ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Γενεύης :: 2008 ::

Σαλόνι Γενεύης 2008

        ..:: Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2008 ::..
Η διάψευση των «προφητειών»
Η εικόνα είναι γνωστή  τα τελευταία χρόνια στις μεγάλες εκθέσεις, τα νέα μοντέλα παρουσιάζονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες δείχνουν πλέον τα νέα μοντέλα τους πολλούς μήνες πριν αρχίσουν να τα πουλάνε, σε μια προσπάθεια να δελεάσουν τους πελάτες τους και να τους συγκρατήσουν από μία στροφή προς νέα μοντέλα του ανταγωνισμού. Κάποτε οι «προφήτες» προέβλεπαν ότι στις μέρες μας δεν θα είχαν επιβιώσει πάνω από 10 μάρκες και η πραγματικότητα είναι ότι όχι μόνο επιβίωσαν δεκάδες, αλλά ...αυξάνονται και πληθύνονται, καθώς μετά την καθιέρωση των Κορεατών μπαίνουν τώρα και οι Κινέζοι στο παιχνίδι και σε κάθε μεγάλη έκθεση έχουμε και κάτι νέο από την πλευρά τους (φέτος ήταν η BYD που έκανε την εμφάνισή της στη Γενεύη, ανακοινώνοντας την επικείμενη δραστηριοποίησή της -από το 2010-στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που αφορά μάλιστα και τη χώρα μας, αφού ήδη δεχτήκαμε σχετικό δελτίο Τύπου από τον όμιλο Βασιλάκη που θα την αντιπροσωπεύσει στην Ελλάδα). Η ινδική Tata αρχίζει να μη φαίνεται πια τόσο γραφική, αν μάλιστα ολοκληρωθούν οι -προχωρημένες- διαπραγματεύσεις για την εξαγορά εκ μέρους της των Jaguar και Land Rover, ένας ακόμα σοβαρός παίκτης θα προστεθεί στην παγκόσμια αγορά. Ακόμα και οι παραδοσιακοί κατασκευαστές φαίνεται πως πιστεύουν ότι έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν την παρουσία τους, όπως π.χ. η Nissan που αποφάσισε να φέρει στην Ευρώπη την Infiniti, τη μάρκα που δημιούργησε για την κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων (και η οποία επίσης αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας, από τον όμιλο Θεοχαράκη).
Κατά τα άλλα, το θέμα που κυριάρχησε στην έκθεση, πέρα από τα ίδια τα αυτοκίνητα, ήταν η προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2 και την προστασίας του περιβάλλοντος γενικότερα, κάτι που -αν και αποτελεί επαινετή και απαραίτητη προσπάθεια- τείνει δυστυχώς να εξελιχθεί και σε μόδα και «όπλο» του μάρκετινγκ, με όλες τις υπερβολές που αυτό συνεπάγεται. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσει να φέρνει αποτελέσματα και δεν θα φτάσουμε στο σημείο να ακούμε μόνο νούμερα που δεν θα έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. _Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Χαρίτος
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Ι. Βενιός

  UP