ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Chevrolet Cruze - 1.4

Η πεπατημένη         ..:: Δευτέρα, 11 Αυγούστου 2014 ::..
Το Cruze των τριών όγκων, των αναγνωρισμένων αξιών και των χαμηλών τόνων υιοθετεί πλέον εκτός από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου κι ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1,4 λίτρων με 100 ίππους
  Ο αμερικάνικος κολοσσός της GM εξακολουθεί να ανακατεύει την τράπουλα σε επίπεδο μοντέλων, εκδόσεων και κινητήρων, προκειμένου ο κάθε Ευρωπαίος αγοραστής να βρει το ιδανικό αυτοκίνητο για τον ίδιο, εκείνο που κατά την κρίση του θεωρεί πως ικανοποιεί πληρέστερα τις συγκεκριμένες ανάγκες του. Αυτήν τη φορά, το άνοιγμα γίνεται προς τα κάτω και συγκεκριμένα στη βάση σε ό,τι αφορά τον κυβισμό. Καλά τα τούρμπο και οι επιδόσεις, αλλά μην αγνοούμε πως υπάρχει κοινό από το παρελθόν, «κολλημένο» στην διαχρονική κλασική συνταγή της ατμοσφαιρικής λογικής, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για ένα διαφορετικό, πιο γαλήνιο κοινώς, τρόπο οδήγησης. Σαφώς και το ηλικιακό πλαίσιο τέτοιων οδηγών είναι μεγαλύτερο, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο. Η Chevrolet δεν άφησε την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Άλλωστε τα ράφια της είναι γεμάτα από κινητήρες κάθε μορφής (ας είναι καλά ο όμιλος που την τροφοδοτεί).

Εξωτερικά, το Cruze είναι δεδομένα ένα ελκυστικό σχέδιο που δεν βαριέσαι να κοιτάζεις εύκολα, αλλά κατά την προσωπική μας άποψη, ο ορισμός της οικογενειακής έκδοσης από πλευράς χώρων και άνεσης είναι η σεντάν. Διαθέτει ένα φαρδύ αμάξωμα, με αρμονικές αναλογίες, σωστά όρια μεταξύ των χώρων πάνω και κάτω από το νοητό άκρο του αμαξώματος, σωστά σχεδιασμένο ως προς την κατεύθυνση κίνησης. Εμείς έχουμε την αίσθηση πως το σχέδιό του δεν μένει στην μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει, αλλά άνετα χωράει και στην αμέσως μεγαλύτερη. Η νέα έκδοση από πλευράς κινητήρα δεν υιοθετεί κανένα διακριτικό που να προδίδει τον κυβισμό ή τους ίππους.

Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, ξεχωρίζει η πολύ καλή για την κατηγορία ποιότητα υλικών που σου μεταφέρει γενναιόδωρα το Chevy. Ναι, το Cruze έχει εξαιρετικά στην αφή μαλακά πλαστικά που, αφού ξεπεράσεις τον αιφνιδιασμό, σε πείθουν και για την αίσθηση της συναρμολόγησης και προσφέρουν μια πλούσια αίσθηση αρχοντικής παραμονής στην καμπίνα του. Παράλληλα διαθέτει και πολύ καλούς χώρους τόσο για επιβάτες (οι πίσω είναι βασιλιάδες) όσο και για μικροπράγματα (παντού υπάρχουν ανοιχτές θήκες). Η εργονομία του έχει τις γνωστές αμερικάνικες απόψεις, αλλά δεν υστερεί πουθενά σε λειτουργικότητα, ενώ η σχεδίασή είναι μοντέρνα. Το κόστος αγοράς ξεκινάει από 15.950 ευρώ (14.990 με απόσυρση). Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ραντάρ παρκαρίσματος, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, σύστημα Start/Stop και τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών. Στο βασικό πακέτο εξοπλισμού υπάρχει και το καλαίσθητο, αλλά συνάμα και εύκολο στη χρήση σύστημα MyLink, το οποίο εκτός από ηχοσύστημα και υπολογιστή ταξιδιού προσφέρει και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο. Το Cruze, λοιπόν, έχει έναν εξαιρετικό λόγο αξίας/τιμής με δεδομένους και τους χώρους του (450 λίτρα στο χώρο αποσκευών) που το καθιστούν ικανό να το επιλέξει μια οικογένεια με αυξημένες (τέτοιου είδους) απαιτήσεις.
 
Οι χώροι για επιβάτες αποσκευές και μικροπράγματα βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, από κοντά και η ποιότητα κατασκευής του μικρομεσαίου σεντάν της Chevrolet
  Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το μακρύ επιβλητικό καπό, δεσπόζει ο βενζινοκινητήρας του Cruze με χωρητικότητα μόλις 1,4 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στην τελευταία, ατμοσφαιρική έκδοσή του (13,3 kgm ροπής στις 4.200 σ.α.λ.), δίνοντας ιδιαίτερη (αν όχι αποκλειστική) έμφαση στην οικονομική και γραμμική λειτουργία. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα δοκιμασμένο σύνολο, το οποίο αναλογικά με το ύφος της κατασκευής τα καταφέρνει ικανοποιητικά. Και λέμε ικανοποιητικά, γιατί συνηθίσαμε στη ροπή των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων που δεν χρειάζονται πολλές αλλαγές στο κιβώτιο για να κινηθούν σβέλτα. Στην πράξη όμως δεν θα ζητήσει πάνω από 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. με κανονική χρήση από τον οικογενειάρχη. Σαφώς και δεν μπορεί να συγκριθεί σε τράβηγμα και επιδόσεις με τα υπόλοιπα σύνολα της σειράς, ωστόσο μπορεί να διατηρήσει το κόστος αγοράς σε προσιτά επίπεδα και αυτό είναι το κύριο ζητούμενο εδώ. Εάν πάντως δεν πιέσεις και κινείσαι σε ρυθμούς κυκλοφορίας, τίποτα δεν θα σε χαλάσει από πλευράς κινητήρα, με την σχετική ελαστικότητα να είναι παρούσα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Chevrolet ακολουθεί πιστά την τροχιά που έχεις επιλέξει χωρίς αρνητικές αντιδράσεις. Πρέπει να κάνεις ένα κεφαλαιώδες λάθος, να είσαι μεθυσμένος ή δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο, για να το βγάλεις από το δρόμο. Οδηγείς με γραμμές, εμπιστεύεσαι το πλαίσιο, αδιαφορώντας για τις σχεδόν ανύπαρκτες αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Η δύναμη δεν είναι αρκετή προκειμένου να υπερνικήσει το απόβαρο των 1.300 κιλών, οπότε κινείσαι συνήθως με κεκτημένες ταχύτητες και ασφάλεια. Σε αυτό συμβάλλει και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, που σαφώς είναι προσανατολισμένη στην άνεση, με θετικό αντίκτυπο στην ηρεμία των επιβατών. Το Cruze δεν πλέει πάνω στην ανάρτησή του, απλώς δεν είναι το αυτοκίνητο που θα επέλεγες για να κινηθείς γρήγορα σε μια απαιτητική διαδρομή. Κατανοητό και απόλυτα σεβαστό. Έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο που φοράει έναν «οριακό» για τα κιλά του κινητήρα, με αξιοπρεπή συμπεριφορά χωρίς εκπλήξεις. Σύστημα διεύθυνσης, κιβώτιο και φρένα ταυτίζονται με την παραπάνω προϋπόθεση, δεν εξιτάρουν, αλλά το σημαντικότερο, δεν πρόκειται επ' ουδενί να σε προβληματίσουν.

 
YΠEP
- Τιμή αγοράς
- Χώροι πίσω επιβατών
- Χώρος αποσκευών
- Ασφαλής συμπεριφορά
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτριες επιδόσεις

Στο δρόμο, το Cruze εστιάζει στην ασφαλή συμπεριφορά του, ενώ παράλληλα εξυμνεί την άνεση από την ανάρτηση που αναμένεις από ένα οικογενειακό τετράθυρο

 

Συμπέρασμα
Το Cruze τριών όγκων των 1,4 λίτρων και 100 ίππων, αποτελεί ένα τίμιο οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ καλή σχέση αξίας/προσφοράς, άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, πλούσιο εξοπλισμό, άνετη συμπεριφορά στο δρόμο και έναν κινητήρα μικρού κυβισμού χωρίς τούρμπο, ο οποίος παρ' ότι δεν το βάζει με τίποτα κάτω, αποτελεί πλέον μειοψηφία στην κατηγορία του.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.chevrolet.gr


  UP