ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Έκθεση Φρανκφούρτης :: 2013 ::

Έκθεση Φρανκφούρτης 2013

        ..:: Σαββάτο, 14 Σεπτεμβρίου 2013 ::..

Έλειπε ο ενθουσιασμός
Καινούργια μοντέλα υπήρχαν φέτος στην έκθεση της Φρανκφούρτης, αρκετά μάλιστα, όπως κάθε φορά, αλλά αυτό που έλειπε ήταν η «πανηγυρική» αίσθηση που υπήρχε μέχρι πριν λίγα χρόνια και η «γκλαμουριά» μέχρις υπερβολής μερικές φορές, που χαρακτήριζε παλιότερα τις εκδηλώσεις στα διάφορα περίπτερα. Μπορεί στην υπόλοιπη Ευρώπη η οικονομική κρίση να μην έχει καμία σχέση, σε ένταση  και παρενέργειες, όσο η καταστροφή που βιώνουμε στην Ελλάδα, μπορεί στη χώρα όπου φιλοξενείται η έκθεση, τη Γερμανία, να μην υπάρχει οικονομικό πρόβλημα, αλλά η ευρωπαϊκή αγορά ως σύνολο περνάει κρίση και αυτό δεν μπορεί να μη φανεί σε μια τέτοια εκδήλωση διεθνούς ενδιαφέροντος. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη είναι σημαντικά μειωμένες, μόλις χθες ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, δήλωσε στη Φρανκφούρτη ότι σε όλη Ευρώπη πρέπει να κλείσουν συνολικά 10 εργοστάσια από τους κατασκευαστές για να αντιμετωπιστεί η πλεονάζουσα δυνατότητα παραγωγής που δημιουργεί μεγάλες οικονομικές ζημιές, οπότε ένα τέτοιο δυσάρεστο περιβάλλον δεν μπορεί να μην επηρεάζει τη μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου στην Ευρώπη.
Φυσικά οι Γερμανοί κατασκευαστές ήταν αυτοί που είχαν και την πιο έντονη παρουσία και πολλές από τις σημαντικότερες πρεμιέρες, μια που βρίσκονται «εντός έδρας» σ' αυτήν την έκθεση. Ο καθένας άλλωστε από αυτούς έχει όχι απλώς το δικό του περίπτερο, αλλά δικό του... κτίριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης και η παρουσία τους ήταν πληθωρική, τα περίπτερα εξαιρετικά πλούσια και οι νέες παρουσίες πολλές. Μέχρι και... μίνι πίστα δοκιμής για το ηλεκτριkό i3 είχε στήσει η BMW μέσα στο δικό της κτίριο-περίπτερο, ενώ τη συνέντευξη Τύπου της Mercedes για τη νέα G Class παρακολούθησαν εκατοντάδες παριστάμενοι στο τεράστιο δικό της κτίριο-περίπτερο. Το γεγονός είναι, πάντως, ότι αυτή η έκθεση, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί αναιμική, ήταν λιγότερο εντυπωσιακή από πλευράς νέων παρουσιών και «παλμού» σε σχέση με άλλες εκθέσεις των προηγούμενων χρόνων.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την τάση των τελευταίων ετών για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, φαίνεται πως αποτελεί μεν μια μόνιμη πλέον συνιστώσα των μεγάλων εκθέσεων. Χωρίς όμως τις υπερβολές των περασμένων ετών όπου καθένας είχε και κάτι ηλεκτρικό να δείξει με υπεραισιόδοξες προβλέψεις για το μέλλον, καθώς αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται κατανοητό ότι η γενικευμένη ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί άμεσα, αλλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ειδικές χρήσεις θα συνυπάρχουν για πολλά χρόνια μαζί με τα συμβατικά. Αντίθετα, όλο και περισσότερες είναι οι νέες υβριδικές παρουσίες, κάτι που δείχνει ότι ήταν μάλλον σωστή η πρoσέγγιση της Toyota για βαθμιαία εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης μέσα από τις υβριδικές εφαρμογές._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP