ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C4 Picasso - 1.6 e-HDi 115

Ούτε βήμα πίσω         ..:: Σαββάτο, 26 Ιουλίου 2014 ::..
Το εμβληματικό πολυμορφικό της Citroen εξακολουθεί να συνδυάζει ξεχωριστή σχεδίαση και κορυφαία πρακτικότητα, προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης-καλής οδικής συμπεριφοράς, είναι πραγματικό 5θέσιο με 5 ανεξάρτητα καθίσματα και άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και κινείται από ένα δυνατό και πολύ οικονομικό κινητήρα ντίζελ
  Το πρώτο Picasso έκανε αίσθηση και γνώρισε μεγάλη επιτυχία όχι μόνο λόγω της ξεχωριστής σχεδίασής του, που ξέφευγε από τα συνηθισμένα σχήματα «τύπου βαν» των πολυμορφικών, αλλά και γιατί ήταν ταυτόχρονα ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο που προσέφερε στο μέγιστο όλα τα πλεονεκτήματα των πολυμορφικών. Και μαζί με όλα αυτά έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, χαρακτηριστικό άλλωστε όλων των Citroen. Τα ίδια πλεονεκτήματα τα διατήρησε όταν μετονομάστηκε από Xsara σε C4 Picasso και τα ενισχύει σήμερα στη δεύτερη γενιά του ως C4. Βασισμένο στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα του γκρουπ PSA, το νέο μοντέλο δεν είναι μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις από το προηγούμενο (μήκος 4,43 μ., μικρότερο κατά 4 εκατοστά), έχει όμως μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,5 εκατοστά. Ταυτόχρονα, είναι ελαφρύτερο κατά 140 κιλά, διαφορά αρκετά σημαντική για τη βελτίωση των επιδόσεων και την ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.

Εσωτερικό
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο συνεπάγεται και ακόμα καλύτερους χώρους επιβατών, που ούτως ή άλλως ήταν πολύ καλοί και στο προηγούμενο μοντέλο. Οπότε το νέο Picasso είναι πραγματικά ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο, στο οποίο 5 ενήλικοι επιβάτες μεταφέρονται με τον πιο άνετο τρόπο. Και τονίζουμε τον αριθμό 5 και όχι 4 όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το Picasso έχει τρία ανεξάρτητα καθίσματα ίδιου μεγέθους πίσω και απολύτως επίπεδο πάτωμα. Έτσι ο μεσαίος επιβάτης πίσω δεν κάνει το παραμικρό συμβιβασμό σε σχέση με τους άλλους δύο και μεταφέρεται με την ίδια ακριβώς άνεση. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η μεγάλη ευελιξία που προσφέρει στη διαμόρφωση του εσωτερικού του. Τα τρία πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως με τη μεγαλύτερη ευκολία, με μία μόνο κίνηση, ενώ αναδιπλούμενο είναι και το κάθισμα του συνοδηγού. Έτσι υπάρχει δυνατότητα πολλών διαφορετικών διαμορφώσεων ανάλογα με τις ανάγκες σε αντικείμενα και ανθρώπους, όπως επίσης και η δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μεγάλου μήκους. Τη συνολική εικόνα της πρακτικότητας ολοκληρώνει ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών που έχει χωρητικότητα 537 λίτρων.
 
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η Citroen μάλιστα ξεφεύγει από τη συνηθισμένη επιλογή της κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού και ειδικά για το δικό του κάθισμα προσφέρει συνεχή ρύθμιση της πλάτης, σε αντίθεση με την κλιμακωτή ρύθμισή του καθίσματος του συνοδηγού. Έτσι δίνει τη δυνατότητα στον καθένα να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Κατά τα άλλα γενική εργονομία είναι σωστή κι ένα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία γίνονται οι ρυθμίσεις των περισσότερων συστημάτων (κλιματισμός, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, υπολογιστής ταξιδιού κλπ.) Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, όπως και το προηγούμενο μοντέλο, λόγω του πανοραμικού παρμπρίζ που ανεβαίνει μέχρι αρκετά ψηλά, καταλαμβάνοντας μέρος της οροφής, για να υπάρχει η δυνατότητα σωστή λειτουργίας των σκιαδίων όταν ο ήλιος βρίσκεται εμπρός, αυτά δεν είναι στερεωμένα στην οροφή αλλά σε δύο συρόμενες μικρές... τέντες, που κατεβαίνουν όσο χρειάζεται για να προστατεύει το σκιάδιο τα μάτια του οδηγού ακόμα κι όταν ο ήλιος είναι χαμηλά. Αυτό έχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα της καλύτερης προστασίας όταν ο ήλιος είναι στο πλάι, γιατί όταν στρέφονται τα σκιάδια η συρόμενη βάση τους μπορεί να τα φέρει προς τα πίσω, καλύπτοντας έτσι όλο το παράθυρο.

Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ καλή, σημαντικά αναβαθμισμένη σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.050 ευρώ χωρίς απόσυρση (20.620 με απόσυρση) με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με Hill Assist, 6 αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, cruise control, προβολείς ομίχλης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα πολυμέσων με οθόνης αφής 7'' κλπ.
   
Το εσωτερικό είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, πολύ προσεγμένο ποιοτικά και πολύ πρακτικό
  Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 115 ίππους είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα του είδους. Με πολύ καλή ροπή από αρκετά χαμηλές στροφές, έχει ικανοποιητική ευστροφία για ντίζελ και αρκετή δύναμη για να κινεί άνετα το αυτοκίνητο, που έχει ικανοποιητικές επιδόσεις και προσπερνάει με ασφάλεια. Εκεί φυσικά που δείχνει τον καλύτερο εαυτό του, όπως οι περισσότεροι ντίζελ, είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις χάρη στην καλή ροπή του. Το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και συνεργάζεται πολύ καλά μαζί του. Κάτι που αποδεικνύεται και από την κατανάλωση του αυτοκινήτου, που είναι πραγματικά πολύ χαμηλή για το μέγεθος και το χαρακτήρα του. Στο ταξίδι μάλιστα μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη η κατανάλωση που είχαμε ήταν γύρω στα 8-8,5 λίτρα με τον κλιματισμό πάντα σε λειτουργία.

Οδηγώντας
Όπως θα περίμενε κανείς από ένα Citroen, η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, κορυφαία θα λέγαμε για μεσαίο πολυμορφικό, που σίγουρα δεν ευνοείται από το αυξημένο ύψος του. Και πραγματική οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι κάπως αυξημένες σε σύγκριση με ένα σεντάν ή ένα χάτσμπακ (με δεδομένο άλλωστε ότι στις ρυθμίσεις της ανάρτησης έχει δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην άνεση), χωρίς όμως να επηρεάζουν την τροχιά και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Το κράτημα του είναι πραγματικά πολύ καλό, η συμπεριφορά του στις στροφές ουδέτερη, με πολύ προοδευτική υποστροφή στην πίεση και πλήρη απουσία απότομων αντιδράσεων.

Με δυο λόγια, πρόκειται για ένα πολύ ασφαλές και πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο που ελέγχεται εύκολα και δεν αιφνιδιάζει ποτέ. Το ικανοποιητικό τιμόνι και τα καλά φρένα ενισχύουν τη συνολικά καλή εικόνα και το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης του οδηγού. Ταυτόχρονα βέβαια το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση, που μπορεί να μη φτάνει στα επίπεδα των Citroen με τις υδροπνευματικές αναρτήσεις, αλλά είναι σαφώς αντάξιο της γαλλικής παράδοσης.
 
YΠEP
- Χώροι για επιβάτες κι αποσκευές
- Πολυμορφικότητα εσωτερικού
- 5 ανεξάρτητα καθίσματα
- Άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Δυνατός και οικονομικός ντίζελ
- Πανοραμικό παρμπρίζ
- Εξοπλισμός

KATA
- Αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση μ' ένα σεντάν

Με δυνατό και οικονομικό κινητήρα κι ένα πολύ καλό συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, το C4 Picasso είναι πολύ ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο

 

Συμπέρασμα
Η αντικατάσταση του Picasso δεν ήταν μια εύκολη δουλειά για τη Citroen. Όταν έχεις ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του, χρειάζεται σίγουρα μεγάλη προσοχή και μεγάλη προσπάθεια για να είναι ακόμα καλύτερος ο αντικαταστάτης του. Η συγκεκριμένη προσπάθεια πάντως ήταν σαφώς πετυχημένη. Η γαλλική εταιρεία εξακολουθεί να έχει ένα από τα κορυφαία μεσαία πολυμορφικά, ένα ευρύχωρο και πολύ πρακτικό αυτοκίνητο, ασφαλές, ευκολοδήγητο και ευχάριστο για τον οδηγό και πολύ άνετο για τους επιβάτες, μ' ένα καλό κινητήρα ντίζελ, δυνατό και πολύ οικονομικό. Δύσκολα μπορεί κανείς να ζητήσει κάτι περισσότερο από ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP