ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2008 ::

Σαλόνι Παρισιού 2008

        ..:: Τρίτη, 07 Οκτωβρίου 2008 ::..
Προσαρμογή στην κρίση
Τα φώτα, ο κόσμος και τ' αυτοκίνητα ήταν εκεί, αυτή τη φορά όμως στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, τη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη από πλευράς αριθμού επισκεπτών, αισθανόσουν ένα γενικό «μούδιασμα». Η οικονομική κρίση δεν αφήνει περιθώρια για αισιόδοξες προβλέψεις για τη φετινή χρονιά στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι επικεφαλής των εταιρειών τόνιζαν στις ομιλίες τους τη μεγάλη πτώση των πωλήσεων που παρατηρείται στις ευρωπαϊκές αγορές τους τελευταίους μήνες, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Η προσπάθεια ανάδειξης των αυτοκινήτων ως πρωταγωνιστών της εκδήλωσης ήταν βέβαια προφανής, όχι όμως με τη «γκλαμουριά» άλλων ετών. Έλειπαν τα φαντασμαγορικά σόου και τα ιδιόρρυθμα «χάπενινγκ» που χαρακτήριζαν τα τελευταία χρόνια το Παρίσι και τις άλλες μεγάλες εκθέσεις. Ακόμα και από ελληνικής πλευράς, ήταν εμφανής η λιγότερο πολυπληθής και λιγότερο ενθουσιώδης εκπροσώπηση των εισαγωγικών εταιρειών σε σχέση με άλλες χρονιές.
Τα νέα μοντέλα φυσικά ήταν και πάλι πολλά, ίσως κάπως λιγότερο πολλά από άλλες χρονιές, αφού δεν έχουν απομείνει άλλωστε και πολλές νέες κατηγορίες για να εφευρεθούν! Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι κάθε είδους νέες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 είχαν φυσικά την τιμητική τους, αν και φτάνουμε πλέον σ' ένα σημείο υπερβολής (λόγω των υπερβολών στις νομοθετικές ρυθμίσεις), όπου οι κατασκευαστές παρουσιάζουν πολλές φορές συστήματα και τεχνολογίες για τη μείωση της κατανάλωσης στις εργαστηριακές δοκιμές, χωρίς τα ανάλογα αποτελέσματα στην πραγματική ζωή και την καθημερινή οδήγηση.
Όσον αφορά στα μοντέλα, το νέο Golf θα μπορούσε να είναι ο πρωταγωνιστής, αν η VW δεν βιαζόταν να κάνει νωρίτερα την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίασή του, οπότε έχασε την αίγλη του καινούργιου (κι εμείς άλλωστε δεν το βάζουμε παρακάτω στα νέα μοντέλα της έκθεσης, όπου παραδοσιακά συμπεριλαμβάνουμε μόνο μοντέλα που παρουσιάζονται δημόσια για  πρώτη φορά στην Ευρώπη και δεν έχουν κάνει ακόμα ξεχωριστή δημοσιογραφική παρουσίαση). Ένα άλλο αυτοκίνητο που έκλεψε την παράσταση, αν και είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του στη Γενεύη σε τελική μορφή για παραγωγή, ήταν το νέο μίνι της Toyota, το iQ, που συγκέντρωνε περισσότερα βλέμματα σε σχέση με τα ολοκαίνουργια Avensis και Urban Cruiser, χαρακτηριστικό της αλλαγής νοοτροπίας στην εποχή που ζούμε. Όπως άλλωστε και το γεγονός ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός νέων μοντέλων απ' ότι συνήθως, ήταν μικρά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά και υβριδικά. Αν μη τι άλλο, κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την αυτοκινητοβιομηχανία για έλλειψη προσαρμοστικότητας!_Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Χαρίτος
Επιμέλεια: Η-Β Παπαϊωάννου, Γιάννης Τσιρογιάννης

  UP