ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Countryman - Cooper ALL4

Ανανέωση και σταθερότητα         ..:: Δευτέρα, 11 Αυγούστου 2014 ::..
Το αυτοκίνητο με το οποίο η BMW προέβλεψε εγκαίρως τη σύγχρονη τάση για μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό χώρων, πρακτικότητας, ευελιξίας, ποιότητας, καλή οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο και κάποιων δυνατοτήτων για εκτός δρόμου κίνηση στην τετρακίνητη έκδοσή του, ανανεώθηκε στα σημεία, εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και φιλοδοξεί να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του
  Με την παρουσίαση του νέου Mini ήταν αναπόφευκτη και μία ανανέωση του Countryman, ώστε να συμβαδίζει σχεδιαστικά με τα νέα «οικογενειακά» χαρακτηριστικά της γκάμας. Βεβαίως δεν είναι ώρα ακόμα για ένα εντελώς νέο Countryman, βασισμένο στο πλαίσιο του νέου -3θυρου αλλά και 5θυρου πλέον- Mini, αφού το υπάρχον Countryman εμφανίστηκε αρκετό καιρό μετά το προηγούμενο Mini και δεν έχει φτάσει ακόμα σε... ηλικία συνταξιοδότησης. Έχει όμως ήδη περάσει η αναγκαία τριετία για το "facelift", οπότε η χρονική συγκυρία ήταν απολύτως κατάλληλη. Οι αλλαγές δεν είναι πολλές, κυρίως το εμπρός μέρος είναι που έπρεπε να συντονιστεί με το νέο μοντέλο, ενώ η στην ανακοίνωσή της για την ανανέωση του Countryman η εταιρεία είχε επισημάνει ότι έχει βελτιώσει την ηχομόνωση και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τονίζουν την ποιότητα του αυτοκινήτου και ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του. Κατά τα άλλα, όμως, σε λειτουργικό επίπεδο, είναι όπως το γνωρίσαμε στις διάφορες εκδόσεις του που είχαμε ήδη δοκιμάσει.

Εσωτερικό
Το Countryman δεν είναι φυσικά μεγάλο αυτοκίνητο και οι διαστάσεις του εξακολουθούν να το τοποθετούν στην κατηγορία των σούπερ μίνι, αλλά μια και αυτές (μήκος 4,097 μ., μεταξόνιο 2,595 μ.) ήταν μεγαλύτερες ακόμα και από εκείνες της «στέισον» έκδοσης Clubman του Mini, αλλάζουν εντελώς την εικόνα του εσωτερικού, όπως θα έπρεπε δηλαδή για ένα αυτοκίνητο που θέλει να παίξει και «εκδρομικό» ρόλο. Έτσι τώρα στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκέστατοι χώροι για 4 άτομα, ανάλογοι μ' αυτούς που προσφέρει σήμερα ένα καλό σούπερ μίνι, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες (και βέβαια δύο πόρτες επιπλέον, που διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την πρόσβαση πίσω). Στην τετραθέσια διάταξη μάλιστα, τα ατομικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που με τα 350 λίτρα του ανεβαίνει κατηγορία και θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ, ανταποκρινόμενος έτσι απολύτως στο ρόλο που θέλει να παίξει το Countryman. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι απλώς επαρκείς.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, άρα κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η γενική εργονομία είναι καλή, με τις ιδιομορφίες των Mini (μεγάλο ταχύμετρο στη μέση του ταμπλό με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο κέντρο, οι γνωστοί διακόπτες των Mini κλπ.) που απαιτούν κάποια εξοικείωση, αλλά δεν δημιουργούν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Αυτά που αποδείχθηκαν ανεπαρκή είναι τα σκιάδια, που είναι μικρά και αφήνουν κενά γύρω τους, κυρίως όμως αδυνατούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή.

Η τιμή του Countryman, όπως και όλων των Mini, είναι αρκετά αυξημένη για το μέγεθος του αυτοκινήτου, φτάνοντας στην τετρακίνητη έκδοση Cooper τα 26.100 ευρώ χωρίς απόσυρση (24.670 με απόσυρση) στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και στα 27.600 χωρίς απόσυρση (26.170 με απόσυρση) στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, όπως αυτή που δοκιμάσαμε. O στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, Start/Stop για εξοικονόμηση βενζίνης, ραδιο-CD,, ράγες οροφής κλπ.
   
Οι επαρκείς χώροι και η πρακτικότητα χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του Countryman, ενώ η ποιότητα είναι αντάξια της αυξημένης τιμής και του "premium" χαρακτήρα του
  Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας 1.6 με τον μεταβλητό χρονισμό και τους 122 ίππους. Ένας κινητήρας απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει ένα αξιοπρεπέστατο επίπεδο επιδόσεων, που επιτρέπει την αξιοποίηση του καλά στημένου πλαισίου αν θέλεις να κινηθείς με κάπως γρήγορους ρυθμούς. Προφανώς δεν πρόκειται για έκδοση υψηλών επιδόσεων όπως το Cooper S με το τούρμπο, αλλά ο κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά. Μπορεί να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο αν το επιθυμείς, είναι πολύ ελαστικός, είναι εύστροφος, αρκετά δυνατός για τον κυβισμό του και το μόνο του μειονέκτημα είναι ότι είναι κάπως θορυβώδης. Η συνεργασία του με το καλό εξάρι αυτόματο κιβώτιο (που είναι γρήγορο στις αλλαγές) είναι σωστή, ενώ υπάρχει προαιρετικά (με επιπλέον κόστος περίπου 150 ευρώ) και η δυνατότητα ενός διακόπτη "sport", που ανεβάζει ταχύτητες σε υψηλότερες στροφές και κατεβάζει πιο γρήγορα (ενώ σφίγγει και το τιμόνι). Το αυτόματο κιβώτιο (σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση και την ανάγκη για μεγαλύτερη πίεση του κινητήρα στην έκδοση χωρίς τούρμπο) έχει όμως αυξητική συνέπεια στην κατανάλωση, που στην πόλη (με τον κλιματισμό σε μόνιμη λειτουργία) δεν καταφέραμε να ρίξουμε κάτω από τα 11-11,5 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο ήταν γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή που δεν μπορείς να την πεις χαμηλή, αλλά δεν είναι και πολύ υψηλή.

Οδηγώντας
Πολύ καλή είναι και η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,9 εκ.), που δημιουργεί ελαφρά αυξημένες κλίσεις σε σχέση με τις ...μηδενικές του απλού Mini, το κάνει πιο «χαλαρό» στις συνεχείς στροφές σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την αίσθηση που δίνει. Γιατί από την άλλη πλευρά υπάρχει η τετρακίνηση που αντισταθμίζει μια πιθανή επίδραση αυτών των ελαφρά αυξημένων κλίσεων στη τροχιά του αυτοκινήτου, που αποδεικνύεται Mini με τα όλα του, στρίβει με μεγάλη ακρίβεια, φεύγει με τα τέσσερα και απολύτως ελεγχόμενα όταν το πιέσεις, με το πολύ καλό ESP να επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται πραγματικά. Γενικά, το μεγαλύτερο μήκος του Countryman σε σχέση με το απλό Mini κάνει πιο προοδευτική τη συμπεριφορά του και λιγότερο απότομες τις αντιδράσεις του σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.

Στην συνολικά πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο συμβάλλουν και τα εξαιρετικά φρένα, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι. Το σύστημα τετρακίνησης, με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο διαφορικό, υπό κανονικές συνθήκες στέλνει το 50% την ροπή στους πίσω τροχούς και, αν χρειαστεί λόγω των συνθηκών πρόσφυσης, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και στο 100%. Φυσικά, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι στοιχειώδεις. Το ύψος του άλλωστε από το έδαφος είναι μεν αυξημένο, όχι όμως όσο σ' ένα εκτός δρόμου, οπότε μπορείς να κινηθείς σ' ένα χωματόδρομο χωρίς άγχος, μπορείς να κινηθείς σ' ένα χιονισμένο δρόμο ή σε λίγη άμμο, αλλά μέχρις εκεί. Είναι ένα αυτοκίνητο που αυξάνει μεν την ευελιξία κινήσεων του κατόχου του, όχι όμως τόσο ώστε να θεωρείται «εκτός δρόμου». Όσον αφορά το θέμα της άνεσης, είναι μέτρια και το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά τις εγκάρσιες, που δεν απομονώνονται αποτελεσματικά.
 
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Τετρακίνηση που προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός

KATA
- Κατανάλωση στην πόλη
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Ανεπαρκή σκιάδια
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή

Η οδική συμπεριφορά είναι πραγματικά πολύ καλή, χάρη και στην τετρακίνηση, ενώ ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6 επιτρέπει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις

 

Συμπέρασμα
Οι...  άπειρες παραλλαγές που υπάρχουν για το Countryman με τους διάφορους συνδυασμούς κινητήρα-μετάδοσης, δείχνουν ότι οι Γερμανοί προσπαθούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, που συμβαδίζει άλλωστε με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς. Το Countryman είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, αν και προφανώς όχι μαζικής χρήσης, αφού η τιμή του δεν είναι χαμηλή και σίγουρα απευθύνεται σ' ένα συνειδητοποιημένο κοινό. Με δεδομένο τον «εκδρομικό» χαρακτήρα του, άποψή μας είναι ότι όποιος επιλέγει να αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι καλύτερο να πάρει την τετρακίνητη έκδοσή του, που προσφέρει χειμώνα-καλοκαίρι και κάποιες επιπλέον δυνατότητες για την αξιοποίηση του αυξημένου ύψους του από το έδαφος. Το αυτόματο κιβώτιο ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά κοστίζει επιπλέον χρήματα και συμβάλλει και στην αύξηση της κατανάλωσης. Οπότε το Countryman ως μοντέλο παρουσιάζει αναμφισβήτητο ενδιαφέρον, αλλά πριν την τελική επιλογή συγκεκριμένης έκδοσης χρειάζεται οικονομοτεχνική μελέτη.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP