ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDM

Η ντίβα μακιγιάρεται         ..:: Κυριακή, 24 Αυγούστου 2014 ::..
Ανανεωμένη στα σημεία, σχεδιαστικά ίσως και χωρίς καν να το πάρει χαμπάρι ο ανυποψίαστος, η Giulietta περνά στο δεύτερο στάδιο του πολυδιαφημισμένου βίου της, προτάσσοντας την προσωπικότητά της
  Άντε τώρα να είσαι υπεύθυνος του σχεδιαστικού κέντρου που επιμελείται τη σιλουέτα της Giulietta και να λάβεις την άνωθεν εντολή να την ανανεώσεις... Τί ακριβώς να ανανεώσεις σε αυτό το κομψοτέχνημα, στη φόρμα ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ που μόνο οι διαστάσεις το τοποθετούν στην κατηγορία C; Κατ' αρχήν θα πρέπει να είσαι τόσο προσεκτικός και διακριτικός στις επεμβάσεις σου, σαν να πρόκειται να πραγματοποιήσεις χειρουργείο ανόρθωσης ενός διάσημου και ευπαρουσίαστου θηλυκού προσώπου. Περισσότερο σαν καλλιτέχνης και λιγότερο σαν χειρουργός. Αυτό επί του προκειμένου μεταφράζεται σε περιορισμένες επεμβάσεις στα φώτα και επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες στους προβολείς και τη γρίλια. Άλλου είδους αλλαγές μην ψάξετε στο σμιλευμένο με ιταλική μαεστρία αμάξωμα, ούτε στο εκφραστικό «πρόσωπο» με την απαιτούμενη φινέτσα.

Εσωτερικό
Ιδιαίτερη εμφανίζεται και η ανανεωμένη πλέον εικόνα του εσωτερικού, που είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές ανάγκες από πλευράς λειτουργικότητας και ποιότητας. Μπορεί και πάλι να μη δίνει μαθήματα στον ανταγωνισμό, αλλά δεν περιμένει κανείς αυτό από μία Alfa Romeo. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, φιλοξενώντας άνετα 4 άτομα, χωρίς να είναι πάντως από τους καλύτερους της κατηγορίας (οι πίσω επιβάτες χωράνε βέβαια χωρίς πρόβλημα, αλλά κάθονται πιο άνετα σε πολλά άλλα αυτοκίνητα). Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία και δείχνει ότι οι Ιταλοί επιτέλους υπολογίζουν και τις πρακτικές ανάγκες των πελατών τους. Το απολύτως κανονικό σχήμα του διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του, οι δύο πρακτικές «θήκες» για μικρά αντικείμενα στα πλευρά είναι πολύ χρήσιμες και μόνο το κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης προσφέρει έδαφος για κριτική.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, σωστές αποστάσεις από το τιμόνι και τα άλλα χειριστήρια και σωστά τοποθετημένους και εύχρηστους διακόπτες. Απλώς, τα κάπως «χωμένα» όργανα δεν είναι τόσο ευανάγνωστα όσο θα θέλαμε τη μέρα και αν κάθεσαι ψηλά τα βλέπεις «ίσα-ίσα», ενώ το πέλμα του δεξιού ποδιού είναι λίγο πιο «όρθιο» απ' όσο θα έπρεπε όταν ακουμπάει πάνω στο γκάζι. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν λεπτομέρειες, όπως π.χ. η ρύθμιση σε ύψος του καθίσματος του συνοδηγού, που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία, οι οποίες δείχνουν ότι το εσωτερικό σχεδιάστηκε με προσοχή όχι μόνο στην αισθητική, αλλά και στη λειτουργικότητα. Εκεί που οι Ιταλοί δεν ξέφυγαν από τις συνήθειές τους, είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Οι κλειστοί είναι πολύ καλοί και το ντουλαπάκι στο ταμπλό πολύ μεγάλο και πρακτικό, αλλά οι ανοιχτοί είναι ανεπαρκείς. Στην ανανεωμένη γενιά δόθηκε προσοχή στην ηχομόνωση, στα ακριβότερα υλικά αλλά και στο νέο σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το Uconnect, όπως αποκαλείται, διατίθεται με οθόνη αφής, διαγώνιου 5 ή 6,5 ιντσών, από την οποία οδηγός και συνοδηγός χειρίζονται το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, ενώ ευνοείται και η σύνδεση smartphone.

Η τιμή εκκίνησης είναι 22.500 ευρώ (20.370 ευρώ με απόσυρση). Με τα δεδομένα της κατηγορίας, η τιμή είναι ανταγωνιστική απέναντι στα "premium" αυτοκίνητα, καθώς μάλιστα συνοδεύεται από ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Στη βασική έκδοση Progression, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC με ηλεκτρονικό έλεγχο διαφορικού (e-Q2) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες (Hill Ηolder), σύστημα επιλογής της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (DNA), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με 6 ηχεία, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start&Stop.
 
Το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά και λειτουργικό και προσφέρει επαρκείς χώρους
  Κινητήρας-κιβώτιο
Οι 105 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων μπορεί να μην εντυπωσιάζουν ως αριθμός, αλλά πρέπει να δίνουμε μικρότερη σημασία στη μέγιστη ισχύ, γιατί τον πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ έχει η ροπή (32,5 kgm στις 1.750 σ.α.λ.). Με τον συγκεκριμένο κινητήρα η Giulietta μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, προσπερνά με απόλυτη ασφάλεια, ενώ έχει κι ένα πλεονέκτημα στην καθημερινή κίνηση στην πόλη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, λόγω της καλύτερης ροπής του ντίζελ στις χαμηλές στροφές. Ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει βέβαια στην επιλογή «Dynamic» του DNA, που δίνει πιο σπορ χαρακτήρα και στον ντίζελ, με πιο άμεση απόκριση και πιο «γεμάτη» λειτουργία. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι πολύ καλό, ακριβές και με καλή αίσθηση, αν και με αρκετά μακριές σχέσεις, ακόμα και με τα δεδομένα των ντίζελ, μια και μιλάμε για σπορτίφ αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι έτσι μπορείς να ταξιδέψεις με λιγότερες στροφές, άρα και με λιγότερο θόρυβο, μια που ο ντίζελ είναι πιο θορυβώδης από τον βενζινοκινητήρα. Από την άλλη πλευρά, είναι αρκετά πιο οικονομικός, παρά το γεγονός ότι δεν είναι και ο κορυφαίος ντίζελ σε οικονομία. Ακόμα και μέσα στην πόλη, τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε είναι κατανάλωση απλησίαστη για τις βενζινοκίνητες Giulietta, ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορείς άνετα να προσεγγίσεις τα 7 λίτρα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο τίποτα δεν χρειαζόταν να αλλάξει σε σχέση με πριν. Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Εκ νέου νιώθεις πως πρόκειται για μια «πραγματική» Alfa, πιστή στην παράδοση και τις αξίες της μάρκας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, οι αντιδράσεις γενικά πολύ προβλέψιμες, ενώ αν επιδιώξεις την πρόκληση υπερστροφής αφήνοντας το γκάζι, το VDC στην επιλογή «Dynamic» λειτουργεί διαφορετικά απ' ότι στη «νορμάλ» ρύθμιση, αφήνοντας το αυτοκίνητο ν' αρχίσει πρώτα να «διορθώνει» και επεμβαίνοντας προοδευτικά αμέσως μετά  αν χρειαστεί, ώστε να μη καταστρέφει τη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, στην επιλογή «Dynamic», σφίγγει το τιμόνι, βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα και αλλάζει η ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με τη λογική ενός σπορτίφ αυτοκινήτου, αλλά με τέτοια ισορροπία ώστε να προσφέρουν μια καλή ποιότητα κύλισης και μια αποδεκτή άνεση, κερδίζοντας τελικά το στοίχημα. Καλά αποδίδουν και τα φρένα, ενώ το σύστημα DNA έχει μια πρόσθετη λειτουργία στη Giulietta, που αφορά στην «προφόρτιση» των φρένων στην επιλογή «Dynamic», ώστε να μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος πέδησης και η απόσταση ακινητοποίησης στα ακαριαία φρεναρίσματα.
 
YΠEP
- Κινητήρας με καλή ροπή
- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα DNA
- Φρένα
- Τιμόνι
- Εξοπλισμός

KATA
- Χώροι πίσω μικρότεροι του μέσου όρου
- Περισσότερος θόρυβος απ' ότι στις βενζινοκίνητες εκδόσεις
- Ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης πορτμπαγκάζ

«Τύπισσα» στο δρόμο και καλοστημένη, η μικρομεσαία Alfa απευθύνεται σε εκείνους τους οδηγούς που επιζητούν το κάτι παραπάνω όχι μόνο στο φαίνεσθαι αλλά και στο είναι

 

Συμπέρασμα
Μπορεί να άλλαξε κι ας μην το καταλάβαμε, μπορεί να μην είναι το πιο ποιοτικό αυτοκίνητο στην κλάση, μπορεί να μην είναι το πιο ευρύχωρο στα μικρομεσαία, μπορεί να μην είναι το πιο οικονομικό μεταξύ των ντίζελ, έχει όμως τόση προσωπικότητα, φανερή και αφανή, που επισκιάζει εύκολα τα παραπάνω και σε κάνει να την επιλέγεις από το σωρό...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP