ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 1.6 e-HDi 115

Η καλύτερη εκτέλεση         ..:: Σαββάτο, 12 Ιουλίου 2014 ::..
Οδηγούμε, θαυμάζουμε και τελικά ερωτευόμαστε το νέο 308 της Peugeot, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν είναι απλώς άλλο ένα αυτοκίνητο στην γκάμα της,  γιατί ο πήχυς ανέβηκε ψηλά σε μια περίοδο που το χρειαζόταν εκτός των άλλων και η εταιρεία
  Αν είσαι Peugeot ξέρεις. Βούτυρο στο ψωμί της το πώς θα πρέπει να είναι ένα σύγχρονο οικογενειακό μικρομεσαίο. Αυτή τη φορά μένουμε άναυδοι και δεν έχουμε κανένα λόγο να υπερβάλλουμε, σε μια εποχή όπου τα μικρομεσαία είναι τόσο ίδια μεταξύ τους. Εμφανισιακά και οδηγικά θα ήμασταν τουλάχιστον γραφικοί να ξεστομίζουμε κορώνες χωρίς αντίκρισμα. Το νέο 308 είναι το βότσαλο που ταράσσει λιμνάζοντα ύδατα σε μια κατηγορία η οποία προσπαθεί αγχωτικά να αποτελέσει την κορυφή της πυραμίδας σε επίπεδο αγοράς, τουλάχιστον στο χειμαζόμενο οικονομικά νότο της Ευρώπης. Το 308, πέραν του ότι είναι το καλύτερο Peugeot που έχει κατασκευαστεί ποτέ, είναι σε θέση να χτυπήσει την κορυφή στην κατηγορία. Βαριά κουβέντα. Ούτε τρελαθήκαμε, ούτε πήραμε... διαφήμιση από την εταιρεία (για την ακρίβεια, ούτε πέρσι ούτε φέτος έχoυμε πάρει την παραμικρή διαφήμιση από την Peugeot, απλώς έχουμε συνηθίσει να λέμε τα πράγματα όπως τα βλέπουμε, γιατί σεβόμαστε αυτούς που μας διαβάζουν!_Π.Φ.). Αν ξεκινήσεις την οπτική ψηλάφηση του νέου λιονταριού, σίγουρα δεν πρόκειται να βγάλεις άκρη. Σαν ένα μείγμα μικρής BMW και αυστηρού VW, ίσως και κάτι από Audi. Σε κοιτάζει επιθετικά, το ύψος του δείχνει και είναι χαμηλό, όπως και το μήκος του μίκρυνε συγκριτικά με τον προκάτοχο, ενώ η ουρά με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, είναι -κατά τη γνώμη μας- εξαιρετικά ελκυστική.

Εσωτερικό
Με μια πρώτη ματιά εδώ έχουμε άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της premium αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς δηλαδή το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε "premium" αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας! Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει πολύ έξυπνα και εργονομικά τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές παρ' ότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό ντουλάπι σε χωρητικότητα στα δεξιά - και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ότι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια όχι ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια, αλλά στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, περιμέναμε περισσότερα, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα, απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο. Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων κοστίζει 22.250 ευρώ (18.820 ευρώ με απόσυρση), τιμή εύγευστη αφού συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''.
   
Ξεχειλίζει από μαλακά υλικά και καλή συναρμογή το εσωτερικό, με την οθόνη αφής να προσφέρει τα πάντα και τους διαθέσιμους χώρους επιβατών να κυμαίνονται κάπου γύρω από το μέσο όρο
  Κινητήρας-κιβώτιο
Λίρα εκατό αποδεικνύεται και στο 308 το σύνολο πετρελαίου των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό, τους 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και τα 27,6 kgm στις 1.750 σ.α.λ. Σπρώχνει το απόβαρο των 1.160 κιλών εύκολα και πρόθυμα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδέψει τον αριθμό 2. Με όποια σχέση κι αν έχεις στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση, χωρίς κενά και εξάρσεις, η επιτάχυνση είναι μεστή και άμεση. Η χροιά του ήχου είναι ευχάριστη και το ωφέλιμο εύρος σχετικά μεγάλο για ντίζελ κινητήρα. Οι προσπεράσεις είναι εύκολες (άρα και ασφαλείς) σε όλες τις συνθήκες. Τα 10,2'' που ανακοινώνει η εταιρεία για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι εύκολος στόχος, όπως και η τελική ταχύτητα των 194 χλμ./ώρα. Η καλή ηχομόνωση δεν αφήνει τον κινητήρα να ενοχλήσει, ακόμη και όταν εκείνος είναι κρύος νωρίς το πρωί. Ούτε σε επιβαρυμένες συνθήκες η μεικτή κατανάλωση ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένης και της ενθουσιώδους οδήγησης στο ορεινό στροφιλίκι της Αττικής. Επιπρόσθετα, το σύνολο πετρελαίου του 308, παράγει εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km, οπότε απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Θα ξεκινήσουμε από την τεχνολογική προσέγγιση του νέου 308 για να φτάσουμε στο αποτέλεσμα και στη συμπεριφορά στο δρόμο. Η νέα πλατφόρμα EMP2 της εταιρείας υιοθετεί χρήση νέων τύπων χάλυβα, συνθετικών υλικών και αλουμινίου που επιφέρουν μείωση του συνολικού βάρους κατά 140 κιλά. Το 76% της πλατφόρμας είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, με το χώρο του εφεδρικού τροχού να είναι φτιαγμένος αποκλειστικά από σύνθετα υλικά. Οι κολλήσεις με λέιζερ, η χρήση θερμής μορφοποίησης επιφανειών και οι πλαστικοποιήσεις μεταβλητού πάχους, είναι μερικές από τις επιπλέον τεχνικές κατασκευής για τη συγκράτηση του βάρους. Η βελτιστοποίηση της ανάρτησης και των σημείων στήριξης της, κατέστησαν δυνατή τη μείωση του κύκλου στροφής του 308 κατά 30 εκ., με τη διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τώρα τα 10,4 μ., εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλή ευελιξία. Σε επίπεδο ανάρτησης, η τοποθέτηση των αμορτισέρ του πίσω άξονα έγινε πάνω στον βραχίονα και όχι μέσα στο ελατήριο, προς όφελος της άνεσης.

Στην πράξη, εξυμνείς τις προσπάθειες των τεχνικών να πετύχουν τον ιδανικό συνδυασμό απόσβεσης και κρατήματος με τον πατροπαράδοτο γαλλικό τρόπο. Η απόκοσμη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και μοναδική ένσταση το «γκουπ» στα απότομα εγκάρσια κατσαρά οδοστρώματα. Σαν να τερματίζει η ανάρτηση, σαν να αργεί να απορροφήσει το φιλτράρισμα. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δίνει σεμινάρια ισορροπίας, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή! Η διαδρομή της επιτρέπει κλίσεις ακόμη και σε φάσεις επιτάχυνσης/επιβράδυνσης. Αυτό όμως σε τίποτα δεν την εμποδίζει να συγκρατεί σωστά το αμάξωμα στην πίεση. Ενδεικτικό είναι πως και στα πιο κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές, το 308 δεν έδειξε να κλονίζεται, πράγμα που μας αύξησε την αυτοπεποίθηση.
 

YΠEP
- Ποιότητα καμπίνας
- Κύλιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Κινητήρας
- Χώρος αποσκευών

- Κατανάλωση

KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Η αντίδραση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Μόνο στη Peugeot θα επέτρεπες τέτοια ρύθμιση στην ανάρτηση χωρίς να εκφράσεις παράπονο, τα δυο «κ», κύλιση και κράτημα είναι υψηλού επιπέδου, όπως και η δική σου χαρά πίσω από το εξαιρετικό τιμόνι

 

Συμπέρασμα
Δεν το κρύβουμε πως το νέο 308 μας άρεσε απροσδόκητα. Σε μια εποχή όπου οι Γερμανοί λυμαίνονται τα πάντα, ένας Γάλλος τολμά να σηκώσει κεφάλι επιδεικνύοντας τα προσόντα του. Ποιοτικό όσο δεν περίμενες, σύγχρονο αισθητικά και καλοστημένο, το μικρομεσαίο Peugeot ορκίζεται ευχάριστη συμβίωση και δεν ζητά υπέρογκο ποσό για όσα γενναιόδωρα παρέχει.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP