ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2012 ::

Σαλόνι Παρισιού 2012

        ..:: Δευτέρα, 01 Οκτωβρίου 2012 ::..

Ήπια προσαρμογή
Η επίσκεψη στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να διαπιστώσει κανείς το, ολοένα διευρυνόμενο, χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Οι συνέπειες της κρίσης δεν έχουν εξαλειφθεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, πολλές απ' αυτές (μεταξύ των οποίων και η Γαλλία που φιλοξενεί τη συγκεκριμένη έκθεση) έχουν ελλείμματα και χρέη που προσπαθούν να μειώσουν με σκληρά μέτρα που θίγουν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, παρενέργειες και αντιδράσεις φυσικά υπάρχουν, πουθενά όμως δεν βλέπεις αυτή την εικόνα παρακμής, εγκατάλειψης και αδιαφορίας που υπάρχει στην Ελλάδα. Το κράτος εκεί λειτουργεί, ο ιδιωτικός τομέας επίσης, προσπαθώντας να προσαρμόσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του στις νέες πραγματικότητες της αγοράς και της κοινωνίας. Εντύπωση μου έκανε, για παράδειγμα, ότι φεύγοντας από το Παρίσι, όταν βγήκα στην έξοδο του μετρό στο αεροδρόμιο, υπήρχε «μπλόκο» από καμιά... εικοσαριά ελεγκτές που έβλεπαν τα εισιτήρια και τις κάρτες ΟΛΩΝ των επιβατών, παρά το γεγονός ότι στην έξοδο του σταθμού υπάρχουν αυτόματες πόρτες, που για ν' ανοίξουν πρέπει να τοποθετήσεις έγκυρο εισιτήριο σε ειδικό μηχάνημα. Κάθε σύγκριση με το δικό μας ανεξέλεγκτο μετρό των ελλειμμάτων, όπου μπαίνει και βγαίνει όποιος θέλει τζάμπα περιττεύει!
Σε ό,τι αφορά την έκθεση, μετά τα πρώτα χρόνια της ευφορίας για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, οι εταιρείες (και οι κυβερνήσεις) φαίνεται να προσγειώνονται λίγο. Φυσικά υπάρχουν νέα μοντέλα που χρησιμοποιούν και ηλεκτροκίνηση, κυρίως υβριδικά, οι εταιρείες συνεχίζουν τις έρευνές τους για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της έκθεσης όμως ήταν τα συμβατικά νέα μοντέλα, αρκετά φέτος, γύρω στα 25 μαζί με τα «φέις λιφτ». Εκείνο το χαρακτηριστικό που δείχνει ότι περνάμε περίοδο οικονομικής κρίσης και αναπροσαρμογής σε νέα δεδομένα, είναι η παρουσίαση πολλών νέων μικρών αυτοκινήτων και η ιδιαίτερη προβολή από όλες τις εταιρείες (ακόμα και από αυτές που απευθύνονται σε ανθρώπους που δεν επηρεάζονται και πολύ από τις κρίσεις, όπως Ferrari, Porsche κλπ.) της μείωσης της κατανάλωσης των αυτοκινήτων τους και των τεχνολογιών που χρησιμοποιούν γι' αυτό. Όταν η Ferrari τονίζει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση κατά 30% σε 4 χρόνια παρουσιάζοντας μια νέα γενιά κινητήρων... V8 και V12, είναι προφανές ότι ζούμε σε μία εποχή όπου αλλάζουν όλα όσα ξέραμε μέχρι τώρα..._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης, Γιάννης Χαρίτος


  UP