ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 3 - 320d xDrive

Κορυφαίος συνδυασμός         ..:: Κυριακή, 04 Μαϊου 2014 ::..
Ο κορυφαίος 2λιτρος ντίζελ της σειράς 3, που προσφέρει δύναμη και πολύ καλές επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία, συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης που προσφέρει επιπλέον ακρίβεια και καλύτερο έλεγχο σε μία ήδη πολύ καλή οδική συμπεριφορά, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, ταυτόχρονα λειτουργικό και οδηγοκεντρικό
  Η χρησιμοποίηση υπερσυμπίεσης, σε όλα πλέον τα ντίζελ αλλά και σε πολλά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να προσφέρουν μία σειρά εκδόσεων του ίδιου κινητήρα με διαφορετική απόδοση, ανάλογα με το βαθμό της υπερσυμπίεσης και τα διάφορα υποσυστήματα που χρησιμοποιούνται. Έτσι μπορούν να καλυφθούν πολλές διαφορετικές απαιτήσεις ως προς το συνδυασμό επιδόσεων κατανάλωσης και κόστους κατασκευής, χωρίς την ανάγκη δημιουργίας ξεχωριστού κινητήρα για κάθε περίπτωση. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση της 2λιτρης ντίζελ έκδοσης της σειράς 3, που την είχαμε δοκιμάσει παλιότερα με τους 163 ίππους, αλλά προσφέρεται και με 184, με πρόσθετη δυνατότητα μάλιστα να επιλεγεί και με το σύστημα τετρακίνησης xDrive.

Είναι η τρίτη έκδοση της νέας σειράς 3 που δοκιμάζουμε και θα υπενθυμίσουμε εν συντομία πως η BMW ακολούθησε κι εδώ την τάση της εποχής που θέλει τα νέα μοντέλα μεγαλύτερα από τα προηγούμενα. Βεβαίως, υπάρχει και η άλλη τάση, που θέλει μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, οπότε, αν και μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (κατά 5 εκ. στο μεταξόνιο και κατά 9,3 εκ. στο συνολικό μήκος), το αυτοκίνητο είναι ελαφρύτερο κατά 40 κιλά από τον προκάτοχό του. Η αύξηση των διαστάσεων έγινε προς όφελος των χώρων για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι είναι πλέον πολύ καλοί για 4 άτομα (αυστηρά, παρά την πέμπτη ζώνη ασφαλείας στη μέση πίσω, αφού το ογκώδες «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο δεν αφήνει περιθώρια για μετακίνηση ενός πέμπτου επιβάτη με στοιχειώδη άνεση). Πολύ καλός είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 480 λίτρα, οπότε η «τριάρα» είναι τελικά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ανταποκριθεί με απόλυτη επιτυχία και στο ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που μόνο η BMW φαίνεται να καταφέρνει, χωρίς να ξέρουμε πώς! ºσως είναι ο ιδιόμορφος τρόπος ρύθμισης του ύψους του καθίσματος (κίνηση και στον διαμήκη άξονα εκτός από τον κάθετο) που μας βοήθησε τελικά να βρούμε μια θέση που να μας βολεύει απόλυτα. Πρέπει πάντως να διατηρήσουμε και την επιφύλαξη ότι ενδεχομένως αυτό δεν συμβαίνει και με όλους τους σωματότυπους και σίγουρα μία συνεχής ρύθμιση θα ήταν επιθυμητή. Επί πλέον υπάρχει κι ένα ακόμα σημείο που σηκώνει κριτική, παρά την εξαιρετική παράδοση της BMW στην εργονομία, είναι μάλιστα ακριβώς το ίδιο που είχαμε παρατηρήσει και στη δοκιμή της νέας σειράς 1, γεγονός που σημαίνει ότι... κάτι τους ξέφυγε στη BMW κατά τον υπολογισμό των παραμέτρων σχεδίαση του ταμπλό. Συγκεκριμένα, το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι μικρό, με αποτέλεσμα (ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού) να κρύβει είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου! Μόνο αν σκύβεις λίγο προς τα εμπρός ή αν φέρεις το τιμόνι πολύ κοντά σου (που δεν είναι όμως και η πιο σωστή ρύθμιση) μπορείς να δεις σωστά όλες τις ενδείξεις των συγκεκριμένων οργάνων. Δεν είναι κάτι σοβαρό ίσως, αλλά μιλάμε για BMW και γι' αυτό το αναφέρουμε. Συνηθισμένη για τη BMW, πάντως, είναι μια άλλη επιλογή με την οποία διαφωνούμε, οι περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα.

Από πλευράς ποιότητας φυσικά το αυτοκίνητο είναι άψογο, δεν θα περιμέναμε κάτι λιγότερο, με τα υλικά και την ποιότητα της συναρμολόγησης (αλλά και την ηχομόνωση) να «μιλάνε» για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Δεν θα περίμενε κανείς βέβαια κάτι λιγότερο από ένα αυτοκίνητο που κοστίζει από 44.050 ευρώ (η τετρακίνητη έκδοση χωρίς απόσυρση, από 41.431 με απόσυρση). Όπως δεν θα περίμενε και κάτι λιγότερο από το πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με λειτουργία ηλεκτρονικού «μπλοκέ διαφορικού», 6 αερόσακοι, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, 6 ηχεία, θύρα Aux, MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, περιοριστής ταχύτητας κλπ.
 
Ποιοτικό και απολύτως λειτουργικό το εσωτερικό, προσφέρει καλούς χώρους για 4 άτομα και είναι πολύ καλά εξοπλισμένο
  Ο 2λιτρος ντίζελ των 184 ίππων είναι πραγματικά εξαιρετικός και η διαφορά των 21 ίππων από την λιγότερο ισχυρή έκδοση φαίνεται στην πράξη, παρ' όλο που η ροπή και των δύο εκδόσεων είναι ακριβώς η ίδια. Αυτός ο κινητήρας είναι από τους ντίζελ που δεν σε κάνουν να νοσταλγείς τους βενζινοκινητήρες ακόμα κι όταν θέλεις να οδηγήσεις πραγματικά γρήγορα. Είναι άλλωστε από τους σχετικά πολύστροφους ντίζελ, αφού η μέγιστη ισχύς του αποδίδεται στις 4.000 στροφές, ενώ η «κόκκινη» περιοχή στο στροφόμετρο ξεκινάει από τις... 5.400 στροφές, τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για ντίζελ! Η απόκρισή του είναι πολύ καλή, η ροπή του εντυπωσιακή και η ευστροφία του δεν δημιουργεί την αίσθηση του περιορισμένου εύρους στροφών που έχουν συνήθως οι ντίζελ και αναγκάζει τον οδηγό να καταφεύγει αρκετά συχνά στο κιβώτιο για να «ανεβάσει» ταχύτητα. Αυτός ο κινητήρας σε βοηθάει να κάνεις πολύ γρήγορα, άρα και ασφαλέστατα, προσπεράσματα και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις σ' ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο.

Προς αυτήν την κατεύθυνση βοηθάει και το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και είναι ακριβές και με καλή αίσθηση. Το σημαντικό είναι, ότι αυτό το γρήγορο αυτοκίνητο έχει και πολύ χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στο ταξίδι. Έχοντας το αυτοκίνητο στα χέρια μας κατά τη διάρκεια του Ράλι Ακρόπολις, μετακινηθήκαμε από την Αθήνα στο Λουτράκι με μέση κατανάλωση... 5,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά απίστευτη για ένα τόσο δυνατό και γρήγορο μεγάλο αυτοκίνητο. Και στην πόλη, πάντως, η κατανάλωσή του είναι πολύ λογική και με λίγη προσοχή μπορεί να κυμανθεί γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. Η χαμηλή του κατανάλωση αντικατοπτρίζεται και στις περιορισμένες εκπομπές CO2, μόλις 124 g/km, που συνεπάγονται καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας και τέλη κυκλοφορίας μόλις 136,4 ευρώ.

Το έχουμε ξαναπεί ότι στο δρόμο η νέα «τριάρα» είναι καλύτερη από ποτέ και η τετρακίνητη τριάρα είναι... ακόμα καλύτερη από την καλύτερη! Ακριβέστατη στο δρόμο, ακόμα περισσότερο από την οπισθοκίνητη έκδοση, με εξαιρετικό κράτημα, σε κάνει να ξεχνάς και την ύπαρξη του πολύ καλού ESP της BMW, που υπάρχει μόνο για την περίπτωση που θα ξεχάσεις ότι η νόμοι της Φυσικής ισχύουν για όλους. Η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό είναι τόσο καλή, που ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, πόσο εύκολα ακολουθεί το αυτοκίνητο τις εντολές σου και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση όταν ξεπεράσεις τα όρια της λογικής. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σου εμπνέει εμπιστοσύνη ανά πάσα στιγμή και που είναι πραγματική απόλαυση να το οδηγείς σε οποιονδήποτε δρόμο, από τις μεγάλες ευθείες και τις ανοιχτές καμπές μέχρι τις συνεχείς στροφές των ελληνικών ορεινών διαδρομών. Το τιμόνι είναι συνολικά πολύ καλό (εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση. Τα εξαιρετικά φρένα απλώς συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για τον οδηγό. Αν και αυτό το τελευταίο δημιουργεί ένα μικρό μειονέκτημα στον τομέα της άνεσης, σε συνδυασμό και με τα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά, που μαζί με τις σφιχτές αναρτήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου. Είναι σαφής ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου, που δεν είναι κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση.
 
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Χαμηλά τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Αυξημένη τιμή

Ο δυνατός ντίζελ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με οικονομία και το σύστημα τετρακίνησης κάνει ακόμα καλύτερη μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά

 

Η συγκεκριμένη έκδοση της σειράς 3 είναι, με δυο λόγια, ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο μ' έναν εξαιρετικό κινητήρα. Ένα κινητήρα που αποδεικνύει ότι υπάρχουν και ντίζελ που μπορούν να προσφέρουν οδηγική απόλαυση, χωρίς μάλιστα να απεμπολούν το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης. Η συγκεκριμένη τετρακίνητη έκδοση xDrive ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη της οδηγικής απόλαυσης, αφού προσθέτει ακρίβεια στην -ήδη πολύ καλή- οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και επιπλέον ασφάλεια σε κάθε είδους οδόστρωμα. Με δεδομένο ότι η διαφορά τιμής με απόσυρση από την αντίστοιχη έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και πίσω κίνηση είναι κάτι λιγότερο από 2.900 ευρώ, διαφορά που πολλοί πληρώνουν για διάφορα έξτρα στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων, πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση αξίζει να την πληρώσει κανείς και να πάρει την xDrive, ακόμα κι αν περιορίσει τις επιλογές του στα έξτρα. Τα αξίζει αυτά τα χρήματα χωρίς αμφιβολία, ιδιαίτερα δε αφού πρόκειται για ένα τόσο γρήγορο και δυνατό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP