ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 3 - 320i

Κοινωνικό προφίλ         ..:: Σαββάτο, 25 Οκτωβρίου 2014 ::..


Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του «star system» στα πολυτελή μεσαία αυτοκίνητα δημιουργεί σοβαρά κίνητρα αγοράς με τη χρησιμοποίηση ενός ισχυρού κινητήρα-φορολογικού ατού μόλις 1,6 λίτρων, με χαρακτηριστικά αντάξια της παράδοσης και της εικόνας της εταιρείας

Θα ήταν αρκετά κουραστικό να σας πούμε για χιλιοστή φορά το αυτονόητο: πόσο δηλαδή σημαντική είναι η «τριάρα» για το εργοστάσιο και τι έχει πετύχει στον παγκόσμιο εμπορικό στίβο από το 1975 όπου λανσαρίστηκε για πρώτη φορά μέχρι σήμερα (πάνω από 12 εκατομμύρια πουλημένα αυτοκίνητα, το 50% επί συνόλου των πωλήσεων της BMW). Χωρίς τη σειρά 3 η βαυαρική εταιρεία όχι μόνο δεν θα ήταν τόσο γνωστή σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, αλλά τολμούμε να πούμε πως ίσως να μην είχε και την οικονομική ανεξαρτησία της. Τη νέα σειρά 3 δεν θα την αποτυπώσεις στο μυαλό σου με βάση τις μηδαμινές αισθητικές διαφοροποιήσεις από γενιά σε γενιά, όσο για την ανόθευτη (με βάση τα δεδομένα των μεσαίων πολυτελών σεντάν) σπορτίφ αίσθηση που σου χαρίζει, όταν βρεθείς πίσω από το «κοντό» σε στροφές τιμόνι με την ανάλογη ακρίβεια.

Αυτό που χρειαζόταν στην ελληνική πραγματικότητα των παράλογων φορολογικών κριτηρίων, ήταν ένας δυνατός βενζινοκινητήρας περιορισμένου κυβισμού, προκειμένου να αξιοποιήσει τα λοιπά και αναγνωρισμένα προσόντα του αυτοκινήτου, χωρίς να... χρεοκοπήσει τον ιδιοκτήτη του. Και επειδή οι εποχές είναι δυσβάσταχτες οικονομικά, ακόμη και για γαλαζοαίματους κατασκευαστές, προέκυψε το υπερτροφοδοτούμενο διαμάντι βενζίνης 1,6 λίτρων και 170 ίππων. Η αλήθεια είναι πως μας έχει μπερδέψει τα τελευταία χρόνια το εργοστάσιο με την αριθμητική ονομασία των μοντέλων του. Παλιά έβλεπες πίσω δεξιά το «316» και γνώριζες εκ των προτέρων πως πρόκειται για 1,6 λίτρα. Σήμερα γράφει «320» και κάτω από το ψαρωτικό σε μήκος καπό δεν κρύβεται κάποιο δίλιτρο σύνολο, αλλά το εν λόγω κόσμημα των 1,6 λίτρων, που σαφώς και τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον όποιο δίλιτρο υπήρχε μέχρι πρότινος στην γκάμα.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μεταξόνιο αλλά και το επίσης μεγάλο συνολικό μήκος έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι είναι πολύ καλοί για 4 άτομα. Μεγάλος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 480 λίτρα, οπότε η «τριάρα» είναι τελικά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ανταποκριθεί με απόλυτη επιτυχία στο ρόλο του πολυτελούς μεσαίου οικογενειακού. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που μόνο η BMW φαίνεται να καταφέρνει, χωρίς να ξέρουμε τελικά το πώς. Ίσως είναι ο ιδιόμορφος τρόπος ρύθμισης του ύψους του καθίσματος (κίνηση και στον διαμήκη άξονα εκτός από τον κάθετο). Εκεί που εκφράζουμε ανοιχτά την ένστασή μας είναι οι περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα. Δυσκολεύεσαι να ακουμπήσεις ακόμη και τα κλειδιά σου με μια κίνηση. Θα πρέπει να ανοίξεις το υποβραχιόνιο στη μέση και να αποθηκεύσεις εκεί ότι κρατάς στα χέρια σου.

Από πλευράς ποιότητας φυσικά το αυτοκίνητο είναι άψογο, με τα υλικά και την ποιότητα της συναρμολόγησης (αλλά και την ηχομόνωση) να ανταποκρίνονται απόλυτα στα στάνταρ της πολυτελούς κατηγορίας. Η τιμή της 320i είναι 33.700 ευρώ (32.270 με απόσυρση), συνδυάζεται μάλιστα μ' ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με λειτουργία ηλεκτρονικού «μπλοκέ διαφορικού», 6 αερόσακοι, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ράδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, 6 ηχεία, θύρα Aux, MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start/Stop και περιοριστής ταχύτητας".


Το γνωστό ποιοτικό περιβάλλον στο εσωτερικό της σειράς 3 διατηρείται, μαζί με την επίδειξη ισχύος στο φινίρισμα αλλά και τους ανεπαρκείς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας είναι γνωστός από την 316i. Πρόκειται για τον 1.600άρη TwinPower Turbo, με υπερσυμπιεστή, διπλό μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων VANOS, άμεσο ψεκασμό και Valvetronic, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους (σταθερά από τις 4.800 έως τις 6.450 σ.α.λ.) και 25,5 kgm ροπής από τις 1.250 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. (+ 34 ίππους και + 3 χιλιογραμμόμετρα ροπής σε σχέση με την 316i). Εκτός από το σύστημα Start&Stop, υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το αυτόματο κιβώτιο έχει ρυθμιστεί ώστε να αλλάζει σχέσεις με στόχο τη βέλτιστη κατανάλωση, ενώ υπάρχει και η λειτουργία Eco Pro στο σύστημα Driving Experience Control (διακόπτης ελέγχου οδηγικού στιλ). Το συγκεκριμένο σύστημα εκτός των άλλων, κάνει ηπιότερη την απόκριση στο γκάζι, επηρεάζοντας και τη λειτουργία του κλιματισμού. Αποτέλεσμα όλων αυτών, μια μέση κατανάλωση της τάξης των 7,8 λίτρων/100 χλμ. στην πράξη και όχι στα χαρτιά. Εννοείται πως σε επίπεδο επιδόσεων σε συνδυασμό με το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων (και με σπορ πρόγραμμα), η 320i διαθέτει πολύ γκάζι κάτι το οποίο κατανοείς όταν βυθίσεις το δεξί σου πόδι σε μια ελαφρώς ανηφορική ευθεία της εθνικής οδού, όπου θα δεις γρήγορα υψηλές ταχύτητες, παρά τη συνοδεία του άκομψου και άχρωμου ήχου.

Οδηγώντας
Η επικοινωνία της 320i με τον οδηγό είναι τόσο καλή, που ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, πόσο εύκολα ακολουθεί το αυτοκίνητο τις εντολές σου, πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση (οπότε επεμβαίνει ο φύλακας άγγελος DSC και σε επαναφέρει στην τάξη, αν κι αυτό γίνεται πολύ σπάνια με τόσο καλό κράτημα). Το τιμόνι είναι συνολικά καλό, ακριβές και με σωστή αίσθηση. Στη συγκεκριμένη έκδοση πάντως, τόσο το τιμόνι όσο και η ανάρτηση έριξαν λίγο νερό στο κρασί τους, ευνοώντας έναν πιο αγχολυτικό τρόπο μετακίνησης. Και το λέω αυτό γιατί και η ανάρτηση είναι πιο μαλακή σε ρύθμιση από άλλες εκδόσεις και το σύστημα διεύθυνσης απέχει λίγο από την αίσθηση «διαβήτη» των υπόλοιπων BMW που οδηγήσαμε τελευταία. Απόδειξη των όσων γράφουμε, είναι η διάσταση των ελαστικών (195-60-16). Δεν θυμάμαι πόσα χρόνια πριν, ήταν η τελευταία φορά που αντίκρισα τέτοια διάσταση και μάλιστα σε μεσαία BMW. Άρα κάποιος «σφύριξε» στους Βαυαρούς πως η άνεση πρέπει να έχει το δικό της ζωτικό χώρο, ακόμη και στις εν γένει «οδηγοκεντρικές μπέμπες» της μεσαίας κατηγορίας. Τα εξαιρετικά φρένα συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που σέβεται τον οδηγό του. Η κύλιση και η απόσβεση στο δρόμο εννοείται πως απέκτησαν πόντους.

YΠEP
- Επιδόσεις
- Κιβώτιο (αυτόματο 8άρι)
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κατασκευής
- Κύλιση

KATA
- Θέσεις για μικροαντικείμενα

Με περίσσια δύναμη και ροπή από τον υπερτροφοδοτούμενο 1600άρη που μοιάζει να κατάπιε βιταμίνες και με αρωγό το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, η 320i κινείται ταχύτατα, παρότι η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με στόχο τη βελτίωση της άνεσης


Συμπέρασμα
Σαφώς και πρόκειται για εξαιρετική περίπτωση, γιατί τα 1,6 λίτρα δεν συνοδεύονται πια με συμβιβασμό στις επιδόσεις, το αντίθετο θα λέγαμε. Για τους φιγουρατζήδες δεν φαίνονται κιόλας, άντε να καταλάβει ο άλλος τι κρύβεται πίσω από την ταμπέλα «320i». Στο φλέγον ερώτημα της σημαντικής διαφοράς τιμής (τέσσερα χιλιάρικα) με την ταπεινή 316i, την απάντηση δίνει το μπρίο του αναβαθμισμένου κινητήρα. Ο τελευταίος είναι ό,τι πρέπει για να στείλει στην ανεργία τον δίλιτρο των 184 ίππων...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP