ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΡΕΠΟΡΤΑΖ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ :: Αφιέρωμα ελαστικά ::

4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

        ..:: Σαββάτο, 03 Μαρτίου 2007 ::..
Επιλέγοντας τύπο ελαστικού
Η επιλογή ελαστικών πρέπει να γίνεται με βάση τον τύπο και την ισχύ του αυτοκινήτου, τις ιδιαιτερότητες του χώρου όπου οδηγείται το αυτοκίνητο αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του οδηγού. Δεν έχει νόημα να τοποθετούμε λάστιχα με ψηλό δείκτη ταχύτητας (Η ή V) σε αυτοκίνητα με μικρή σχετικά ισχύ (60-80 ps). Δεν έχει επίσης νόημα να χρησιμοποιούμε χειμερινά ελαστικά σε περιοχές που πρακτικά δεν χιονίζει ποτέ. Αν τώρα έχουμε στην κατοχή μας κάποιο τετρακίνητο όχημα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι και εδώ υπάρχουν διαβαθμίσεις ως προς το πόσο «χωμάτινο» ή «ασφάλτινο» είναι κάποιο λάστιχο (βλέπε σχετικό πίνακα)
λάστιχο δρόμου λάστιχο 4x4 λάστιχο υψηλών επιδόσεων χειμωνιάτικο λάστιχο
Η τελική διαμόρφωση του ελαστικού εξαρτάται από τη χρήση για την οποία προορίζεται. Λάστιχα που προορίζονται για αυτοκίνητα εκτός δρόμου 4Χ4 ή για χειμερινή χρήση έχουν πολύ περισσότερες και βαθύτερες αυλακώσεις από τα λάστιχα επιδόσεων, ενώ επιπλέον έχουν και μεγαλύτερο προφίλ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 4X4

100% ON 75% ON-25% OFF 50% ON-50% OFF 25% ON-75% OFF
Ασφάλτινοι Δρόμοι * * * *
* * *
* *
*
Χιονισμένοι Δρόμοι *
* * * *
* *
* *
Δασικοί - Χωμάτινοι Δρόμοι * * *
* * * * * * *
Άμμος * *
* *
* *
Χωμάτινη πίστα - *
* * * * * * *
Λάσπες - Χορτάρια - *
* * * * * *
Πετρώδη εδάφη - - * *
* * *
Επεξηγήσεις: * Δυνατότητα χρήσης, * * Καλή επίδοση, * * * Πολύ καλή επίδοση, * * * * Ιδανική λύση

100% ON 75% ON-25% OFF 50% ON-50% OFF 25% ON-75% OFF


Επιλέγοντας σειρά και πλάτος πέλματος
Ένα φαρδύ λάστιχο εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση σε σχέση με ένα πιο στενό της ίδιας διαμέτρου, δηλαδή καλύτερο κράτημα στις στροφές, λιγότερο σπινάρισμα κατά την εκκίνηση και καλύτερο φρενάρισμα.

Από την άλλη δεν λείπουν μια σειρά μειονεκτήματα, όπως η αυξημένη τάση για υδρολίσθηση, κάτι που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα των ελαστικών χαμηλού προφίλ. Ένα φαρδύ λάστιχο αρχίζει να «κολυμπά» πιο εύκολα από το αντίστοιχο στενό σε βρεγμένο δρόμο. H αυξημένη μετωπική επιφάνεια του ελαστικού επιφέρει επίσης αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης, η οποία σε συνδυασμό και με το αυξημένο (κατά 10-15%) βάρος έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης. Tο βαρύτερο τιμόνι είναι ένα ακόμα μείον των ελαστικών χαμηλού προφίλ (αυτό βέβαια στην περίπτωση που το αυτοκίνητο δε διαθέτει υδραυλικό τιμόνι).

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες, στις περισσότερες περιπτώσεις, βρίσκουν τη χρυσή τομή, τοποθετώντας στα προϊόντα τους ελαστικά με την πλέον σωστή διάσταση για το συγκεκριμένο μοντέλο, προτείνοντας και μια εναλλακτική «φαρδύτερη» λύση. Tο καλύτερο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ακολουθήσει τις οδηγίες του εργοστασίου, επιλέγοντας τον τύπο ελαστικού που ταιριάζει στο αυτοκίνητο και στο στιλ οδήγησής του.

Νίκος Λουπάκης



  UP