ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Το παιχνίδι με τα ντίζελ

Η ιστορία με τα «πειραγμένα» ντίζελ της VW στην Αμερική, ήταν φαινομενικά μία περίπτωση προσπάθειας από μία πολυεθνική να παρακάμψει τους κανόνες προς όφελός της, στην πραγματικότητα όμως κρύβει και πολλές άλλες επιδιώξεις από διάφορες πλευρές, όχι πάντα τόσο αθώες... περισσότερα

Τα εν οίκω

Ο ειδικός Τύπος, αρχικά έντυπος, τώρα και ηλεκτρονικός, παίζει εδώ και πολλές δεκαετίες σε όλο τον κόσμο ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά και όσων ενδιαφέρονται για περισσότερο εξειδικευμένη ενημέρωση και πληροφόρηση πάνω σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά στην Ελλάδα ο ρόλος και η αξιοπιστία του υποβαθμίζεται από την παραποίηση των στοιχείων κυκλοφορίας-επισκεψιμότητας σε επίπεδα συχνά εξωφρενικά... περισσότερα

Τριτοκοσμικό το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα

Οι εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας με την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη κίνηση των αυτοκινήτων οδηγούν σε μία ριζική αλλαγή της αυτοκίνησης, για την υποστήριξη της οποίας απαιτούνται υποδομές, τις οποίες κανείς δεν ενδιαφέρεται να αναπτύξει στην Ελλάδα, κάτι που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να αγοράζουν στο μέλλον οι Έλληνες αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας, που θα κατασκευάζονται για τον τρίτο κόσμο... περισσότερα

Θα χαθεί κι η τελευταία ευκαιρία;

Μετά τις μεγάλες ευκαιρίες που χάθηκαν στο παρελθόν για να συμμετάσχει η Ελλάδα στην κατανομή των δραστηριοτήτων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, δυστυχώς κινδυνεύουμε να μείνουμε έξω και από τις νέες θεαματικές εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά το γεγονός ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε όλες τις δυνατότητες για μια πλήρη και δυναμική συμμετοχή... περισσότερα

Ακινησία στο σταυροδρόμι της ηλεκτροκίνησης

Το ελληνικό κράτος δεν έχει καμία απολύτως πολιτική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και δεν έχει κάνει τίποτα για τη σταδιακή δημιουργία ενός δημοσίου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μας προσφέρει δεκάδες εκατομμύρια για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών φόρτισης, που μένουν αναξιοποίητα... περισσότερα

Τα φορτηγά στις πλατείες;

Έχοντας ασκήσει επανειλημμένως κριτική στον υπουργό Υποδομών, οφείλουμε, για να είμαστε δίκαιοι, να επαινέσουμε την πρόσφατη υπουργική απόφαση για τον περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο των αυτοκινητοδρόμων οδικό δίκτυο και την επιβολή προστίμων για τους παραβάτες... περισσότερα

Φτήνια ή απάτη;

Δυστυχώς, αν και στους Έλληνες αρέσει να περνιούνται για έξυπνοι, ως καταναλωτές είναι συχνά τα... μεγαλύτερα κορόιδα που υπάρχουν! Κι αυτό επειδή -εκτός της αδιαφορίας τους για «έρευνα αγοράς»- έχουν την τάση να θεωρούν «πανάκριβο» οτιδήποτε τους πουλάει κάποιος, χωρίς να συνυπολογίζουν τα πραγματικά κόστη κάθε προϊόντος σε συνδυασμό και με την ποιότητά του. Έτσι, παρασύρονται απ' οποιονδήποτε πουλάει φτηνά κάτι, ακόμα κι όταν η τιμή είναι τόσο χαμηλή που θα έπρεπε να τους βάζει σε σκέψεις.... περισσότερα

Στου κασίδη το κεφάλι

Πέρα από την κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου, η κρίση έφερε και ορισμένες ακόμα σημαντικές παρενέργειες, που επηρεάζουν τη χρήση των αυτοκινήτων και σε ορισμένες περιπτώσεις αυξάνουν έμμεσα το κόστος της. Παρενέργειες οι οποίες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διάλυση του κράτους και την αδυναμία του να εξασφαλίσει την σωστή λειτουργία των υπηρεσιών του, να συντηρήσει επαρκώς τις υποδομές του και να ελέγξει τις κάθε είδους δραστηριότητες ιδιωτών και επαγγελματιών, τις συνέπειες των οποίων υφίστανται όλοι... περισσότερα

Στρατηγική εναντίον καινοτομίας

Για πολλές δεκαετίες οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργούσαν τα αυτοκίνητά τους μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό πλαίσιο, με αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια του καθενός να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές την τεχνολογία και την καινοτομία. Σήμερα η εξέλιξη των αυτοκινήτων εξακολουθεί να γίνεται φυσικά από τους μηχανικούς, οι οποίοι περιορίζονται όμως σημαντικά από τους υπευθύνους του μάρκετινγκ εσωτερικά και από τους εθνικούς και διεθνείς νομοθέτες εξωτερικά... περισσότερα

«Έργα» και ημέρες της τοπικής αυτοδιοίκησης

Μιλάμε συχνά για τα λάθη, τις παραλείψεις ή τα σκάνδαλα των κεντρικών κυβερνήσεων στην Ελλάδα, αλλά συνήθως ξεχνάμε τα αντίστοιχα ολισθήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, που συχνά ξεπερνάει κατά πολύ την κεντρική κυβέρνηση σε ανικανότητα, φαυλότητα και διαφθορά. Η Ελλάδα είναι π.χ. γεμάτη από άχρηστα «έργα» δήμων και περιφερειών που κόστισαν ένα σωρό λεφτά χωρίς να προσφέρουν τίποτα, πολλές φορές μάλιστα δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τη ζωή των πολιτών... περισσότερα

Στο έλεος των σπεκουλαδόρων

Αν και στις μέρες μας υποτίθεται ότι λειτουργεί διεθνώς ένα σύστημα ελεύθερης οικονομίας, αντίστοιχο περίπου με εκείνο που ίσχυε τα χρόνια που δημιουργήθηκε η μαζική αυτοκινητοβιομηχανία, στην πραγματικότητα η κατάσταση έχει τόσο αλλάξει λόγω της πλήρους επικράτησης της χρηματοοικονομικής σπέκουλας, που μιλάμε για ένα σχεδόν διαφορετικό σύστημα, το οποίο κάθε άλλο παρά διευκολύνει τη δημιουργικότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία.... περισσότερα

Απόσυρση: ολιγωρία και υποψίες

Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι η αύξηση των πιθανοτήτων για ναυάγιο στην παράταση της απόσυρσης, λόγω της αντίρρησης των δανειστών, οφείλεται απλώς στη γενική ανικανότητα των κυβερνώντων. Μερικές συμπτώσεις μας δίνουν κάθε δικαίωμα να υποψιαζόμαστε ότι αυτή εξέλιξη δεν είναι τόσο «αθώα»... περισσότερα

Αυτοκίνηση χωρίς μάρκες αυτοκινήτων;

«Γιατί η συμφωνία GM + Lyft αφορά το τέλος για τις μάρκες αυτοκινήτων» ήταν ο τίτλος σ' ένα πρόσφατο άρθρο στο LinkedIn από ένα σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού και η αλήθεια είναι πως διαβάζοντάς τον αναρωτιέται κανείς αρχικά αν πρόκειται για σοβαρό άρθρο ή ο αρθρογράφος απλώς αστειεύεται! Αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων; Είναι δυνατόν;... περισσότερα

Άνθρωποι και μηχανές

Όσοι αγαπούν και απολαμβάνουν την οδήγηση είναι προφανές ότι δεν ενθουσιάζονται με την προοπτική των αυτοκινήτων που θα κινούνται αυτόνομα, χωρίς να χρειάζονται οδηγό. Υπάρχουν επίσης κάποιοι, που δεν αισθάνονται ασφαλείς με αυτήν την προοπτική και θεωρούν ότι είναι καλύτερο να έχουν αυτοί τον έλεγχο του αυτοκινήτου.... περισσότερα

Ή στραβός είναι ο γιαλός...

Για να ασκήσει το κράτος πετυχημένη φορολογική πολιτική σε οποιονδήποτε τομέα (να μπορέσει δηλαδή να μαζέψει τα ποσά που έχουν υπολογιστεί ότι θα αποφέρει η επιβολή ενός φόρου), πρέπει αυτοί που ασκούν τη φορολογική πολιτική να έχουν επαφή με την πραγματικότητα, να γνωρίζουν πώς λειτουργεί η κοινωνία και η αγορά, να γνωρίζουν τη φοροδοτική ικανότητα αυτών που καλούνται να πληρώσουν τους φόρους, αλλά βεβαίως -όταν πρόκειται για τέλη επί περιουσιακών στοιχείων- να γνωρίζουν στοιχειωδώς τί ακριβώς είναι αυτό που φορολογούν!... περισσότερα

  UP