ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - 16i

Ζήτω το downsizing         ..:: Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014 ::..
Με νωπά τα διαπιστευτήρια από τις υπόλοιπες εκδόσεις κυβισμού, η Χ1 «κατεβαίνει στο λαό» με το βενζινοκινητήρα 1.6, τις γνωστές δυνατότητές της και μια πιο εύπεπτη τιμή αγοράς, ζητώντας τελικά την ψήφο του
  Το ότι τα οχήματα ελευθέρου χρόνου αποκτούν διαρκώς υποκατηγορίες είναι γνωστό από καιρό. Αυτό συμβαίνει αφενός για να στριμωχτούν περισσότερα μοντέλα ανάμεσα στις ήδη γνωστές και καθιερωμένες κατηγορίες και αφετέρου, για να βρει τελικά ο αγοραστής εκείνο το αυτοκίνητο με το οποίο ο ίδιος θεωρεί πως θα ικανοποιήσει καλύτερα τις ανάγκες του. Η νέα μόδα, αν μας επιτρέπεται η συγκεκριμένη φράση, είναι τζιποειδών χωρίς τετρακίνηση. Σαφώς και δεν τρελάθηκαν ξαφνικά οι κατασκευαστές ξεχνώντας την τετρακίνηση. Τα τμήματα έρευνας ήταν κατηγορηματικά πως η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού σπάνια θα κινηθεί μακριά από την άσφαλτο, οπότε κάθε είδους επιβάρυνση από την τετρακίνηση θεωρείται περιττή. Μάλιστα οι επιστήμονες ισχυρίζονται πως πολλοί από τους ιδιοκτήτες δεν γνωρίζουν καν αν το αυτοκίνητό τους διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Κάπου εδώ, λοιπόν, εμπλέκεται στην ιστορία μας η Χ1, που δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι μόνο τετρακίνητη, οπότε πλέον δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί μόνο μεγάλους σε κυβισμό κινητήρες που αυξάνουν αναλογικά και το κόστος της. Ας είναι καλά η σύγχρονη τεχνολογία κι οι μεσαίου κυβισμού κινητήρες με το μικρό σε διάμετρο τούρμπο και ιδού μια πρόταση που δεν θα απογοητεύσει κανέναν.

Σε επίπεδο χώρων, η X1 βρίσκεται ένα σκαλί πιο κάτω από την X3, όπως και από την σειρά 3 σεντάν, προσφέροντας πάντως επαρκείς χώρους για 4 άτομα, οπότε το αυτοκίνητο μπορεί προφανώς να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από το χώρο αποσκευών των 420 λίτρων, που επίσης είναι επαρκής, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, το οποίο είναι ποιοτικό και προσεγμένο και χαρακτηρίζεται από την απουσία τριγμών (κάτι που γίνεται αισθητό σε δρόμους γεμάτους ανωμαλίες, όπου μία λιγότερο γεροδεμένη κατασκευή πιθανότατα θα ενοχλήσει). Πολύ καλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί ο οδηγός και σωστή στήριξη του σώματος, ενώ το αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου από το δρόμο βελτιώνει την ορατότητα προς τα εμπρός. H X1 16i είναι η πιο προσιτή από τις εκδόσεις της γκάμας, φέρνοντας την τιμή της στα 28.700 ευρώ (27.405 ευρώ με απόσυρση), με εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ 6 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ.
 
Το εμπνευσμένο και ευρύχωρο εσωτερικό με την καλή ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμολόγηση, σε κερδίζει εύκολα
  Κάτω από το καπό κρύβονται τα σπουδαία. Ένας βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, που αποδίδει 143 ίππους και 22,4 κιλά ροπής. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως τα 1.415 κιλά του βάρους του αυτοκινήτου θα βρουν ικανό αντίπαλο, χωρίς μάλιστα αυτός να διαθέτει δυο λίτρα χωρητικότητας. Στην πραγματικότητα στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκεί δηλαδή που τη χρειάζεσαι, έχεις τη ροπή να κινηθείς αξιοπρεπώς χωρίς να σπαταλήσεις αρκετή βενζίνη (γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ.). Πιο ψηλά γρήγορα θα κατανοήσεις πως δεν υπάρχει λόγος να επιμένεις, αφού τα χαρακτηριστικά ισχύος θυμίζουν λίγο πετρελαιοκινητήρα, με εξαίρεση φυσικά την υποδειγματική ευστροφία. Στη δεξιά περιοχή του στροφόμετρου γίνεται σαφές πως σε τέτοιες κατασκευές τα κυβικά εκατοστά δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν. Μικρό πάντως το τίμημα, όπως και να έχει. Αρωγός του κινητήρα είναι το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο το οποίο με το εύρος κατανομής των σχέσεών του δεν σε αφήνει ποτέ να μείνεις «κρεμασμένος».

Στο δρόμο η Χ1 δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες αδελφές της, όντας καλοστημένη με ιδανική κατευθυντικότητα και χάρη στις κινήσεις της. Η διαφορά έγκειται πως αυτή εδώ η «μικρή» φωνάζει για περισσότερους ίππους τους οποίους μπορεί να διαχειριστεί το στιβαρό πλαίσιό της. Σαφώς και η συμπεριφορά της οπισθοκίνητης sDrive δεν μπορεί να είναι τόσο ακριβής όσο αυτή της τετρακίνητης xDrive και πάλι όμως είναι πολύ καλή. Απλώς οι κάπως αυξημένες κλίσεις (όχι πολύ, χάρη στις σφιχτές αναρτήσεις, σε βάρος όμως της άνεσης) επηρεάζουν το αυτοκίνητο λίγο περισσότερο απ' ότι το τετρακίνητο, αν σώνει και καλά επιθυμείς να οδηγήσεις πολύ γρήγορα. Το πολύ καλό τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στην προσπάθεια να βάλει (και να διατηρήσει) το αυτοκίνητο στην τροχιά που θέλει με ακρίβεια, ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα. Φυσικά με την απουσία της τετρακίνησης οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι πλέον ελάχιστες και περιορίζονται στην κίνηση σ' ένα χωματόδρομο χωρίς το άγχος να «βρει» από κάτω το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές και αυτή η Χ1 διαθέτει τη σπιρτάδα στην κίνησή της, όπως επίσης και τη μέτρια άνεση από την ανάρτηση. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα σε αυτή τη ζωή. Αυτός ο light σπορτίφ χαρακτήρας απαιτεί και κάποιες μικρές θυσίες.
 
YΠEP
- Σπορτίφ χαρακτήρας
- Εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων
- Φρένα
- Τιμόνι
- Κινητήρας με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση

KATA
- Μέτρια άνεση από την ανάρτηση

Στο ασφάλτινο τερέν η Χ1 ακολουθεί πιστά σε αρετές τις μεγαλύτερες αδελφές της, έχοντας ρίξει ελάχιστο νερό στο κρασί της, σε ό,τι αφορά στην ακρίβεια των χειρισμών και τις επιδόσεις

 

Με απόλυτα κριτήρια και ερμηνεύοντας όσα οικονομικά δεινά έχουμε υποστεί ως Έλληνες τον τελευταίο καιρό, αυτή είναι κατά τη γνώμη μας η πιο τίμια πρόταση μεταξύ των Χ1. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί η δύναμη της εικόνας είναι σαφώς πιο έντονη σε τέτοιου είδους οχήματα, ακόμη και από τα ουσιαστικά πλεονεκτήματα που μπορούν να προσφέρουν τα δυσπρόσιτα πλέον κυβικά εκατοστά, καθώς και η ακριβή (από κάθε άποψη) τετρακίνηση. Ιδιαίτερα όταν η έντονη προσωπικότητα της μικρής αυτής BMW, ακόμη και χωρίς αυτά τα σημαντικά «όπλα», δεν διαταράσσεται στο ελάχιστο.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP