσιού σας στο δεξί μεταλλικό πεντάλ. Η ροπή (25,5 kgm στις 2.500 σ.α.λ.) ξεχειλίζει από τα ελαστικά της και αναζητά ανωφέρειες για να αποδείξει πόσο αποτελεσματικά μπορεί να ωθήσει το καλλίγραμμο κορμί της. Μοναδικό τίμημα αν ξεχαστείς και παρασυρθείς από ενθουσιασμό είναι η κατανάλωση, η οποία μπορεί να σημαδεύει και να ξεπερνάει τα 9,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Να μην ξεχάσουμε να ρίξουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο εύχρηστο και ορθά κλιμακωμένο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο.

Οδηγώντας
Εκπληκτική, άμεση και επικοινωνιακή για άλλη μια φορά, ό,τι χρώμα και να έχει το κορμί της, ό,τι μοτέρ και να δεσπόζει κάτω από το καπό της. Τίποτα δεν χρειαζόταν να αλλάξει σε σχέση με πριν. Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Εκ νέου νιώθεις πως πρόκειται για μια «πραγματική» Alfa, πιστή στην παράδοση και τις αξίες της μάρκας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, οι αντιδράσεις σαφείς, ενώ αν επιδιώξεις την πρόκληση υπερστροφής αφήνοντας το γκάζι πάνω στη στροφή, το VDC στην επιλογή «Dynamic» λειτουργεί διαφορετικά απ' ότι στη «νορμάλ» ρύθμιση, αφήνοντας το αυτοκίνητο ν' αρχίσει πρώτα να «διορθώνει» και επεμβαίνοντας προοδευτικά αμέσως μετά  αν χρειαστεί, ώστε να μη καταστρέφει τη σπορ οδήγηση. Η Giulietta είναι ένα αυτοκίνητο που το οδηγείς εσύ και δεν σε μεταφέρει απλώς, ειδικά στην επιλογή «Dynamic», οπότε σφίγγει το τιμόνι, βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα και αλλάζει η ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με τη λογική ενός σπορτίφ αυτοκινήτου, αλλά με τέτοια ισορροπία που προσφέρουν μια καλή ποιότητα κύλισης και μια αποδεκτή άνεση, άνετα κερδίζουν τελικά το στοίχημα. Καλά αποδίδουν και τα φρένα, ενώ το σύστημα DNA έχει μια πρόσθετη λειτουργία στην Giulietta, που αφορά στην «προφόρτιση» των φρένων στην επιλογή «Dynamic», ώστε να μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος πέδησης και η απόσταση ακινητοποίησης στα ακαριαία φρεναρίσματα. Εκείνο που χαράσσεται στο υποσυνείδητό σου είναι το βιδωμένο μπροστινό σύστημα στο δρόμο και το γρήγορο τιμόνι, όταν επιλέξεις να ανεβάσεις το ρυθμό με σύμμαχο τον ισχυρό βενζινοκινητήρα τούρμπο και εν τέλει να απολαύσεις οδήγηση.

YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετική οδική συμπεριφορά
- Σαγηνευτική εικόνα
- Σύστημα DNA
- Φρένα
- Τιμόνι
- Εξοπλισμός

KATA
- Κατανάλωση
- Χώροι πίσω 
- Ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης πορτμπαγκάζ

Εμφανισιακά άψογη, οδηγικά νοστιμότατη και με ένα σήμα στο καπό που κρατά ζωντανό ένα μύθο σε αρκετά χαλεπούς καιρούς για την πραγματική αυτοκίνηση


Συμπέρασμα
Να ένα από τα σύγχρονα αυτοκίνητα της εποχής που θα αγοράζαμε με κλειστά μάτια (και θα προτείναμε προς αγορά) με την καρδιά μας, πράγμα σπάνιο με την ομοιομορφία και την οδηγική αδιαφορία που επικρατεί και χαρακτηρίζει τα περισσότερα καινούργια τετράτροχα. Στο ματ γκρι χρώμα, σε αυτή την έκδοση, με αυτό τον κινητήρα. Τα είπαμε όλα...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP